hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > تندرستی > 8 نکته برای مراقبت و بازسازی پوست بعد از سفر

8 نکته برای مراقبت و بازسازی پوست بعد از سفر

اگر متوجه شدید پوست یا موی آسیب دیده دارید، ناامید نشوید. چندین مرحله وجود دارد که می­توانید برای بازگرداندن بدن خود به روتین عادی انجام دهید.

وقتی از سفر به خانه باز می‌گردید ممکن است متوجه لکه‌های پوست و خشکی­های بی­مورد شوید که ممکن است در نتیجه تغییر آب و هوایی در سفر ظاهر شده باشند. اگر متوجه شدید پوست یا موی آسیب دیده دارید، ناامید نشوید. چندین مرحله وجود دارد که می­توانید برای بازگرداندن بدن خود به روتین عادی انجام دهید.

  1. لب­های خشک و آسیب دیده

 

تغییر شرایط آب و هوایی می­تواند باعث ترک خوردن لب­ها و پوسته پوسته شدن آن شود. در طول سفر و پس از آن از کرم و نرم کننده لب استفاده کنید. انواع بالم لب های رنگی لابلو یا وازلین سبک و کوچک است و جای زیادی در کیف شما نخواهد گرفت.

  1. آسیب خورشید

اگر هدف شما در تعطیلات گرمسیری استفاده از نور و خورشید باشد، ممکن است فراموش کرده باشید که به طور منظم از ضد آفتاب خود استفاده کنید. متأسفانه، برنزه شدن موقتی است، اما آسیب ناشی از نور خورشید می­تواند طولانی مدت باشد. نور خورشید این توانایی را دارد که پوست شما را پیر کند و عدم مراقبت می­تواند باعث آسیب های جبران ناپذیری از جمله چین و چروک و مشکلات جدی تری مانند سرطان پوست شود. برای بهبود سریع ظاهر پوست خود، یک مرطوب کننده قوی با خواص ضد چروک بخرید. (و به یاد داشته باشید که لکه یا خال­های عجیب را توسط متخصص پوست بررسی کنید.) به طور مداوم از مرطوب­کننده ضدچروک خود کمک بگیرید تا پوست شما به روند طبیعی بازگردد.

  1. منافذ مسدود شده

تجمع عرق، آلودگی، رژیم غذایی نامناسب و تغییر در روال بهداشت عمومی، همگی عواملی هستند که در مسدود شدن منافذ در طول سفر نقش دارند. این موضوع به نوعی ناخوشایند است اما واقعی است. غیرعادی نیست که به خانه برگردید و لکه­ها و جوش­های سرسیاه جدید و ناخواسته را روی صورت خود پیدا کنید. وقت آن است که روال تمیز کردن صورت را کمی محکم­تر جلو ببرید و زمانی که در خانه هستید یک اسکراب صورت خوب بگیرید تا به جوانسازی پوست کمک کند. با این روش­ می­توانید جوش­های زیر پوستی و سرسیاه را به کلی نابود کنید. خرید بهترین انواع ماسک صورت و استفاده از آن نیز می­تواند به بهبود منافذ باز و آسیب دیده کمک کند.

  1. پوست مرده


پاهای شما در هر سفری ضربه می­بینند. این عادی است که در سفر کمی سر به هوا باشید. چه تمام وقت خود را با دمپایی سپری کنید و چه در یک پیاده روی چالش برانگیز، پاهای شما همیشه بدترین نقطه را برای ضربه دیدن انتخاب می­کنند. اگر پاشنه‌هایتان ترک خورده و خشک است، خودتان را با پدیکور درمان کنید و برای صاف کردن پاهایتان از پینه‌گیر استفاده کنید. یک پوکه بخرید و روزانه استفاده کنید تا بتوانید نرمی کف پای خود را حفظ کنید. (می­توانید مواد لازم برای پدیکور را بسته بندی کنید و در سفر از آن استفاده کنید تا پدیکور پاهایتان همیشه آماده باشد). اگر اسکراب بدن دارید، می­توانید از آن برای اسکراب خوب پاهای خود نیز استفاده کنید.

  1. موی خشک و آسیب دیده

حقیقت این است که کیف­های مسافرتی ما آنقدر بزرگ نیست که تمامی لوازم مراقبت از پوست و موی خود را حمل کنیم بنابراین امکان خشکی شدید برای موها وجود خواهد داشت. چون کرم موی مخصوص خود را به همراه نبرده­ایم. محصولات موی مورد علاقه شما با شامپوهای هتل جایگزین می­شوند و خشکی شدید آنها تشدید خواهد شد. وقتی سفر شما به پایان می­رسد، زمان آن فرا رسیده است که به فکر جدا کردن قسمت های دوشاخه و موخوره دار و تهیه بعضی  محصولات حالت دهنده و بهبود دهنده باشید تا گره­های عمیق موها باز شوند و نرمی موها قدری افزایش یابد. هفته­ای یک بار از یک درمان شدید  برای بهبود شرایط موها استفاده کنید و یک نرم کننده را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. می­توانید برای درمان بهتر از سرکه استفاده کنید. آن را با آب رقیق کرده و به مدت 20 دقیقه روی موها قرار دهید. سپس آبکشی کنید.

  1. در طول سفر از موارد آسیب­زا دوری کنید

الکل و کافئین می‌توانند به طور قابل توجهی کیفیت خواب شما را مختل کنند، بنابراین مراقب مصرف این مواد باشید و سعی کنید تا حد امکان از آن اجتناب کنید. و توجه داشته باشید، غذاهای سنگین، چرب یا تند در طول سفر نیز می­تواند مانع از استراحت شود. سبوس‌ گندم ، بلغور جو دوسر، موز، می­تواند میان وعده یا صبحانه عالی به همراه شیر باشد. سعی کنید وعده‌های غذایی سبک‌تری بخورید، و همچنین سعی کنید قبل از پرواز بازگشت ترکیبی از کربوهیدرات‌های پیچیده و پروتئین بخورید، زیرا این ترکیب می‌تواند به افزایش خواب‌آلودگی کمک کند و می­توانید سلامت بیشتری با خواب کافی به پوست خود ببخشید. پنیر چرب، ماست یونانی و گیلاس به‌عنوان میان‌وعده‌های آرام‌بخشی که باید قبل از پرواز امتحان کنید.

  1. هیدراته بمانید

بر کسی پوشیده نیست که پرواز می­تواند سطح هیدراتاسیون شما را پایین بیاورد، اما طبق گفته انجمن پزشکی هوا فضا، برای جلوگیری از کم آبی بدن، باید هر ساعت که در هوا هستید به میزان کافی آب بنوشید. در پرواز توصیه می­شود با پرهیز از نوشیدنی‌های سرد و نوشیدن مایعات گرم، مانند آب داغ با لیمو یا یک چای گیاهی تند، شرایط سرد کابین را متعادل کنید. زنجبیل گرم‌کننده و تسکین‌دهنده شکم است، و همچنین به گردش خون محیطی، مانند سردی انگشتان دست و پا کمک می‌کند. استفاده از زنجبیل با توجه به فواید بسیاری که دارد، برای حفظ گردش خون سالم و سطح اکسیژن مبارزه با خستگی، و همچنین جلوگیری از گرفتگی عضلات ضروری است.

  1. ماساژ و رطوبت رسانی کنید

روغن های مغذی مانند شمعدانی، جوجوبا یا کندر روی صورت، لب ها، گردن و قسمت سینه قرار دهید و ماساژ دهید. این روغن‌ها حاوی اسیدهای چرب امگا و ویتامین‌ها هستند که عمیقاً پوست را مرطوب، حالت‌دهنده و از کم‌آبی و استرس اکسیداتیو محافظت می‌کنند، در حالی که خطوط ریز و چروک­ها را صاف می‌کنند و درخشش جوانی روی پوست به جا می‌گذارند؛ سپس، با ماساژ صورت بیدار کننده عضلات، اثرات آن را تقویت کنید. با حرکات دایره­ای کوچک شروع کنید و به سمت بالا و بیرون ماساژ دهید و با ضربات آرام و طولانی به سمت گوش ها حرکت کنید. این کار جریان خون را زیر پوست افزایش خواهد داد و پوست­های مرده را خارج خواهد کرد.

اگرچه سفر آسیب­هایی برای پوست و مو به همراه دارد اما با مراقبت­های صحیح پس از سفر می­توانید به روشی صحیح مشکلات ناشی از سفر را بهبود دهید.

نویسنده: سارااقبالی

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد