hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > سرگرمی > روز اهدای خون در تقویم سال1403 چه تاریخی است؟ با تاریخچه

روز اهدای خون در تقویم سال1403 چه تاریخی است؟ با تاریخچه

1402/12/15 , 10:17
تاریخ روز جهانی اهدای خون و روز اهدای خون در ایران؛ در تقویم سال1403به شمسس، قمری و میلادی با تاریخچه آن را در ادامه برایتان آورده ایم:

روز اهدای خون در جهان و ایران (World Blood Donation Day) 14 ژوئن برابر با 24 خرداد است. در ادامه تاریخ دقیق دقیق این روز در تقویم شمسی و میلادی سال جاری با تاریخچه این روز را مطالعه می کنید:

تاریخ روز جهانی اهدای خون در تقویم سال 1403 چه روزی است؟

تاریخ دقیق روز جهانی اهدای خون در تقویم سال 1403 روز جمعه ۲۵ خرداد است. 

تاریخ دقیق روز جهانی اهدا خون در تقویم شمسی برابر است با: روز جمعه 24 خرداد سال 1403

تاریخ دقیق روز جهانی اهدا خون در تقویم قمری برابر است با: روز جمعه 8 ذی الحجه سال 1445

تاریخ دقیق روز جهانی اهدا خون در تقویم میلادی برابر است با: روز جمعه ۱۴ ژوئن سال 2024

روز جهانی اهدا خون 1402 چند شنبه و چه روزی است؟

روز جهانی اهدا خون جمعه ۲۵ خرداد است.

اهدای خون
اهدای خون

تاریخچه روز اهدای خون در جهان و ایران

۲۴ خرداد برابر با ۱۴ ژوئن، به منظور قدردانی از اهدا کنندگان خون و آگاهی بخشی به مردم در خصوص اثرات مثبت این کار، از سوی سازمان بهداشت جهانی، جامعه بین المللی انتقال خون، انجمن بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و اتحادیه بین المللی سازمان‌های اهداکنندگان خون به عنوان روز جهانی اهدای خون نامیده شده است.

هدف از نامگذاری روز جهانی اهدای خون (World Blood Donor Day – WBDD) افزایش فرهنگ اهدای خون برای اهدای زندگی به افرادی است که نیازمند خون و فرآورده‌های آن هستند.

سازمان بهداشت جهانی، جامعه بین‌المللی انتقال خون، انجمن بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های اهداکنندگان خون به اتفاق از سال ۲۰۰۴ میلادی (۱۳۸۳) ،۱۴ ژوئن را روز جهانی اهداکننده خون نامگذاری کردند و از همه کشورها خواستند در این روز برای بزرگداشت اهداکنندگان برنامه‌ریزی نمایند. این روز به مناسبت سالروز تولد کارل لنداشتاینر کاشف گروه‌های خونی و برنده جایزه نوبل در سال ۱۹۳۰ انتخاب شد.

اهدای خون هنگامی رخ می‌دهد که یک فرد سالم به طور داوطلبانه مقدار مشخصی از خون خود را در یک مرکز انتقال خون هدیه می‌کند. خون اهدا شده پس از انجام آزمایش‌های غربالگری و تأیید سلامتی به منظور تهیه فراورده‌های خونی مورد استفاده قرار می‌گیرد، یا از طریق بانک خون مراکز درمانی به افراد دیگر تزریق می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
گروه تحریریه
گروه تحریریه
گروه تحریریه پایگاه خبری رویداد ایران

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد