hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان رضوی > ۳۰ شهید داروساز در ایام بحران کرونا تقدیم شده است

رییس انجمن داروسازان ایران:

۳۰ شهید داروساز در ایام بحران کرونا تقدیم شده است

رییس انجمن داروسازان ایران گفت: از ابتدای بحران کرونا تاکنون تعداد ۳۰ شهید داروساز تقدیم کرد‌ه‌ایم که نام و یاد تمامی این عزیزان را گرامی می‌داریم.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-محمدباقر ضیا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در حاشیه برگزاری مجمع عمومی انجمن داروسازان ایران برگزار شد، اظهار کرد: مجمع نمایندگان انجمن داروسازان ایران بالاترین مرجع تخصصی این قشر بوده که نمایندگان آن با رای جامعه داروسازی انتخاب می‌شوند.

وی تصریح کرد: جلسات مجمع عمومی انجمن داروسازان ایران سالی دو نوبت برگزار شود و در آخرین مجمع که در مشهد برگزار شده به دو موضوع انتخابات و تعرفه پرداخته شده است. 

رییس انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه مدت ۱.۵ سال است که از زمان برگزاری انتخابات جدید گذشته و هنوز انتخاباتی برگزار نشده و با وجود پیگیری‌ها و درخواست‌ها هنوز مجوزی از سوی وزارت کشور صادر نشده است، خاطرنشان کرد: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که یا راهی میانبر و یا طرحی در صحن علنی تصویب کنند تا مشکلات موجود بر سر راه برگزاری انتخابات برداشته شود، ما در حال حاضر از نظر قانونی وظیفه‌ای نداریم و تنها به واسطه احساس مسئولیت انسانی‌ای که داشتیم همچنان باقی ماندیم.

 ضیا اضافه کرد: موضوع دیگر بحث تعرفه‌ داروسازان بوده، آن هم با وجود آنکه تعرفه‌های پزشکی اعلام شده و از نمایندگان مجلس خواسته‌ایم که پیگیر این موضوع باشند و از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطالبه‌گری کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۳ هزار ۴۰۰ داروخانه در کشور داریم، بیان کرد: ۴۷ شعبه انجمن داروسازان ایران در استان‌های مختلف فعال است و تعداد ۱۵ عضو و ۳ بازرس در این مجمع داریم.

رییس انجمن داروسازان ایران با ذکر این نکته که داروسازان در ایام بحران کرونا اقدامات موثری در بحث تولید داروهای موردنیاز مبتلایان به کووید ۱۹ تولید کردند، تاکید کرد: در طول ۲۷ ماهه کرونایی تعداد ۳۰ شهید داروساز تقدیم کرده‌ایم که نام و یاد تمامی این عزیزان را گرامی می‌داریم.

ضیا با تاکید بر اینکه قیمت‌ها باید متناسب با افزایش مواد تولیدی و مصرفی و وارداتی محاسبه گردد، گفت: مسیر دریافت و خروجی داروها در داروخانه‌‌ها کاملاً مشخص بوده و داروهای خاص هم تنها در داروخانه‌های دولتی عرضه می‌شوند و در ایام بحران کرونا تمامی داروهای مورد نیاز به‌خوبی تامین شد.

وی افزود: متاسفانه برخی موارد زیرزمینی در عرصه تهیه و عرضه داروهای تایید نشده در مکان‌های غیرمجاز و غیرقانونی دیده مشاهده شده و در این خصوص انجمن داروسازان ایران با همکاری سازمان غذا و دارو، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برخورد لازم و قانونی را با متخلفان دارد و در کنار آن از مردم هم می‌خواهیم که برای تهیه هر نوع دارویی مکانی به جز داروخانه انتخاب نکنند تا خدای نکرده دچار عوارض و مشکلات شدید و بعضاً جبران‌نانپذیر نشوند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد