hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان| استاندار سمنان: معضل کم‌آبی جدی است

سمنان| استاندار سمنان: معضل کم‌آبی جدی است

استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان با اشاره به برخی مشکلات شهروندان در چند روز اخیر گفت: در چند روز گذشته وضعیت غیرمتعارفی در خصوص کمبود آب در برخی شهرهای استان به وجود آمد که تا پایان ماه مبارک رمضان و با وارد مدار شدن چند چاه آب دیگر این مشکل رفع خواهد شد.


سید شهاب‌الدین چاووشی بابیان اینکه معضل کم‌آبی در استان و کشور جدی است اظهار کرد: درزمینهٔ مرتفع کردن نیازهای آبی بیش از هر چیز نیازمند فرهنگ‌سازی جدی در حوزه مصرف هستیم و این موضوع باید به یک باور همگانی در استان و کشور تبدیل شود.

وی با اذعان به اینکه تأمین آب استان از اولویت‌های اصلی و استراتژیک در استان سمنان است ادامه داد: واقعیت این است که در استان با کمبود آب مواجه ایم و اگر مدیریت مصرف به‌درستی انجام نشود، با مشکل بیشتری در آینده مواجه خواهیم شد. با توجه به نیازها و ظرفیت‌های موجود باید نسبت به تأمین آب موردنیاز استان قدم‌های عملی برداشته شود.

وی افزود: با توجه به تأکیدات ریاست‌جمهور مبنی بر اینکه استان سمنان باید معین و کمک‌کننده به پایتخت در شرایط اضطراری باشد و همچنین با در نظر گرفتن جمعیت استان باید به بحث تأمین آب نگاه ویژه‌ای داشت.

 وی با اشاره به اینکه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی صورت می‌گیرد گفت: دستگاه‌های اجرایی متولی باید تدابیری بیندیشند تا امسال در مصرف آب کشاورزی استان ۱۰ درصد صرفه‌جویی شود و این امر با اصلاح الگوی کشت در استان امکان‌پذیر بوده و دور از دسترس نیست.

وی بابیان اینکه اگر مدیریت صحیح انجام نشود، بخشی از استان با مشکل کم‌آبی مواجه خواهد شد، خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در خصوص مصرف بهینه آب باید جدی گرفته شود و صداوسیما، آموزش‌وپرورش، شورای فرهنگ عمومی و سایر دستگاه‌های فرهنگی باید با جدیت بیشتری در این زمینه فعالیت کنند. استاندار سمنان اضافه کرد: تأمین آب موردنیاز استان از اولویت‌های اصلی است و سازمان مدیریت باید در اعتبارات موجود توجه بیشتری به این مهم داشته باشد. همچنین شرکت آب منطقه‌ای استان نیز باید تلاش‌ ویژه‌ای انجام دهد تا در سفر پیش روی وزیر نیرو به استان به‌صورت تخصصی به این مهم پرداخته و تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد