hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان > تجدیدقوای فرهنگی برای استان اصفهان کلید خورد

تجدیدقوای فرهنگی برای استان اصفهان کلید خورد

آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.

 فاطمه کاویانیکمتر از دو سال پیش بود که حجت‌الاسلام معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان شد و روز گذشته با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اصغر آذربایجانی سکان‌دار عرصه فرهنگ اصفهانی شد که پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است. معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه هم‌افزایی در بین نهادهای فرهنگی استان اصفهان پررنگ‌تر از سایر استان‌ها است گفت: عناصر و شاخص‌های برجسته و خوش‌ذوق فرهنگی در این استان وجود دارد که مسائل این حوزه را راهبری می‌کند و این موضوع بزرگترین عامل هم‌افزایی در میان نهادهای فرهنگی این استان است. به گفته سید محمد هاشمی بخش قابل‌توجهی از جابه‌جایی‌ها در راستای تجدیدقوا و نو شدن ریل یک ناوگان است. هاشمی تصریح کرد: حکمی که به مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ابلاغ‌شده ۱۲ بند دارد که با توجه به اقتضای استان اصفهان، دو نکته از میان این بندها مورد تأکید ویژه است. معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هم‌افزایی بین دستگاه‌های حاکمیتی، موردتوجه فعالان فرهنگ، هنر و رسانه این استان است، تصریح کرد: به‌صورت کلی در مجموعه امروز حاکمیت فرهنگی کشور هم‌افزایی و هم‌سویی وجود دارد که این موضوع هم فرصت و هم تهدید محسوب می‌شود، تهدید به این دلیل که اگر از این ظرفیت‌ها استفاده نشود بدهکار مردم و اهالی فرهنگ و رسانه هستیم. او ادامه داد: مجموعه سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری، سازمان تبلیغات اسلامی، صداوسیما، جبهه فرهنگی انقلاب و نهاد کتابخانه‌ها و سایر مجموعه‌ها فرصت طلایی برای اصفهان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید با هم‌افزایی، هم‌گرایی، ایجاد کارگاه، قرارگاه و ستاد اقدام فرهنگی مشترک از این ظرفیت‌ها استفاده شود همچنین از ظرفیت قانونی شورای فرهنگ عمومی در این مسیر بهره بیشتری ببریم. هاشمی مسئله کادریابی، کادرپروری و کادرسازی اولویت اول و دوم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون ظرفیت مراکز فرهنگی و هنرمندان به نامی در استان اصفهان ایجاد شده که در ایران کم‌نظیر هستند، ظرفیت‌هایی مانند هنرستان هنرهای زیبا و مراکز تربیتی مختلف در این استان وجود دارد که امیدواریم مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در دو حوزه مورد تأکید اهتمام کنند و همه مدیران و دست‌اندرکاران فرهنگی استان کمک کنند تا فرهنگ و رسانه اصفهان رونق تازه و جان دوباره بگیرد.

تلاش برای تقویت فعالان عرصه فرهنگ و هنر و کشف عناصر فرهنگی هنری انقلابی

در ادامه این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید مسیر پیشرفت و تعالی استان اصفهان به‌عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را در ریل واقعی خود قرار دهیم و این مسیر را با استفاده از تکثر فرهنگ، آداب‌ورسوم متعدد هنر در استان هموار کنیم، رسیدن به این قله نیازمند همراهی، همکاری و هم‌افزایی تمام ذی‌نفعان در عرصه فرهنگ استان است. اصغر آذربایجانی اضافه کرد: مجموعه فرهنگ و ارشاد باید خانه دوم و محل زیست هنرمندان و فرهنگ دوستان اصفهان باشد، ازاین‌رو باید با سخت‌کوشی در تمام شهرستان‌های استان چنین خانه‌ای بنا کنیم. او تأکید کرد: اگر عنوان پایتختی فرهنگی جهان اسلام را اصفهان یدک می‌کشد، این مهم به اعتبار تمدنی چند هزارساله در تمام نقاط این استان است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان‌ها دغدغه و اولویت توسعه و پیشرفت فرهنگ و هنر استان اصفهان است که باید موردتوجه قرار گیرد. آذربایجانی تصریح کرد: تدوین سند تحول و نقشه راه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ کرده است، تنها با بهره‌گیری و مشورت با فرهیختگان و فعالان فرهنگ و هنر استان محقق می‌شود. او تأکید کرد: آنچه مسیر حرکت روبه‌جلو را تسریع می‌کند استفاده از ظرفیت جوانان و تربیت آنان است که تلاش می‌کنیم در این مسیر از آن بهره‌برداری کنیم. آذربایجانی با بیان اینکه تقویت فعالان عرصه فرهنگ و هنر و کشف و تربیت عناصر فرهنگی هنری انقلابی با همراهی چهره فرهنگ انقلاب اسلامی از جمله راهبردهای حرکت متعالی در ساحت فرهنگ و هنر استان است افزود: شناسایی و ایجاد ظرفیت‌های جدید و شبکه‌سازی‌های جریان فرهنگی موجود، مسیر درستی برای راهبرد مردمی‌سازی فرهنگ خواهد بود که این موارد از جمله اولویت‌های کاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در دوره جدید کاری است.


هنر هنرمند در راه خدا و به نفع کشور باید باشد

امام‌جمعه اصفهان نیز گفت: کسی که می خواهد راه درست را به دیگران نشان دهد خود ابتدا باید راه درست را انتخاب کرده و به آن عمل کند و  هنر هنرمند باید در راه خدا و به نفع کشور صرف شود وگرنه آن هنرمند در حق خود ظلم کرده استآیت ا... سید یوسف طباطبائی نژاد ادامه داد: در شرایط حال حاضر جامعه ضرورت دارد در مواجهه با چالش‌ها و در تحلیل‌های خود، بایدها و نبایدها را مدنظر قرار داده و بهترین را انجام دهیم.

مشورت با اصحاب فرهنگ باید واقعی باشد

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان نیز با بیان اینکه ۴۳ سال از انقلاب می‌گذرد و با شروع چهل سال دوم انقلاب شاهد جهش‌های بزرگ و موفقیت‌های بسیاری در همه حوزه‌ها بوده‌ایم گفت: یکی از مهمترین چالش‌ها اقتصاد است که با وجود مشکلات اقتصادی با همت و اراده مسئولان از این چالش هم گذر خواهیم کرد. محمدرضا جان‌نثاری عنوان کرد: مسئله مهمی که باید به آن توجه کرد این است در کنار اقتصاد که دغدغه امروز مردم است توجه به فرهنگ داشته باشیم چرا که بی‌توجهی به فرهنگ خسارات جبران‌ناپذیری به بار می‌آورد. او تصریح کرد: رشد فرهنگی با دستورالعمل و ابلاغیه ایجاد نمی‌شود و تنها با کمک اصحاب فرهنگ و هنر است که می‌توان فرهنگ عمومی را ارتقا داد. جان‌نثاری تأکید کرد: مشورت با اصحاب فرهنگ باید واقعی باشد، باید قدردان هنرمندان بود و برای ارتقای فرهنگ از ظرفیت آنها استفاده کرد.

در پایان این مراسم از خدمات رمضان علی معتمدی، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد استان اصفهان قدردانی شد و اصغر آذربایجانی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان معرفی شد.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد