hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > انشا درباره عید فطر برای مقاطع تحصیلی مختلف

انشا درباره عید فطر برای مقاطع تحصیلی مختلف

عید سعید فطر یکی از مهم ترین اعیاد اسلامی است، اگر به دنبال انشا و یا مقاله ای با موضوع عید فطر هستید میتوانید از این مطلب ها ایده بگیرید.

انشا درباره عید فطر برای مقاطع تحصیلی مختلف

عید سعید فطر از بزرگ‌ترین و مهم ترین اعیاد اسلامی است که با رویت هلال ماه شوال به وقوع می‌پیوندد. در این بخش از نمناک به مناسبت فرا رسیدن عید فطر، دو انشای زیبا را درباره این عید بزرگ ارائه می کنیم که دانش آموزان در مقاطع مختلف می توانند از آنها ایده بگیرند.

انشا عید فطر


انشا درباره عید فطر برای دبستانی ها

ماه رمضان ماه میهمانی خداست، در این ماه خداوند تبارک و تعالی سفره ای گسترده و پربرکت می گستراند و تمامی بندگانش را به ضیافتی بزرگ دعوت می کند، چه مهمانی پرشکوه تر از اینکه میزبانت خداوند قادر و متعال باشد.

ماه رمضان تنها ماه گرسنگی و تشنگی نیست بلکه ماه جدا شدن از منیّت، ماه تمرین تسلیم، از خود گذشتن، دل بریدن از غرایز انسانی، تمرین گناه نکردن، تمرین استغفار و توبه کردن است.

بعد از یک ماه روزه داری و گذراندن شب های احیا باید بتوانیم بر زبان و چشم کنترل بهتری داشته باشیم و بر نفس خودمان بیشتر مسلط بوده و جلو نفس اماره را بگیریم، در این صورت است که در روز عید فطر عید بزرگ مسلمانان می توانیم اجر و پاداش خودرا از خداوند بطلبیم، اجر و پاداشی کـه خود خداوند بـه آن وعده داده اسـت.

عید فطر برای همه ی عید نیست؛ بلکه عید اهل تسلیم و عید روزه دارانی اسـت کـه با موفقیت وظیفۀ بندگی خودرا دراین ماه انجام داده اند و دراین آزمون معنوی سربلند و موفق بیرون آمده اند. روز جشن کسانی اسـت کـه از مهمانی خدا برگشته اند و از خوان آسمانی برخوردار شده اند.

خداوندا در روز عید فطر ما را در زمره عبادت کنندگان واقعیت قرار بده و ما را یاری کن تا بتوانیم دستاوردهای ماه رمضان را در تمامی روزهای سال حفظ کنیم و فقیران را بهتر درک کنیم، با مردم مهربان تر برخورد کنیم، اعضای بدن را از گناه کردن دور نگه داریم و چشم ها را از آن چه نباید دید، دست ها را از آن چه نباید کرد، زبان را از آن چه نباید گفت و گوش ها ار از آن چه نباید شنید برحذر داریم و خلاصه از آن چه در این ماه خدا یاد گرفته ایم به خوبی در روزهای دیگر سال استفاده کنیم.


انشا و مقاله درباره عید فطر برای دبیرستانی ها

عید فطر یکی از چهار عید مهم شیعیان بشمار می‌آید و اولین روز ماه شوال است که با رؤیت هلال ماه شوال در پایان روز 29 ماه رمضان و یا گذشت 30 روز از اول ماه رمضان، ثابت می‌شود. در کشورهای اسلامی، عید فطر معمولاً با تعطیلی رسمی همراه است.

این عید که بسیاری از اهل بیت ما، بزرگان و اهل معرفت، از آن به عنوان عید اولیای خدا یاد می‌کنند؛ عید بندگانی است که در طول یک ماه بندگی از خوردن، آشامیدن، انجام اموری که رضایت خدا را در پی ندارد، کف نفس کرده و تقوای الهی پیش گرفتند، کسانی که یک ماه بر اثر اطاعت و بندگی خدا به فرح و شادمانی و حالتی روحانی دسترسی پیدا کردند.

در این روز، روزه حرام است و پرداخت زکات فطره بر مسلمانان واجب است. مهم ترین عمل در روز عید فطر، نماز عید فطر اسـت که بعد از طلوع آفتاب تا ظهر روز عید بـه جماعت برگزار می شود.

در این روز همه روزه داران ماه رمضان که یک ماه در ضیافت الهی به سر می بردند، از معبود می خواهند که قلب شان از وسوسه های شیطانی نجات یابد و تقرب خدا نصیب شان شود، آن ها می خواهند به واسطه ی روزه، آن چه را نمی دیدند را ببینند و آن چه را نمی شنیدند را بشنوند و انسان بهتری شوند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد