hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > ۸۰درصد سالمندان ایرانی در خانه زندگی می‌کنند

۸۰درصد سالمندان ایرانی در خانه زندگی می‌کنند


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس آمار‌های موجود ۸۰ درصد سالمندان در میان خانه و خانواده خود زندگی می‌کنند که این موضوع بسیار ارزشمند است.
 محمد شریعتمداری در مراسم گرامیداشت روز جهانی سالمند که با حضور وزیر بهداشت، شهردار تهران و جمعی از مسئولان و نمایندگان مجلس برگزار شد، گفت: سند ملی سالمندان باید چراغ راه ما قرار گیرد و ضروری است از پتانسیل و ظرفیت سالمندان استفاده کرد. همچنین زندگی تؤام با عزت برای آنها فراهم شود.

وی گفت: شورای ملی سالمندان باید اجراکننده تصمیمات دولت باشد و مهمتر این که مشارکت سالمندان را نیز داشته باشند و از نظرات سازمان های مردم نهاد نیز در تصمیم گیری های خود استفاده کنند.
وزیر تعاون با اشاره به اینکه ۷۰۰ میلیون جمعیت بالای ۶۰ سال در دنیا زندگی می کنند، گفت: این جمعیت در سال آینده در دنیا افزایش پیدا می کند که البته در کشور ما روند سالمندی بسیار سریع تر از افزایش جمعیت پیش می رود.
وی با اشاره به اینکه رشد جمعیت سالمندی ۳.۶ درصد است، گفت: این در حالی است که رشد جمعیت کشور ۱.۲ درصد است و این نشان می دهد جمعیت سالمندی سه برابر از رشد جمعیت پیشی گرفته است.
شریعتمداری گفت: در سال ۱۴۰۴ تعداد جمعیت بالای ۶۰ سال ما به یک چهارم جمعیت کشور می رسد که تعداد آنها از ۱۳ میلیون نفر نیز می گذرد و در صورتی که برنامه ریزی های لازم از حالا انجام نشود، با مشکل و گرفتاری هایی روبرو خواهیم شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه ۸۰ درصد سالمندان در خانه زندگی می کنند، گفت: این موضوع بسیار ارزشمند است، چون زندگی در خانه زندگی با عشق است.
وی تأکید کرد: باید اقداماتی انجام دهیم که سالمندان احساس مفید بودن کنند و جایگاه واقعی آنها را در جامعه تبیین کنیم.
به گفته شریعتمداری، همچنین باید اقدامی انجام دهیم که سالمندان بعد از دوره بازنشستگی باز هم در زمینه شغل خودشان مشارکت داشته باشند و در این صورت است که احساس حیات کرده و میل به زندگی در آنها زیاد می شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما در وزارت رفاه هدیه ای که می توانیم به سالمندان بدهیم این است که هم قدرت عشق و هم احساس مشارکت را در بین آنها ایجاد خواهیم کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد