hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > یادداشت > رئیسی در اصفهان به استقبال بخش خصوصی برود

رئیسی در اصفهان به استقبال بخش خصوصی برود

سید ابراهیم رئیسی در دوره قوه قضائیه و ریاست‌جمهوری نشان داده است که برای شنیدن دغدغه بخش خصوصی گوش شنوا دارد و بعد از آشنایی با شرایط کارآفرینان برای حل مشکلات آنان تردید نمی‌کند. به همین دلیل شرط موفقیت سفر به اصفهان به‌عنوان استانی که فعالان اقتصادی پرتعداد با مشکلات دیرینه و حل نشده دارد،

تا چند روز دیگر هواپیمای تشریفات ریاست‌جمهوری روی باند فرودگاه اصفهان می‌نشیند و صف مسئولان در مسیر فرش قرمز به استقبال سید ابراهیم رئیسی خواهند رفت. از همان لحظه، اجرای برنامه‌های سفر روی دور تند آغاز شده و بخش اصلی سفر به گفته‌های تعدادی از همان مسئولان طی خواهد شد. در پایان هم طرح‌ها، اولویت‌ها و پروژه‌هایی که اغلب با اولویت دولتی جمع‌بندی شده‌اند به‌عنوان مصوبات و دستاوردهای سفر اعلام خواهد شد.اگر در شرایط فعلی کشور و مشکلات اقتصادی موجود احتمال تخصیص بودجه و اجرای این مصوبات ضعیف برآورد نشود، حداقل گسترده بودن وعده‌ها در سفرهای استانی چند ماه اخیر، احتمال موفقیت سریع آن‌ها را کم می‌کند. از سوی دیگر راه توسعه از محدود شدن حضور دولت و حمایت از بخش خصوصی می‌گذرد. ناگفته پیداست که گستردگی فعالیت بخش خصوصی، راندمان بالاتر فعالیت‌ها، مردمی بودن و توسعه‌پذیری از قابلیت‌های اساسی گسترش جایگاه بخش خصوصی خواهد بود. به همین دلیل اصلی‌ترین راه موفقیت دولت سیزدهم تمرکز بر حمایت از اقتصاد مردمی در حوزه‌های گوناگون است.

سید ابراهیم رئیسی در دوره قوه قضائیه و ریاست‌جمهوری نشان داده است که برای شنیدن دغدغه بخش خصوصی گوش شنوا دارد و بعد از آشنایی با شرایط کارآفرینان برای حل مشکلات آنان تردید نمی‌کند. به همین دلیل شرط موفقیت سفر به اصفهان به‌عنوان استانی که فعالان اقتصادی پرتعداد با مشکلات دیرینه و حل نشده دارد، چگونگی تنظیم برنامه برای شنیدن دغدغه بخش خصوصی و تسهیل فعالیت آن‌ها است. در بسیاری زمینه‌هایی که مسئولان دولتی با آمار و نمودار به دنبال کسب بودجه و اجرای پروژه‌هایی با پایان باز هستند، بخش خصوصی حتی بدون نیاز به تسهیلات، آماده فعالیت و حل مشکلات استان است.

بخش سلامت و توسعه ظرفیت بیمارستانی، حمل‌ونقل، گردشگری، صنعت و اشتغال‌زایی گسترده از جمله پتانسیل‌های تجربه شده بخش خصوصی اصفهان در چند دهه گذشته است. با یک فراخوان عمومی حجم انبوهی از این طرح‌ها به استانداری و دولت معرفی خواهد شد. اما برای کارآفرینان اصفهانی در سفر آینده چه جایگاهی در نظر گرفته شده است؟ آیا دیداری تشریفاتی و سخن‌گفتن چند دقیقه‌ای برای مشکلات انباشته شده کافی است؟

به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور و دولت می‌توانند از همان ابتدای سفر، روی فرش قرمز بخش خصوصی را با خود همراه کنند و فرصت کوتاه این دیدارها را به آشنایی با توانمندی‌های مردمی اقتصاد و تمرکز بر جابه‌جایی سنگ‌های اغلب دولتی پیش روی آنها بگذرانند. بدون شک دستاورد این اعتماد و همراهی پیش از پایان دوره سیزدهم، کام مردم و دولت را شیرین خواهد کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
امیر اکبری
امیر اکبری
مدیر مسئول

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد