hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > موضوع ابتلای برخی از اهالی یک روستا در چهارمحال و بختیاری به HIV بزرگنمایی شد

موضوع ابتلای برخی از اهالی یک روستا در چهارمحال و بختیاری به HIV بزرگنمایی شد

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بررسی تخصصی موضوع ابتلای برخی از اهالی یک روستا در این استان در حال انجام است، گفت: این موضوع نه از نظر تعداد افراد و نه از نظر شدت بیماری در حدی نیست که در فضای مجازی و رسانه‌های غیررسمی منتشر شده بلکه در این زمینه بزرگ نمایی شده است.

 اقبال عباسی اظهار کرد: چند روزی است که درگیر این موضوع هستیم و از ۲ سال پیش شایعه این بیماری وجود داشته و موضوع از سوی متولیان بهداشت و درمان در حال پیگیری بوده است اما در روزهای اخیر پیگیری این موضوع تشدید شده است.
وی ادامه داد: افراد مبتلا به ویروس HIV نسبت به بیماری خود مطلع شده بودند، که اطلاعات آن‌ها به صورت محرمانه بین پزشک و فرد بیمار وجود داشته است اما مطالبی که در فضای مجازی مطرح شده نه از نظر تعداد بیماران و نه از نظر شدت بیماری صحت ندارد.
عباسی با بیان اینکه ویروس HIV با ایدز متفاوت است، تصریح کرد: بنا بر اظهارنظرهای پزشکی اگر فرد مبتلا به ویروس تحت درمان قرار گیرد بیماری به احتمال زیاد به ایدز تبدیل نمی‌شود اما اگر همکاری و همراهی نکنند ممکن است به بیماری ایدز تبدیل شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در چند روز اخیر از نیمی از جمعیت روستا آزمایش گرفته شد و ویروس در تعداد بسیار کمتر از آماری که در فضای مجازی مطرح شده شناسایی و تحت درمان هستند و بقیه اهالی نیز به نوبت تحت آزمایش قرار می گیرند.
وی همراهی و همکاری مردم روستا را در مدیریت موضوع مهم دانست و گفت: مردم نباید از این موضوع  نگران باشد به شرط اینکه همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.
به گفته عباسی در شورای تامین این استان که عصر چهارشنبه تشکیل شد، تصمیم بر این گرفته شده که تمامی عوامل حاکمیتی و دولتی تجهیز و در اختیار متولیان امر قرار داده شود تا از این موضوع به خوبی مدیریت و از آن عبور شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری از مردم، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی تقاضا کرد تا در حفظ آرامش، آبرو و حیثیت مردم استان مسئولان را یاری دهند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد