hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان > ایجاد بارانداز ماهی در میدان میوه اصفهان

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان خبر داد

ایجاد بارانداز ماهی در میدان میوه اصفهان

روز گذشته مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان در مرکز کشور قرار داشته و از لحاظ شیوه‌های مختلف حمل و نقل وضعیت مطلوبی دارد بیان داشت: به‌زودی پروژه‌ای تحت عنوان تالار ماهی یا مجتمع ماهی در میدان میوه اصفهان به بهره‌برداری خواهد رسید.

اصفهان امروز-مینا عباسپور| روز گذشته مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان در مرکز کشور قرار داشته و از لحاظ شیوه‌های مختلف حمل و نقل وضعیت مطلوبی دارد بیان داشت: به‌زودی پروژه‌ای تحت عنوان تالار ماهی یا مجتمع ماهی در میدان میوه اصفهان به بهره‌برداری خواهد رسید.

امیرحسین ماه آور پور در این نشست به چالش‌های این سازمان در خصوص مشاغل شهری و نیز پروژه‌هایی که در این خصوص و نیز در خصوص میادین میوه و تره‌بار و بازارهای مختلف تغذیه و کشاورزی موردنیاز مردم وجود دارد اشاره داشت. او بیان داشت: این سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری است و به تعبیری ساماندهی فراورده‌های کشاورزی و مشاغل شهری را بر عهده دارد؛ همچنین عنوان سازمان بیانگر دو رکن خاص در زندگی شهروندی و شهرنشینی است که یکی مبحث موادعذایی و کشاورزی و دیگر شبکه توزیع و ساماندهی مشاغل شهری است. ماه آور پور اظهار کرد: در مدت که فعالیتم را در این سازمان آغاز کرده‌ام هم در حوزه ساماندهی، هم در حوزه توزیع طراحی نقشه راهی ترسیم کرده‌ایم و اعتقاد داشتیم می‌توانیم با این نقشه راه خود را لحظه‌به‌لحظه رصد کنیم.

ماه‌آور‌پور موانع و چالش‌های موجود در مسیر این سازمان را برشمرد‌ و گفت: برخی از چالش‌های موجود بین عمده‌فروشان و خرده‌فروشان است و نیز آیین‌نامه‌های وجود دارد که میان ذی‌نفعان و ذی مدخلان ایجاد شده است. در این میان دو واژه خدمت‌رسانی و بنگاه‌داری در همه مباحث این موضوع جود دارد؛ و باید به یکدیگر نزدیک شود.

ایجاد پروژه گل و گیاه ارغوان با بودجه 600 میلیارد تومانی

او با اشاره به پروژه‌های موجود بیان داشت: پروژه نخست ما بازار گل و گیاه ارغوان است که در فاز نخست اصرار داریم اقدامات قانونی انجام شود و تصفیه‌خانه آن واقع در مسیر برج‌های میلاد در ابتدای بلوار ارغوان قرار گیر تا پساب این مجتمع‌ها برای آبیاری این بازار سرازیر و استفاده شود. تاکنون دو بازار باغ و باغچه و گل‌های سرشاخه به مرحله ساخت رسیده اما چون آب و برق و گاز آن راه‌اندازی نشده قابل بهره‌برداری نیستند. او اضافه کرد: این بازار رقیبی برای بازار همدانیان است و با جذب مردم از ترافیک آن منطقه خواهد کاست. ضمن اینکه اگر با پیمانکاران وارد مناقصه شویم از امروز تا 18 ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد. ماه آور پور گفت: فاز دو این بازار مربوط به ماهیان و پرندگان زینتی است که اگر به بهره‌برداری برسد اتفاق خوبی است چون در جاده مرغ اصفهان بخش خصوصی در این زمینه خوب عمل می‌کند. او گفت: برای این پروژه ابتدا 12 و نیم هکتار متراژ تعیین‌شده بود که اکنون 7 هکتار به مجموع این پروژه اضافه می‌کنیم تا سازمان پسماند اداری و انبارهای پروژه زیباسازی به آن بپیوندند. گفتنی است مجموع این پروژه در هر سه فازش حداقل 600 میلیارد تومانی هزینه دربردارد. این در حالی است که کل بودجه عمرانی امسال سازمان میادین ۲۵۰ میلیارد تومان است و در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص می‌یابد.

ایجاد تالار ماهی در میدان میوه اصفهان

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان  خبر داد: به‌زودی پروژه‌ای گشایش خواهد شد که بر اساس آن بار ماهی جنوب یا به تعبیری قسمت عمده آن به اصفهان می‌آید، از اینجا سورت شده و درصدی از آن دوباره به جنوب برمی‌گردد. او بیان داشت: این پروژه در میدان میوه احداث شده و تاکنون ستون و سقف آن زده شده است که محل بارانداز مقصد ماهی است، اعتبار آن 30 میلیارد و مساحت 4600 متر نیز دارد. ماه آور پور در ادامه به وضعیت پروژه چهار فروشگاه کوثر اصفهان پرداخت و گفت: دو فروشگاه کوثر در اصفهان باید تکمیل شوند و دو مورد هم در مسیر راه‌اندازی قرار دارند. به‌این‌ترتیب که بازار کوثر یک سال گذشته دچار آتش‌سوزی شد و طی رایزنی با شهرداری منطقه یک مقرر شده است زمینی با مساحت بیشتر در اختیار ما قرار گیرد؛ کوثر ۱۱ هم در پشت پارک قلمستان در حال احداث است.  همچنین کوثر شهید کشوری نیز مراحل ساخت‌وساز خود را طی می‌کند و کوثر ۲ در حال حاضر فعال است اما چون فضای کوچکی دارد در کنار آن ساختمانی با فضای بزرگتر در حال ساخت و به‌محض آماده شدن عملیات انتقال انجام خواهد شد.

صف راسته‌های مختلف خیابان‌های اصفهان شکسته شود

ماه آور پور در ادامه بیان داشت ساختار راسته‌های مختلف در اصفهان باید شکسته شود و به‌جای آن ما باید به‌سوی ایجاد مجتمع‌های چندمنظوره مانند سیتی سنتر حرکت کنیم. مجتمع‌های خدماتی حرکت کنیم. در همین زمینه رایزنی‌های کرده این و بنای توسعه و راه‌اندازی مجتمع‌های صنفی در شرق اصفهان در دستور کار داریم. او بیان کرد: 10 ورد از محلات و خیابان‌های شلوغ اصفهان که باعث استرس مردم می‌شوند شناسایی‌شده‌اند و می‌خواهیم با تغییر و جابجایی و جایگزینی اصناف مشغول در آن به کاهش استرس مردم کمک کنیم.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در نهایت به مقوله ساماندهی اشاره داشت و گفت: در حوزه ساماندهی مشاغل شهری، به‌جز شهرداری، سازمان‌ها و نهادهای دیگر هم مسئولیت دارند؛ چرا که اگرچه ممکن است شهرداری بودجه‌های یک پروژه را تأمین کند اما در افراد باید به‌منظور تأمین مجوزهای لازم به سازمان‌هایی نظیر محیط‌زیست و سازمان صمت و غیره نیز مراجعه داشته باشند که این امر فرایندهای لازم برای ساماندهی مشاغل را زمان‌بر می‌کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد