hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > میدان سرخ مسکو، زیر پای ایرانیان

میدان سرخ مسکو، زیر پای ایرانیان

تیم ملی فوتبال ایران که این روزها خود را برای آغاز جام جهانی و دیدار خود در روز جمعه برابر مراکش آماده می‌کند، در مسکو با استقبال خوب هواداران ایرانی و فارسی‌زبانان مواجه شده است.
تیم ملی فوتبال ایران که این روزها خود را برای آغاز جام جهانی و دیدار خود در روز جمعه برابر مراکش آماده می‌کند، در مسکو با استقبال خوب هواداران ایرانی و فارسی‌زبانان مواجه شده است. هر جای شهر که پا می‌گذارید، هواداران ایرانی را با پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران می‌بینید. میدان سرخ مسکو این روزها زیر پای ایرانیان است. هر زمان که به این میدان می‌روید صدای «ایران، ایران» به گوش می‌رسد. تماشاگران پرشور ایرانی اکثراً با خانواده‌‌ها به روسیه آمده‌اند. همچنین بسیاری از فارسی زبانان کشورهای آسیای میانه مانند ازبکستان و تاجیکستان نیز با لهجه شیرین خود در میان هواداران ایرانی خودنمایی کرده و ‌نسبت به تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران و هواداران ایرانی ابراز علاقه می‌کنند.
روسیه از جمله کشورهایی است که در آن ایرانی‌ها کمتر دچار مشکل «زبان» می‌شوند چرا که به هر جای روسیه پا بگذارید، فارسی زبانانی از کشورهای آسیای میانه آماده کمک به ایرانیان هستند.
تمرین 4 بازیکن تیم ملی زیر نظر کادر پزشکی
اما تیم ملی در شرایطی تمرینات خود را دنبال می‌کند که مصدومیت چهار بازیکن و شرکت نکردن آنها در تمرین روز گذشته نگرانی هواداران فوتبال ایران را در پی داشته است. در حالی که تیم ملی برنامه آماده‌سازی خود را برای دیدار برابر مراکش آماده می‌کند، سایت فدراسیون فوتبال اعلام کرده اشکان دژاگه، رامین رضاییان، وحید امیری و مهدی ترابی در تمرین تیم ملی شرکت نکردند. این چهار بازیکن پس از دیدار برابر لیتوانی و پس از مشکل فیزیکی جزئی، در زمین تمرین حاضر نشدند و زیر نظر کادر پزشکی تیم ملی تمرین ریکاوری را انجام دادند. این بازیکنان تحت ارزیابی دائمی کادر پزشکی تیم ملی قرار دارند و پس از تأیید ارزیابی مثبت از سوی تیم پزشکی انتظار می‌رود در چند روز آینده به زمین تمرین برگردند.
ترس ایران از غیبت طارمی در دیدار با مراکش
روزنامه مارکا نشریه مشهور مادریدی اعلام کرد که تیم ملی ایران ترس از این دارد که مهدی طارمی مهاجم الغرافه را برای بازی اولش مقابل مراکش نداشته باشد. طارمی در دیدار دوستانه ایران با لیتوانی مصدوم شد و اکنون در تمرینات شرکت نمی‌کند. ضمن اینکه انتظار می‌رود کارلوس کی روش با توجه به اینکه سعید عزت اللهی در نخستین بازی محروم است، به جای او روزبه چشمی یا امید ابراهیمی را بازی دهد. گفتنی است سایت «البطوله» مراکش خبر مصدومیت جزئی ۴ بازیکن ملی پوش ایرانی را بازتاب داد و عنوان کرد که ایران قبل از دیدار با مراکش از چند مصدومیت رنج می‌برد.
سردار؛ زلاتان یا مسی
سایت «tbrfootball» گزارشی را درباره استعدادها و پدیده‌هایی که شهرت چندانی ندارند و می‌توانند در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بدرخشند  نوشت. سردار آزمون، مهاجم تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه روبین کازان یکی از این پدیده‌ها بود. این سایت انگلیسی زبان درباره سردار نوشت: «آزمون بازیکن ایرانی است که رسانه‌ها او را مسی ایران نامیدند. البته خود سردار ترجیح می‌دهد او را با زلاتان ایبراهیموویچ مقایسه کنند.»
سایت انگلیسی: اسپانیا و پرتغال باید از ایران برحذر باشند
سایت انگلیسی زبان«nzherald»، گزارشی را درباره تیم ملی ایران در جام جهانی نوشته که در آن آمده: «شاید صعود ایران از مرحله گروهی جام جهانی با حضور اسپانیا (قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰) و پرتغال (قهرمان اروپا ۲۰۱۶) امری غیرممکن به نظر برسد اما این دو تیم اروپایی از ایران بر حذر هستند. چون این تیم در مرحله مقدماتی جام جهانی، در ۹ بازی هیچ گلی دریافت نکرده و بدون شکست به جام جهانی راه پیدا کرده است. ایران در تلاش است تا برای نخستین بار در تاریخش به مرحله بعد راه پیدا کند. در سال ۲۰۱۴ ایران جام جهانی را تنها با کسب یک امتیاز به پایان برد. تیم کی روش اکنون پیشرفت کرده و در تمام پست‌ها بهتر شده است. نصف تیم کنونی ایران در باشگاه‌های خارجی حضور دارند. کی روش علناً از فدراسیون ایران درخواست کرد تا برای آمادگی جام جهانی تدارک خوبی ببینند. پس از تلاش‌های زیاد ایران به‌عنوان تیم اول آسیا راهی روسیه شد.
قوچان نژاد: تمام فکر و ذکرم جام جهانی است
رضا قوچان‌نژاد مهاجم تیم ملی ایران با دو فصل حضور در هیرنفین اکنون خود را برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آماده می‌کند. او قراردادش با هیرنفین تمام شده و می‌تواند بعد از جام جهانی به هر باشگاهی برود، ولی رضا در شرایط کنونی اصلاً به بعد از جام جهانی نمی‌اندیشد: «همه چیز را باز می‌گذارم و هر اتفاقی می‌تواند بیفتد. فصل را با هیرنفین به پایان بردم و اکنون فقط برای جام جهانی تمرکز می‌کنم تا ببنیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.»
قدوس: به سمت شگفتی‌سازی می‌رویم
سامان قدوس هافبک تیم ملی یکی از جذاب‌ترین بازیکنان فعلی ایران است، چون هنوز آن‌طور که باید شناخته نشده و همین مسأله او را جذاب‌تر هم می‌کند و حالا تسلط ناکافی او روی زبان فارسی هم به این جذابیتش اضافه کرده. قدوس درباره شرایط تیم ملی می‌گوید: «ما عزم‌مان جزم است و تیمی منسجم داریم. به کم و کاستی‌ها فکر نمی‌کنیم و تمام فکر و ذکر ما موفقیت و خوشحال کردن مردم و هواداران است. ما به سمت شگفتی‌سازی خواهیم رفت و تیم ما آنقدر خوب است که به نظرم می‌توانیم شانس صعود داشته باشیم.»
عزت اللهی: هواداران روس از ایران حمایت می‌کنند
سعید عزت اللهی، هافبک تیم ملی درباره هواداران ایرانی و انتظار آنان از تیم ملی به خبرنگار روسی سایت اکسپرس گفت: «هواداران ایران بسیار پرشور هستند و من فکر کنم با توجه به نزدیکی دو کشور ایران و روسیه، شاهد حضور هواداران زیادی در روسیه باشیم. هواداران ایران از ما می‌خواهند که تیم ملی در جام جهانی نمایش با عزت و درخورشایسته‌ای داشته باشیم. ما با تیم ملی در هر جای دنیا که بازی می‌کنیم، هواداران ما را تنها نمی‌گذارند و در ورزشگاه حضور دارند. در خیلی از جاها بازی کردیم و همیشه هواداران در کنار ما بودند و این بار در روسیه هم همین طور خواهد بود. حضور چند بازیکن ایرانی در فوتبال روسیه و همین‌طور رابطه خوب بین دو کشور باعث می‌شود که در جام جهانی هواداران کشور میزبان هم از ایران حمایت کنند که این هم نکته خوشحال کننده‌ای برای ما خواهد بود.»
فغانی: رؤیای ما قضاوت در فینال جام جهانی است
علیرضا فغانی داور بین‌المللی ایران که در جام جهانی 2018 دومین دوره حضورش در این تورنمنت معتبر را تجربه می‌کند، در گفت‌وگو با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد انتخابش به‌عنوان یکی از داورانی که قرار است در جام بیست‌ویکم سوت بزنند و آرزوهای خودش و تیم داوری ایران صحبت کرد: «رؤیای ما قضاوت در دیدار فینال جام جهانی است و برای تحقق بخشیدن به این رؤیا در حال تلاش هستیم. امیدواریم که یک داور آسیایی این شانس را داشته باشد که بتواند در دیدار فینال جام جهانی قضاوت کند. ما داوران بااستعداد زیادی داریم که با کیفیت داوری خوبی که دارند، می‌توانند در فینال این رقابت‌ها سوت بزنند. ما تجربه قضاوت در دیدار افتتاحیه را داریم و اکنون این شانس را داریم که با داوران دیگر نقاط جهان برای قضاوت در بالاترین سطح فوتبال چالش و رقابت کنیم.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد