hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > یادداشت > روابط عمومی؛ قلب تپنده یک سازمان

روابط عمومی؛ قلب تپنده یک سازمان

روابط‌عمومی مهم‌ترین رکن دنیای مدرن در عصر ارتباطات است که توانسته جای خود را در تمام سازمان‌های جهانی، خصوصی و دولتی پیدا کند و امروزه از آن به‌عنوان مهم‌ترین رکن شکوفایی و نوآوری در هر مجموعه‌ای یاد می‌شود.

رویداد ایران- محمد احتشامی

نوشتن از گذشته سخت هست! اما می‌خواهم به سال‌ها پیش وقتی که روابط‌عمومی را آغاز کردم برگردم. اما بسیاری نمی‌دانستند روابط‌عمومی چیست، ولی ما در تلاش بودیم که بدانیم!  

روابط‌عمومی مهم‌ترین رکن دنیای مدرن در عصر ارتباطات است که توانسته جای خود را در تمام سازمان‌های جهانی، خصوصی و دولتی پیدا کند و امروزه از آن به‌عنوان مهم‌ترین رکن شکوفایی و نوآوری در هر مجموعه‌ای یاد می‌شود. روابط‌عمومی بر مبنای احساس تعهد و مسئولیت اجتماعی، تولید محتوای غنی، صداقت، شفافیت در اطلاع‌رسانی، تلاش برای ایجاد رضایت دوسویه و جهت‌دهی به برنامه‌ریزی‌های سازمان در پیشبرد اهداف آن نقش‌آفرین است.  اکنون پس از شانزده سال کارکردن، با همه سختی‌ها اعتقاد دارم راه خوبی را رفتم. برای کسانی هم که بخواهند در این رشته کار کنند چند توصیه خودمانی دارم:

خودت را به‌روز کن!

سکان روابط‌عمومی را وقتی می‌توانی به دست بگیری که بدانی باد از کدام طرف می‌آید. بدون داشتن اطلاعات کشتی را غرق می‌کنی. پس هر فرصتی که پیدا کردی به اندازه طلا برایت ارزشمند هست، اطلاعات خودت را با مطالعه و گوش‌دادن به‌روز نگه‌دار. مسئولیت روابط‌عمومی هر سازمانی با هر تخصصی را که داشته باشی، اطلاعات و تکنولوژی‌های مربوط به آن با سرعت در حال پیشرفت و بدترین اتفاق برای یک متخصص روابط‌عمومی عقب ماندن از آن اطلاعات هست.

دانش رسانه‌ای را بالا نگه‌دار

نداشتن دانش رسانه‌ای کافی برای کسی که شغلش روابط‌عمومی یک سازمان هست بی‌سوادی محسوب می‌شود. حجم اخبار نادرست از رسانه‌های غیررسمی روزبه‌روز بیشتر می‌شود و تو باید راه تشخیص خبر راست و دروغ را بلد باشی. پس شناخت خودت را نسبت به رسانه‌ها بالا ببر.

تعامل بلد باش

هیچ‌وقت از یاد نبر که دایره افرادی که بنا به حوزه کاری با آنها در تماسی بسیار زیاد هستند و ممکن هست هر لحظه به یکی از آنها نیاز پیدا کنی، پس اگر کمکت کردند، تا جایی که در توانایی تو هست در صورت نیاز به آنها کمک کن و آخرین و مهم‌ترین مورد اینکه هیچ‌وقت هیچ ارتباطی را از دست نده چرا که مهم‌ترین سرمایه‌های تو هستند. 

با داشتن این مهارت‌ها می‌توانی روابط‌عمومی را به قلب تپنده یک سازمان تبدیل کنی.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد