hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > سرگرمی > روز حسابدار در تقویم سال 1403 چه تاریخی است؟ با تاریخچه روز

روز حسابدار در تقویم سال 1403 چه تاریخی است؟ با تاریخچه روز

1402/12/20 , 13:18
تاریخ روز حسابدار در تقویم سال 1403 به شمسی، قمری و میلادی همراه با تاریخچه و علت نام گذاری روز حسابدار در ایران و جهان را در این مطلب مطالعه می کنید.

روز حسابدار در ایران ۱۵ آذر در نظر گرفته شده است. در ادامه تاریخ دقیق روز حسابدار در تقویم شمسی و میلادی سال جاری همراه با تاریخچه و علت نامگذاری روز حسابدار و حسابرسی را برای شما عزیزان آورده ایم:


روز حسابدار در تقویم سال 1403 چه روزی است؟

روز حسابدار در تقویم سال 1403 روز پنجشنبه 15 آذر است.

تاریخ دقیق روز حسابدار در تقویم شمسی برابر است با :روز پنجشنبه ۱۵ آذر سال 1403

تاریخ دقیق روز حسابدار در تقویم قمری برابر است با : روز پنجشنبه 4 جمادی‌الثانی سال 1446

تاریخ دقیق روز حسابدار در تقویم میلادی برابر است با :روز پنجشنبه 5 دسامبر سال 20244

روز حسابدار 1403چند شنبه و چه روزی است؟

روز حسابدار 1403 روز پنجشنبه 15 آذر است.

روز حسابدار

تاریخچه روز جهانی حسابدار 

روزهای 2 تا 8 دسامبر 2007 میلادی (برابر با 11 تا 17 آذر 1386) برای حسابداران جهان بزرگ ترین رویداد تاریخ حسابداری به شمار می‌آید. و روز جهانی حسابدار نام گرفته است.

فدراسیون بین المللی حسابداران (آیفک)، به مهم ترین ارگان حسابداری بین المللی تبدیل شده است. این ارگان از 155 نهاد حسابداری از 120 کشور جهان، که در حدود 5/2 میلیون حسابدار را نمایندگی می‌کند، تشکیل شده است. آیفک بزرگ ترین ارگان بین المللی در میان حرفه های بین المللی به حساب می‌آید و این عظمت و بزرگی جایگاه حسابداران را در میان تمام حرفه ها متمایز و برجسته می‌کند.

آیفک با آگاهی از جایگاه و نقش حسابداری در حفظ و حراست از منافع عمومی و رشد، توسعه، بهینگی، کارآیی و پایندگی اقتصادها و بنگاه های اقتصادی و نیز برای ترویج همگرایی بین المللی در میان حرفه های حسابداری و برای جلب نظر استفاده کنندگان و برقراری تماس های مستقیم و تبادل نظر با استفاده کنندگان خدمات حسابداری و در یک کلام برای اعتلا و استعلای عمل حسابداری هفته جهانی حسابداری را تعیین کرده است. هفته حسابداری جهانی مظهر همگرایی، هم افزایی و خردورزی جمعی حسابداران جهان است. گفتنی است که اداره ثبت ملی ایالات متحده در یک اقدام بی نظیر، هفته جهانی حسابداری را در فهرست رویدادهای ویژه خود ثبت کرده است.

دلیل نامگذاری 15 آذر به روز جهانی حسابدار

آیفک در سی امین سال تاسیس اش، 15 آذر (2 تا 8 دسامبر) را به نام هفته حسابداری نامگذاری کرده است و از اعضای خود در همه کشورهای جهان خواست آن هفته را به همین نام اعلام کنند و گردهمایی ها یا آیین های ویژه ای را به همین مناسبت تدارک ببینند. در آن سال، انجمن حسابداران خبره ایران ضمن اعلام این خبر همه نهادهای حسابداری ایران را برای تعیین روزی با عنوان روز حسابدار فرا خواند. بر اساس آن فراخوان و نشست هایی که سپس بین رهبران انجمن حسابداران خبره ایران، جامعه حسابداران رسمی ایران - به عنوان دو انجمن ایرانی عضو آیفک - انجمن حسابداری ایران، انجمن مدیران مالی، و سازمان حسابرسی تشکیل شد، سرانجام، در گردهمایی ۱۳ آذر ۱۳۸۶ روز ۱۵ آذر هر سال به عنوان روز حسابدار در ایران نام گذاری شد.


پرسش های متداول


روز حسابدار1403 کی هست؟
روز حسابدار 1403 روز پنجشنبه 15 آذر است.
امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
گروه تحریریه
گروه تحریریه
گروه تحریریه پایگاه خبری رویداد ایران

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد