hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > بیمار خشمگین پزشک دزفولی را مورد ضرب و شتم قرار داد

بیمار خشمگین پزشک دزفولی را مورد ضرب و شتم قرار داد

 بیماری که برای درمان به یکی از مراکز بهداشتی درمانی دزفول مراجعه کرده بود هنگام تجویز دارو با پزشک درگیر و پزشک را مورد ضرب و شتم قرار داد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان دزفول گفت: دیروز یکی از بیماران در شهر سیاه منصور از توابع بخش مرکزی دزفول با مراجعه به مرکز بهداشتی درمانی این شهر و ویزیت توسط پزشک عمومی بدلیل دخالت در تجویز دارو با پزشک مربوطه درگیر شد.
رضا پورآیین افزود: فرد بیمار خواستار تجویز داروهای خاصی شده بود ولی پزشک تجویز چنین داروهایی را تشخیص نداد که همین موضوع موجب خشم بیمار و حمله به پزشک و شکستن بینی وی شد.
وی با بیان اینکه فرد بیمار پس از مجروح کردن پزشک اقدام به فرار کرده است، اظهار داشت: فرد موردنظر شناسایی شده و حراست و امور حقوقی پیگیر موضوع هستند.
رییس مرکز بهداشت شهرستان دزفول از مردم خواست در تجویز دارو دخالت نکنند و این کار تخصصی را به پزشک مربوطه محول کنند زیرا ممکن است دارویی که خواستار تجویز آن هستند به صلاح بیمار نباشد و مشکلاتی برای او به وجود آورد.
وی با بیان اینکه پزشکان درصورت ایجاد مشکل درخصوص داروی تجویزی بازخواست می شوند، گفت: سرانه مصرف دارو در ایران نسبت به سایر کشورها بالا است که باید با فرهنگ سازی از این کار جلوگیری شود تا موجب بددرمانی و مقاومت درمانی نشود.
پورآیین افزود: هفته های گذشته نیز مشاجره هایی بین بیماران با پزشکان بدلیل دخالت در تجویز دارو در مراکز بهداشت شهر منتظران، روستای مهاجرین، کوی طالقانی و میانرود اتفاق افتاده بود که افراد خاطی به دادگاه معرفی شدند.
وی به مردم توصیه کرد هنگام مراجعه به مراکز بهداشتی و مراکز خدمات جامع سلامت ضمن حفظ آرامش و صبوری برای دریافت نوبت و ویزیت، پزشک را امر و نهی و در تجویز دارو دخالت نکنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد