hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > آموزش تصویری ساخت عروسک شنی

آموزش تصویری ساخت عروسک شنی

دلبستگی در دوران شیرین کودکی را دختر خانم ها همان ابتدا با عروسک های خود تجربه می کنند. اغلب به همین خاطر و به دلیل خاطره های ناب خود مجموعه ای از عروسک ها را در دوران بزرگسالی نیز به همراه دارند. ساخت عروسک شنی ایده ای است که در عین زیبا و راحت بودن دارای دوام طولانی نیز می باشد.

عروسک ها از بخشی رویای کودکی هر دختری هستند که با سرگرم کردن و مورد بازی قرار گرفتن توسط دختر خانم ها در دوران کودکی می توانند نقش مهمی در شکل گیری شخصیت آنان در آینده داشته باشند. خاطره سازی که از وظایف اصلی و مهم عروسک ها می باشد که مختص به عروسکی خاص چه از لحاظ جنس، چه اندازه و چه شکل نیست. البته که در انتخاب عروسک علاوه بر سلیقه کودک باید به برخی موارد دیگر همچون هماهنگی اندازه ان با دستان دختر، تاثیر منفی نداشتن بر روی روحیه، فکر وی و … توجه داشت. نظرتان در مورد درست کردن عروسک در منزل، به عنوان مثال ساخت عروسک شنی چیست؟


آموزش 2 روش درست کردن عروسک شنی


آموزش ساخت عروسک شنی

آنقدر شرکت تولید عروسک وجود دارد که در فروشگاه ها تنوع بالا و بسیاری از عروسک وجود دارند که قطعا دست خالی به منزل باز نمی گردد. با این حال با هنر عروسک سازی با پارچه نیز می توان انواع عروسک پارچه ای را به شکل و طرح های گوناگون در منزل ساخت. عروسک های شنی یکی از عروسک های محبوب موجود در حال حاضر می باشد که علاوه بر خرید می توانید به آسانی در منزل آماده کنید.

وسایل مورد نیاز

  • قطعه هایی از پارچه جهت بخش های چشم و صورت عروسک
  • جوراب(اگه جوراب دخترانه مچ دار باشد بهتر است)
  • قیچی
  • کمی شن (و یا برنج و حبوبات و ….)

مراحل ساخت

ابتدا مچ جوراب را با قیچی برش زده و جدا نمایید به این صورت که به ۲ بخش قسمت شود. سپس مچ جدا شده را در کناری قرار داده و بخش دیگر جوراب را با شن پر نمایید(همچنین می توانید با برنج و یا ارزن نیز را پر کنید). پس از ریختن شن درون جوراب با استفاده از سوزن و نخ ته کار را از لبه بدوزید تا اندازه ی توپ گلف شود.

آشنایی با روش های ساخت عروسک شنی

آموزش ساخت عروسک شنی


حالا مچ جوراب را به پشت برگردانده و مانند عکس ۲ گوش عروسک را بر روی این قسمت از جوراب قرار داده و ببرید؛ در نهایت هم با کمک سوزن و نخ گرداگرد آن را بدوزید. سپس مچ جوراب را به رو برگردانده و بخش های دوخته شده را به داخل فرو ببرید.

ساخت عروسک زیبا با شن

آموزش ساختن عروسک شنی

در این مرحله از ساخت عروسک شنی لازم است به کمک قطعه های کوچک پارچه، قسمت های مختلف چهره آن بهره ببرید. به عنوان مثال از ۲ قطعه پارچه سیاه کوچک گرد چشم، و دماغ و دهان آن را به کمک سوزن و نخ سیاه به صورت عروسک و به شکل کوک وصل کنید. اما جهت ساختن صورت عروسک؛ مطابق عکس، قطعه پارچه سفیدی را با کوک زدن به کله عروسک کوک زده، محکم کنید.

ساخت عروسک زیبا و با نمک با شن

ساختن دو مدل عروسک شنی


در نهایت نیز آن قسمت از جوراب پر شده با شن را درون این قسمت دوخته شده یعنی صورت عروسک جای بدهید. بعد از گذاشتن آن درون کله عروسک، بخش پایینی مطابق عکس درز پنهان ساخته و به وسیله ی سوزن و نخ آن را کوک زده، محکم نمایید.

آموزش ساخت عروسک شنی

همچنین می توانید قطعه ای مجزا از جوراب را برش زده و به ته کله این عروسک متصل کرده و سپس با کوک مخفی محکم کنید. عروسک شنی زیبا و بانمک شما آماده است.

ساخت عروسک شنی

وسایل مورد نیاز

  • ۲ عدد چشم عروسکی
  • ۵۰ سانتی متر پارچه لمه کشی( زرد)
  • ۲.۵ کیلوگرم ارزن
  • ۵۰ سانتی متر پارچه آستری کلفت (سبز)

مراحل ساخت

ابتدا طرح و الگو را پرینت و به ابعاد بزرگتر (۲ برابر) نمایید.

طرح ۱ بار بر روی پارچه لمه و ۱ بار بر روی پارچه آستری قرار داده و برش بزنید. هر دو لایه ها را بر روی یکدیگر بگذارید و اطراف آن را غیر از بخشی از آن به عنوان مثال دم حیوانات و یا … را بدوزید. سپس کار را به رو برگردانید.



ساخت عروسک شنی

بر روی لبه های کار، قسمت های جا دوخت تعدادی چِرت بزنید؛ یعنی با استفاده از نوک قیچی برش هایی به لبه پارچه بدهید، با این کار از چروک شدن بعد از برگرداندن کار جلوگیری می شود.

درون عروسک را با استفاده از شن پر مایید؛ همچنین می توانید ارزن درون آن ریخته و درز دوخته نشده را بدوزید.

در نهایت هم چشم های عروسکی را به وسیله ی چسب بر روی قسمت مشخص شده بچسبانید.

ساخت عروسک شنی

در این مطلب شما همراهان عزیز مجله آرگا را با دو روش ساخت عروسک شنی با استفاده از پارچه و جوراب آشنا کردیم، امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته و با بهره گیری از آنها بتوانید عروسک های خاطره انگیز زیبایی را خلق کنید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد