hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > آلمان برای توقف خرید نفت از روسیه آمادگی کامل دارد

آلمان برای توقف خرید نفت از روسیه آمادگی کامل دارد

آلمان با حمایت از پیشنهاد کمیسیون اروپا برای اعمال تحریم و ممنوعیت واردات نفت روسیه مقابل تهاجم این کشور به اوکراین اعلام کرد برای تحریم نفت روسیه آمادگی دارد.

آلمان از پیشنهاد کمیسیون اروپا برای اعمال ممنوعیت تدریجی نفت روسیه به تلافی حمله نظامی این کشور به اوکراین حمایت کرد.

روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: این دوره گذار برای یافتن منابع تامین جایگزین کافی است. با این حال وی افزود: احتمال اختلالات با کنار گذاشتن نفت روسیه، همچنان وجود دارد.

هابک گفت: دوره گذار به حد کافی طولانی است تا ما بتوانیم همه اقدامات احتیاطی را برای ایجاد منابع عرضه جایگزین نفت روسیه در آلمان بکار ببریم. البته نمی‌توانیم در این وضعیت تضمین کنیم که هیچ نقصانی وجود نخواهد داشت.

او گفت: چالش اصلی، پالایشگاه واقع در شودت، نزدیک مرزهای لهستان است که توسط شرکت روس نفت روسیه ادامه می‌شود و انگیزه چندانی برای تغییر تامین کنندگانش ندارد. آلمان قانونی را آماده می‌کند که زمینه را برای به دست گرفتن کنترل این تاسیسات فراهم می‌کند.

وزیر اقتصاد آلمان گفت: این تشکیلات باید از نظر سیاسی منحل شود. هدف دولت فدرال این است که این مکان باید حفظ شود و می‌خواهیم صنعت قابل دوامی آنجا بسازیم. بنابراین تحریم نفت روسیه نباید به خاموش شدن چراغها در این منطقه منتهی شود.

اتحادیه اروپا در ششمین بسته تحریمها علیه مسکو برای افزایش فشار بر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ممنوعیت واردات نفت روسیه تا شش ماه آینده و توقف واردات فرآورده های نفتی تا پایان سال میلادی جاری را پیشنهاد کرده است. مقامات ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا باید به اتفاق این طرح را تصویب کنند.

آمریکا از تحریم های سنگین تر علیه روسیه استقبال می‌کند

رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به تمایل اتحادیه اروپا برای اجرای ششمین بسته تدابیر محدودکننده علیه روسیه گفت، دولت واشنگتن هم از بررسی ایده تحریم‌های بیشتر علیه روسیه استقبال می‌کند و با شرکایش در گروه هفت رایزنی خواهد داشت.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران در کاخ سفید گفت: در خصوص تحریم‌های مازاد، ما همواره از تحریم‌های بیشتر استقبال می‌کنیم.

بایدن گفت: طی روزهای آتی با اعضای گروه هفت (متشکل از اقتصادهای پیشرفته) درباره کارهایی که می‌خواهیم انجام دهیم و نمی‌خواهیم انجام دهیم، صحبت خواهم کرد.

اتحادیه اروپا با بررسی ششمین بسته تحریمی روسیه از زمان تهاجم این کشور به اوکراین، آماده به صفر رساندن خرید نفت و محصولات نفتی روسی می‌شود؛ گرچه مجارستان به عنوان یکی از اعضای این اتحادیه اعلام کرده است با استفاده از حق کرسی خود چنین تصمیمی را وتو خواهد کرد.

بسته تحریمی سختگیرانه علیه روسیه در راه است

روز گذشته رئیس کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا در چارچوب ششمین دور از تحریم‌ها علیه مسکو در پی تهاجم به خاک اوکراین، یک بسته تحریمی پیشنهادی سختگیرانه را تشریح کرد. بر اساس این بسته تحریمی، اتحادیه اروپا قصد دارد ظرف شش ماه آینده واردات محصولات نفت خام و تا پایان سال جاری میلادی واردات نفت پالایش‌شده از روسیه را به‌ طور کامل محدود کند.

همچنین سازمان امنیت ارتش اوکراین (گور) اعلام کرد روسیه برای برگزاری یک رژه نظامی در روز ۹ مه در بندر ماریوپل آماده می‌شود. نهم مه، سالروز شکست ارتش آلمان نازی و تصرف برلین از سوی متفقین و به‌ویژه ارتش سرخ شوروی است. به گفته این نهاد اطلاعاتی، سرگی کیرنکو، معاون مدیر اداره ریاست جمهوری روسیه برای برگزاری این مراسم وارد شهر ماریوپل شده است.

نیویورک‌تایمز: اوکراین با کمک اطلاعاتی آمریکا ژنرال‌های روس را کشته است 

روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از مقام‌های ارشد آمریکایی گزارش داد، ایالات متحده اطلاعاتی ارائه کرده که به نیروهای اوکراینی در کشتن بسیاری از ژنرال‌های روس که در جنگ اوکراین کشته شده‌اند، کمک کرده است.

براساس گزارش روز گذشته نیویورک‌تایمز، واشنگتن جزئیات تحرکات احتمالی نیروهای روس و موقعیت آنها و دیگر جزئیاتی از مقرهای نظامی سیار روسیه در اوکراین را در اختیار کی‌یف قرار داده و اوکراین هم با ترکیب آنها با اطلاعات خودش، دست به حملات توپخانه‌ای و دیگر حملاتی زده که به کشته شدن افسران و ژنرال‌های روس ختم شده است.

پنتاگون و کاخ سفید به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره این گزارش پاسخی ندادند.

مقام‌های اوکراینی می‌گویند که حدود ۱۲ ژنرال روس را در میدان نبرد کشته‌اند؛ عددی که موجب شگفتی تحلیگران نظامی شده است. این روزنامه آمریکایی همچنین گزارش داد، مقام‌های آمریکایی دقیقا مشخص نمی‌کنند که چه تعداد ژنرال روس در نتیجه کمک اطلاعاتی آمریکا در اوکراین کشته شده‌اند.

امتیاز: 1 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد