hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > گردشگری و مهاجرت > سفر به رشت؛ از میدان شهرداری تا بازار بزرگ

رپورتاژ آگهی

سفر به رشت؛ از میدان شهرداری تا بازار بزرگ

رشت یکی از بهترین شهرهای شمالی ایران برای مسافرت و تفریح است. جاهای دیدنی شهر هم طبیعت‌دوست‌ها حرف‌های برای گفتن دارند و هم آن‌هایی که عاشق بازدید از بناهای تاریخی و تفریحی هستند، شیفته رشت زیبا خواهند شد.

در مطلب حاضر، سفری خواندنی داشته‌ایم به شهر زیبا و سرسبز رشت و مکان‌های دیدنی آن را به شما معرفی کرده‌ایم. حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

جاهای دیدنی رشت: بناهای تاریخی

اکثر افراد شهرهای شمالی کشورمان را به دریا و جنگل‌های آن می‌شناسند. اما این شهرها فراتر از جنگل‌های سرسبز و سواحل دیدنی خود هستند و بسیاری از آن‌ها داستان طول و درازی برای روایت‌کردن دارند. برای لمس روح شهر رشت، بازدید از بناهای تاریخی آن را از دست ندهید:

1. کاروان‌ سرای عباسی، گذر در کوچه‌ پس‌ کوچه‌ های تاریخ


کاروان‌سرای عباسی، یکی از فاخرترین جاهای دیدنی رشت و یادگار عصر صفوی است. این بنای باشکوه که در 35 کیلومتری شهر رشت و در نزدیکی امام‌زاده هاشم واقع شده است، در حال حاضر تغییر کاربری داده و به رستوارن و اقامتگاه مسافران تبدیل شده است.

2. خانه و موزه میرزا کوچک، روایت‌گر تاریخی بزرگ


کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که با میرزا کوچک‌خان جنگلی و مبارزات او آشنا نباشد. بازدید از خانه میرزا کوچک‌خان که اکنون به موزه تبدیل شده است، شرکت در کلاس درس تاریخ قاجاریه است و شما را با بخش مهمی از تاریخ ایران آشنا می‌کند. 

3. موزه میراث روستایی، گیلانی کوچک در دل رشت

حتی اگر اهل بازدید از موزه نیستید هم پیشنهاد می‌کنیم حتما به موزه میراث روستایی گیلان سر بزنید. این موزه تمام تصورات شما از یک موزه را برهم خواهد زد. موزه میراث روستایی با مساحتی بالغ بر 260 هکتار، تکنیک‌ها و معماری خانه‌های گیلانی را به‌تصویر می‌کشد و تا ساعت‌ها می‌تواند سرگرمتان کند.

جاهای دیدنی رشت: طبیعت رشت

طبیعت نفس‌گیر و چشم‌نواز رشت، بهانه‌ای عالی برای خستگی درکردن و جلادادن روح است. هر وقت گذرتان به شهر رشت افتاد، پیشنهاد می‌کنیم حتما به این مکان‌ها سری بزنید؛ قول می‌دهیم تا آخر عمر از خودتان تشکر خواهید کرد:

4. پارک جنگلی سراوان، تلفیقی از آرامش و هیجان

بکرترین و نفس‌گیرترین طبیعت جنگلی را در پارک جنگلی سراوان مشاهده خواهید کرد. اگر دوست دارید ساعاتی را دور از هیاهوی شهر و مشغله‌های زندگی روزمره سپری کنید، این مکان انتخابی عالی برای شما خواهد بود. راستی انواع امکانات تفریحی مانند موتورهای چهارچرخ، زمین پینت‌بال و قایق‌سواری روی دریاچه‌ای پوشیده از سبزه، از جمله تفریحاتی هستند که در پارک جنگلی سراوان تجربه خواهید کرد.

راستی اگر قصد سفر به شهر رشت را دارید و نمی‌دانید در کجا اقامت کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما شرایط اسکان در هتل کادوس رشت را بررسی کنید. 

5. دریاچه سقالکسار، هم‌نشینی صمیمانه آب و خاک

در 15 کیلومتری شهر رشت، دریاچه‌ای محصورشده با جنگلی انبوه را پیدا خواهید کرد که زیبایی و چشم‌نوازی آن قلبتان را تسخیر خواهد کرد. اگر همراه خانواده و گروهی به رشت سفر کرده‌اید، این دریاچه گزینه‌ای عالی برای یک پیک‌نیک چندنفره است.

 

6. باغ محتشم رشت، یک جرعه زیبایی

باغ محتشم، یکی از باغ‌های قدیمی شهر رشت است که قدمت آن به دوران قاجاریه برمی‌گردد. این باغ که در نزدیکی رودخانه گوهر واقع شده است، طبیعتی زیبا و روح‌نواز را مقابل دیدگان شما قرار خواهد داد. مناظر خیره‌کننده و فرح‌بخش این باغ، جان می‌دهد برای عکاس!

جاهای دیدنی رشت: مکان‌های تفریحی

جاذبه‌های گردشگری و زیبایی‌های شهر رشت به‌اندازه‌ای زیاد است که خیلی‌ها را به اجاره ویلا سالیانه در رشت وسوسه می‌کند تا هر وقت اراده کردند، عازم این شهر زیبا و سرسبز شوند.

بعد از بازدید از بناهای تاریخی، هیچ چیز به‌اندازه سرزدن به مکان‌های تفریحی رشت و خرید سوغاتی مزه نمی‌دهد. شهر رشت مکان‌های تفریحی زیادی دارد که هر کدام از آن‌ها، ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد:

7. میدان شهرداری، اروپایی در دل شهر رشت

حتی اگر تابه‌حال به شهر رشت سفر نکرده باشید، اسم میدان شهرداری به گوشتان خورده است و احتمالا بارها عکس آن را دیده باشید. در اطراف میدان شهرداری رشت بناهایی همچون کاخ شهرداری، اداره پست و کتابخانه ملی قرار گرفته‌اند که چهره‌ای اروپایی به این میدان بخشیده‌اند و آن را به مکانی عالی برای عکس‌برداری و پیاده‌روی تبدیل کرده‌اند.

8. بازار شهر رشت، ضیافت دائمی عطر و صدا و رنگ

اگر شهر رشت را بدون بازدید از بازار آن ترک کنید، تا آخر عمر بدهکار خودتان خواهید بود! حتی اگر قصد خرید ندارید، حتما ساعتی را به گشت‌وگذار در این بازار اختصاص دهید و از ضیافتی که رنگ‌ها و صداها برای شما برپا کرده‌اند، لذت ببرید.

 

9. پارک ملت رشت، پارک کلبه‌های روستایی

پارک ملت رشت، مکانی‌ست که هم امکان استراحت و آرامش بزرگسالان را فراهم می‌کند و هم دارایی فضای تفریحی و بازی برای کودکان است. منظره کلبه‌های روستایی و دریاچه‌ای که محل دائمی بازی اردک‌هاست، پارک ملت را به مکانی محبوب در میان گردشگران تبدیل کرده است.

جاهای دیدنی رشت: بناهای مذهبی

شهر رشت حتی برای آن دسته از افرادی که آرامش را در دل بنایی مذهبی جست‌وجو می‌کنند، حرفی برای گفتن دارد. دو بنایی که در زیر از آن‌ها نام برده‌ شده است، معروف‌ترین مکان‌های مذهبی شهر رشت هستند:

10. امام‌زاده هاشم رشت، یک جرعه آرامش

لازم نیست که حتما به شهر رشت سفر کرده باشید تا نام امام‌زاده هاشم به گوشتان خورده باشد! این امام‌زاده که در جاده قزوین رشت قرار گرفته است، برای خیلی‌ها نام‌آشناست. اگر با ماشین شخصی به رشت سفر می‌کنید، حتما از امام‌زاده هاشم و سفیدرود و پارک جنگلی سردار جنگل که در نزدیکی آن واقع شده‌اند، دیدن کنید.

11. بقعه خواهر امام، مشهدی کوچک در دل رشت

این بنای مذهبی، آرامگاه خواهر امام رضا است و از این رو به‌نام «خواهر امام» لقب گرفته است. ایشان در زمان خلفای عباسی به این شهر مهاجرت کردند و پس از مدتی زندگی در این محله، به‌علت بیماری فوت کردند.

 

سخن پایانی

رشت از قبیل شهرهایی‌ست که هم شما را به گذر در طول تاریخ دعوت می‌کند و هم با طبیعت بکر و نفس‌گیرش، آرامشی رویایی و دل‌انگیز را برایتان به‌ارمغان خواهد آورد. در این مطلب، 11 مورد از زیباترین و پربازدیدترین بناهای شهر رشت را به شما معرفی کردیم؛ مکان‌هایی که بدون بازدید از آن‌ها سفر به رشت لطفی نخواهد داشت! تابه‌حال از کدام‌یک از این بناها بازدید کرده‌اید؟ اگر قرار باشد به شهر رشت سفر کنید، بازدید از کدام‌یک از این بناها برای شما اولویت دارد؟

راستی اگر قرار است به‌تازگی به شهر رشت سفر کنید، به سایت جاباما سر بزنید تا از بین هزاران اقامتگاه، هتل و ویلا، مکان مناسبی را برای اسکان خود و همراهانتان انتخاب کنید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد