hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > دانش و مهارت > آموزش اضافه کردن زیرنویس در اینستاگرام

آموزش اضافه کردن زیرنویس در اینستاگرام

قابلیت جدید اضافه کردن زیرنویس در اینستاگرام بسیار کاربردی می باشد به ویژه که دسترسی کاربران ناشنوا و کم شنوا را هم بهبود می بخشد. برای دانستن شیوه انجام این کار با ما همراه باشید.

یکی از قابلیت های کاربردی اضافه شده به اینستاگرام این است که توسط آن می توان محتواهای ویدیویی را با زیر نویس ارائه داد. در این مطلب می خواهیم شیوه اضافه کردن زیرنویس در اینستاگرام آموزش داده می شود.


شیوه اضافه کردن زیرنویس در اینستاگرام

احتمالا شما نیز محتواهای ویدیویی با زیر نویس را در اینستاگرام مشاهده کرده اید به طوری که هر آنچه در ویدیو گفته می شود عینا در زیر نویس هم ذکر می شود. به این ترتیب کاربر می تواند بدون نیاز به هندزفری ویدیوی مدنظر را تا آخر تماشا نموده و از مضمون آن اطلاع یابد. این همان قابلیتی است که از آن به اسم زیر نویس خودکار اینستاگرام یاد می شود.


کاربر می تواند به سادگی محتوای ویدیوی تولید نموده و همه صحبت هایش را به صورت خودکار در زیر نویس اضافه نماید. ممکن است برای شما نیز پیش آمده که در حال تماشای استوری یا پست ویدیوی هستید و هدفون همراهتان نیست. در این شرایط قطعا وجود زیر نویس کمک کننده بوده تا از محتوا اطلاع یابید.

قابل ذکر است زیر نویس های ایجاد شده به طور خودکار در ابتدا به زبان های انتخابی در دسترس بوده ولی اینستاگرام در تلاش است آن را به زبان ها و کشورهای بیشتری گسترش دهد. هوش مصنوعی پشت زیر نویس ها بدون ایراد نخواهد بود ولی اینستاگرام انتظار دارد به کمک این قابلیت، کیفیت زیر نویس ها را بهبود ببخشد.

قابلیت زیر نویس می تواند دسترسی کاربران ناشنوا و کم شنوا را به ویدیوها بهبود ببخشد و آن ها برای ویدیوهای گفتاری انتخاب های بیشتری داشته باشند. در ضمن در این قابلیت کاربر اجباری ندارد که به صورت دستی زیر نویس را اضافه نماید. با این وجود اینستاگرام اعلام کرده که این قابلیت باید به افرادی کمک نماید که مایلند ویدیو را با صدای خاموش مشاهده کنند.


به کمک این قابلیت افراد می توانند در صورت نیاز صدای ویدیوهای اینستاگرام را قطع کرده و همچنان آن ها را متوجه بشوند. تا قبل از ارائه این ویژگی کاربران تولید کننده محتوا مجبور بودند به صورت دستی و ادیت متن های زیر نویس را به ویدیوهای خود اضافه نمایند اما دیگر به این کار نیازی نیست. در ادامه با شیوه اضافه کردن زیرنویس در اینستاگرام و اهمیت این کار آشنا می شوید.

شیوه اضافه کردن زیر نویس به استوری اینستاگرام

ابتدا باید اشاره کرد که روش استفاده از برچسب زیرنویس جدید اینستاگرام به طور کامل شبیه استفاده از سایر برچسب های استوری اینستاگرام می باشد. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

  • برای شروع به آیکون دوربین و استوری اینستاگرام یا ریلز رفته و یا یک ویدیو را از گالری ضبط بارگذاری نمایید.
  • در ادامه روی آیکون برچسب ضربه زده و برچسب کپشن ها را انتخاب کنید.

  • در این مرحله می توانید از میان چهار قالب متن متفاوت، متن را به اطراف صفحه حرکت دهید و رنگ را عوض کنید.
  • مرحله پایانی. اکنون باید زیر نویس های شما در استوری اینستاگرام اضافه شده باشد. حتما پیش از ارسال زیر نویس ها را چک نموده و بخوانید زیرا ممکن است اینستاگرام به صورت دقیق صدای شما را رونویسی نکند. چرا که در حال حاضر ویرایش زیر نویس ها پس از ارسال امکان پذیر نیست.

در ادامه باید اشاره کرد همچنان می توانید با استفاده از روش های معمول برای خلاصه کردن نکات مهمی که در ویدیوی خود می خواهید ارائه دهید می توانید از برچسب متن استفاده کرده آن ها را به سلیقه خود تنظیم کنید. این روش زمان بر بوده و به دلیل محدودیت در نگارش و تنظیم متون باید بسیار خلاصه نویسی شود.

روش دیگری هم برای اضافه کردن زیرنویس در اینستاگرام وجود دارد و آن استفاده از برخی برنامه های جانبی و کمکی می باشد. دو مورد از کاربردی ترین و مطمئن ترین این برنامه ها شامل treads by instagram, clipomaticهستند که به شما کمک می کنند تا برای صرفه جویی در وقت و ایجاد ساده تر استوری ها برنامه ای برای آن ها تعیین کنید.

این کار ساده بوده کافی است ویدیوهای خود را به عنوان گالری و مدیا در این برنامه بارگذاری نموده و تعیین کنید چه زمانی باید به صورت زنده پخش شوند. به محض فرا رسیدن زمان ارسال استوری ها نوتیفیکیشنی روی گوشی دریافت می کنید و همه لینک ها و متن شما در کلیپ بورد کپی خواهد شد.

از آنجا که استوری ها به طور دستی بارگذاری می شود، می توان برچسب زیر نویس ها را پیش از پخش مستقیم استفاده کرد تا مطمئن شوید که استوری های قابل دسترسی را اشتراک گذاری می کنید.

اهمیت استفاده از زیر نویس اینستاگرام

ممکن است برای شما اهمیت اضافه کردن زیر نویس در اینستاگرام جای سوال باشد. در بیان اهمیت آن باید گفت مهمترین ویژگی این قابلیت این است که می توان تجربه های کاربری و تعامل آن ها با شبکه اینستاگرام بهبود پیدا می کند. به عبارتی برای افرادی که مشکلات شنوایی دارند از جمله کم شنوا یا ناشنوا بسیار کمک کننده خواهد بود. این افراد توسط چنین قابلیتی به راحتی می توانند از استوری بلاگرها یا اینلوئنسرها و به صورت کلی صفحات مورد علاقه شان بازدید نموده و از محتواهای ویدیوی اطلاع یابند.

مورد مهم دیگر برای افرادی است که از لحاظ زبان انگلیسی به ویژه در بخش شنیداری سطح خوب و مناسبی قرار ندارند و نمی توانند به راحتی متوجه حرف های بلاگرها یا پیج های انگلیسی زبان شوند. توسط این زیر نویس ها افرادی که زبان انگلیسی آن ها در حد فوق العاده ای هم نباشد می توانند به راحتی از ویدیوهای انگلیسی استفاده نموده و مفهوم استوری ها را متوجه شوند.

همچنین در مواقعی ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که امکان تماشای ویدیو با صدا را نداشته باشید. در این وضعیت زیر نویس استوری اینستاگرام قطعا کمک کننده خواهد بود. در ضمن با این قابلیت آمار بازدید صفحه مدنظر نیز کاهش نمی یابد زیرا فرد به راحتی و به کمک زیر نویس متوجه محتوای ویدیوی مدنظر می شود.

در ضمن قابل ذکر است که زیر نویس های استوری به راحتی خوانده می شوند و درک محتوا برای مخاطب نیز ساده تر می شود. در حقیقت این قابلیت از مدت ها پیش مورد تقاضا بوده و دلایل خوبی هم برای این تقاضا وجود دارد. می توان گفت برای فراگیر تر شدن محتوای اینستاگرام برچسب زیر نویس جدید اینستاگرام قطعا کمک کننده است و سبب توسعه یک برند یا حساب تجاری اینستاگرام می شود.

به طور کلی قابلیت محبوب و کاربردی زیرنویس در اینستاگرام می تواند به صورت وسیعی به ایجاد فضای قابل دسترسی بیشتر برای تمام افراد جامعه کمک شایانی نماید. در پایان از این که تا با این مطلب از آرگا همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد