hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > راهنمای کامل سفر به کشور قطر؛ هزینه بلیت، هتل و اخذ ویزای قطر

راهنمای کامل سفر به کشور قطر؛ هزینه بلیت، هتل و اخذ ویزای قطر

1401/04/20 , 15:36
سفر زمینی و هوایی به قطر و اطلاعات جامعی از این کشور را از فرودگاه ها تا هتل ها و شرایط اخذ ویزا به مناسبت بازی های جام جهانی فوتبال در این کشور را آورده ایم.

کشور قطر ( به انگلیسی Qatar) در سالهای اخیر به مرکز مهم تجاری جهان تبدیل شده است و به همین دلیل افراد علاقمند به سفر به خارج این کشور را برای مهاجرت به خارج انتخاب می‌کنند. در رده‌بندی کشورهای جهان این کشور در رده ششم و دومین کشور برتر بعد از سنگاپور است. در این مطلب شما را با جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، مذهبی، جشنواره‌ها و فستیوال‌ها، هتل‌های مناسب برای اقامت و به‌طور کل با سفر به قطر آشنا خواهیم سازیم.

شناخت کلی کشور قطر

قَطَر کشوری است که در جنوب غربی قاره آسیا قرار گرفته و جزو منطقه خاورمیانه قلمداد می‌شود. تنها مرز زمینی قطر با عربستان سعودی است. با کشورهای ایران، عراق، کویت، بحرین، امارات متحده عربی و عربستان مرز آبی مشترک دارد.

قطر به دلیل منابع فراوان گاز طبیعی که دارد در حال حاضر ثروتمندترین کشور در رتبه جهانی را دارد. در سفر به قطر خواهید دانست که این کشور در سال۲۰۱۹ با توجه به تولید ناخالص داخلی سرانه، در راس لیست ثروتمندترین کشور جهان آمده است. مساحت کشور بیش از ۱۱ هزار کیلومتر مربع است. شهر دوحه، پایتخت کشور قطر است.

اطلاعات کلی کشور قطر

زبان: عربی و از زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم استفاده می کنند.

واحد پول: ریال قطر

شماره های اضطراری : آمبولانس، پلیس و آتش نشانی: ۹۹۹

فرودگاه های قطر: فرودگاه الخور،فرودگاه بین‌المللی دوحه

هتل اس تی رجیس دوح

برترین هتل ها در سفر به کشور قطر

در سفر به قطر از امکانات مختلف اقامتی می‌توانید استفاده نمایید. در صورت مسافرت گروهی می‌توانید از امکان اجاره خانه در دوحه و یا اجاره آپارتمان در دوحه استفاده نمایید.

1-هتل اس تی رجیس دوحه | The St. Regis Doha

هتل اس تی رجیس دوحه دارای پنج ستاره می باشد. هنگام اقامت در هتل اس تی رجیس دوحه می‌توانید از سالن‌های اسپا مخصوص و خدمت ماساژ استفاده کنید یا در ساحل اختصاصی هتل حمام آفتاب بگیرید. غذاهایی که در هتل سرو می‌شوند طعم و مزه بخصوصی دارند و با دستور بهترین سرآشپزهای دنیا طبخ شده‌اند.

هتل اس تی رجیس دوحه دارای استخر در فضای باز، اتاق­هایی با بهترین دیزاین عربی و زمین تنیس است. تمامی اتاق‌های این هتل دارای سیستم تهویه مطبوع هوا هستند تا مسافران بتوانند هنگام اقامت در قطر از آرامش کامل برخوردار باشند. همچنین درون اتاق‌ها تلویزیون‌های 42 اینچی تعبیه شده‌اند تا هنگام استراحت نیز گردشگران بتوانند برنامه‌های دلخواهشان را تماشا کنند.

2-هتل موندریان دوحه | Mondrian Hotel

هتل موندریان دوحه به عنوان یکی از لوکس‌ترین و مجلل‌ترین هتل‌های خاورمیانه دارای مراکز مجهز اسپا و ماساژ برای مسافران می‌باشد.

برای شنا کردن در فضای باز می‌توانید از استخری که بر فراز پشت بام هتل موندریان دوحه وجود دارد استفاده کنید. این هتل در 24 طبقه طراحی شده و دارای 211 اتاق و 59 سوئیت است. همچنین سالن رقص 2000 مترمربعی زیبا و آسانسوری از جنس طلای 24 عیار از دیگر ویژگی‌های بارز این هتل می‌باشد.

هتل موندریان دوحه در نزدیکی West Bay Lagoon قرار دارد و محل مناسبی برای تست غذاهای متنوع و تفریحات شبانه می‌باشد.

همچنین با وجود این که هتل موندریان در نزدیکی برج‌های Zig Zag و در قلب خلیج عربی ساخته شده است، امکان دسترسی به شهر لوسیل و مراکز مالی و تجاری را به خوبی برای گردشگران فراهم می‌کند.

3-هتل شرایتون گرند دوحه | Sheraton Grand Doha Resort & Convention Hotel

این هتل که یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های قطر است در سال 1982 ساخته شده و در سال 2014 مورد بازسازی قرار گرفته است. هتل شرایتون گرند دوحه نیز یکی دیگر از بهترین هتل‌های قطر جهت اقامت گردشگران و مسافران قطر می­باشد.

این هتل دارای نمای ظاهری هرمی شکل بوده و در نزدیکی رستوران La Veranda که یک رستوران مخصوص برای سرو انواع غذاهای ایتالیایی مانند پیتزا و پاستا می‌باشد واقع شده است. همچنین Irish Harp که یک محل شناخته شده برای تفریحات شبانه است در نزدیکی این هتل قرار دارد و گردشگران می‌توانند تا پاسی از شب در این محل به تفریح بپردازند و سفر مهیج‌تر و جذاب‌تری را به قطر تجربه کنند.

این هتل تنها سه دقیقه با ساحل فاصله دارد و مسافران هنگام اقامت در این هتل پنج ستاره می‌توانند از تماشای دریای نیلگون هنگام صرف یک چای عصرانه در اتاقشان لذت ببرند.

اگر به شنا علاقه‌مند هستید می‌توانید در ساحل اختصاصی و استخرهای هتل به شنا بپردازید. همچنین رستوران این هتل با وجود بهترین سرآشپزهای دنیا انواع غذاهای مدیترانه‌ای، ایتالیایی و آسیایی را به مسافران ارائه می‌کند.

هنگام اقامت در هتل شرایتون گرند دوحه می‌توانید از امکانات تفریحی و ورزشی مختلف مانند زمین تنیس، زمین‌های اسکواش و سالن بدنسازی دارای تجهیزات پیشرفته استفاده کنید. از این هتل تا مراکز خرید شهر فاصله‌ی کمی وجود دارد و مسافران می‌توانند از مراکز خرید قطر نیز دیدن کرده و اقلام مورد نیازشان را تهیه کنند.

4-هتل Oryx Airport Hotel

این هتل در فرودگاه حمد واقع شده است و دارای ۴ ستاره است.این هتل مناسب مسافرانی است که قصد اقامت کوتاه مدت در دوحه را دارند.مدت زمان اقامت در این هتل نهایتا ۲۴ ساعت می باشد.این هتل دارای سالن ورزشی و استخر است.

5-Souq Waqif Boutique Hotels by Tivoli

به فاصله ۱۵ دقیقه ای از فرودگاه دوحه ، هتلی با تلفیق معماری مدرن و زندگی سنتی عربی وجود دارد.این هتل به غذاهای تند عربی شهرت دارد.حمام سنتی و آب گرم منحصر به فرد این هتل ، خستگی سفر را از شما بیرون می کند.طراوت و شادی این هتل منتظر مسافران علاقه مند به فرهنگ عربی قطر است.

6-Marsa Malaz Kempinski, The Pearl – Doha

این هتل که تنها هتل در جزیره ای کوچک در دوحه قطر است و تنها هتل لوکس مروارید قطر است.این هتل با معماری مدرن اروپایی و با عناصر عربی و سنتی یک قصر واقعی را بوجود آورده است.

7-Grand Hyatt Doha Hotel & Villas

این هتل در غرب ساحل لاگون قرار دارد.این هتل از معدود هتل هایی است که دارای بالکن و تراس است و منظره جذابی از باغهای به وسعت ۴هزار متر را می توان مشاهده نمود.

8-Four Seasons Hotel Doha

این هتل به اسم هتل ۴ فصل معروف است.به دلیل وجود پارک دافینا و پارک کورنیش این جذابیت در فصول سال چند برابر می شود.جذابیت دبی در چهار فصل سال در هتل چهار فصل دبی جذابیت سفر را چند برابر می کند.امکانات کامل و بدون ایراد این هتل ماندگاری و خاطره را برای مسافران چند برابر می کند.استخر و صبحانه از ویژگی های عالی این هتل است.کباب های بی نظیر رستوران های این هتل یک وعده غذایی خاطره انگیز را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

9-The Ritz-Carlton, Doha

این هتل دارای آبمیوه های مخصوص خلیج فارس ، سالن های ورزشی مجهز ، رستوران و کافه های استثنایی است.این هتل همچنین دارای استخر سر باز در محیط باغ هتل است.هر اتاق این هتل به سبک معاصر و با پارچه های باشکوه با طرح ها و نقش های اصیل تزئین شده است.نقاشی هایی با ترکیب دریا و کویر ایجاد کننده طیف وسیعی از منظره های دیدنی قطر را به ارمغان می آورد.

هتل اس تی رجیس دوحهتل اس تی رجیس دوح

واکسن های مورد نیاز قبل از سفر به کشور قطر

سازمان¬های CDC و WHO الزام استعمال واکسن‌های دوران کودکی و به روز بودن آن برای مسافران در قطر را پیشنهاد می¬کند.اکثر مسافرین برای سفر به قطر استعمال واکسیناسیون هپاتیت A و تب تیفوئید، و همچنین داروهای اسهال مسافران را نیاز خواهند داشت. برای همه مسافران واکسن هپاتیت B، توصیه می‌شود.

خطرات احتمالی برای گردشگران در قطر

کشور قطر یکی از امن‌ترین مکان‌ها برای زندگی و مسافرت است. با توجه به قوانین سختگیرانه حفاظتی از طرف پلیس، میزان جرم و جنایت تقریبا ناچیز است و سفر به قطر بسیار امن است. میزان جرم در این کشور کم است، از جمله جنایات خشونت آمیز، به ویژه نسبت به خارجی‌ها بسیار نادر است. مردم محلی به توریست‌ها احترام می‌گذارند و اگر مسافران بخواهند از عرض جاده عبور کنند، اتومبیل‌هایشان را متوقف میکنند. مسافران زن تنها، در این سفر با آسودگی کامل میتوانند در شهر رفت و آمد نمایند،

اجاره اتومبیل در قطر

  • اجاره اتومبیل در سفر به قطر از طریق شرکت‌های تامین خودروهای کرایه‌ای و به روش آنلاین امکان‌پذیر است. شرکت rentalcars یکی از شرکت‌های بین‌المللی کرایه ماشین در قطر است.
  • این شرکت با بیش از ۹۰۰ شرکت در ۱۶۰ کشور مختلف کار می‌کند، و خودرو را در محل درخواستی متقاضی و با قیمت مناسب تحویل می‌دهد.
  • حداقل سن مجاز برای متقاضی اجاره ماشین در قطر ۲۵ سال می‌باشد. جهت رانندگی در قطر فرمان ماشین سمت چپ است.

بیمه و تسهیلات درمانی برای گردشگران در قطر

در حال حاضر همه بازدیدکنندگان قطر مجبور به خرید بیمه درمانی برای مدت اقامت خود در سفر به قطر به عنوان بخشی از ویزا و مراحل ورود خود هستند.

از سال ۲۰۱۶، طرح جدید بیمه خدمات درمانی اجتماعی در قطر، برای همه مهاجرین و گردشگران در سفر به قطر اجباری شده است. کارفرمایان باید امکان برخورداری از خدمات بهداشتی پایه را برای کارکنان خود ایجاد کنند. طرح اجباری طرح بیمه خدمات اجتماعی (Seha) تنها مردم محلی قطر را مورد پوشش قرار می‌دهد. مسافر همچنین در صورت دزدیده شدن اموالش، گم کردن متعلقات و از دست رفتن لوازمش، تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار می‌گیرد.

خدمات بانکی و مالی برای گردشگران در قطر

واحد ارز قطر، ریال قطر است. کد ارز برای ریال QAR یا QR است و نماد ارز ﷼ است. شما برای خرید در سفر به قطر بهتر است از کارت بانکی خود و یا از یورو یا دلار نقدی استفاده کنید، در فرودگاه یا نقاط شهری، صرافی برای مبادلات پولی وجود دارد.

وسایل ضروری برای سفر به قطر

قطر یک کشور اسلامی است و مردم به نحوی بسیار سنتی رفتار می‌کنند. توصیه می‌شود از لباس‌های پوشیده در این کشور استفاده کنید.

برای زمستان، بردن لباس گرم و لباس بارانی توصیه می‌شود. در آب و هوای قطر همواره با کوچک‌ترین تغییرات آب و هوایی در منطقه، ممکن است هوا متغیر شود، زیرا قطر کشوری کوچک و کم وسعت است. مناطق ساحلی قطر همواره کمی خنک‌تر از داخل کشور می‌باشد. مقررات واردات، سختگیرانه و جدی است، علاوه بر سلاح، مواد مخدر و پورنوگرافی نیز ممنوع است.

آب و هوای قطر

کشور قطر، آب و هوای بیابانی خشک، گرم و نیمه گرمسیری را با تابستان‌هایی بسیار گرم و بارش کم سالانه تجربه می‌کند.

حداکثر دمای روزانه می‌تواند به راحتی به ۴۰ درجه سانتی‌گراد یا بیشتر برسد. با توجه به شرایط بسیار گرم و خشکی هوا در طول ماه‌های تابستان که از ماه ژوئن تا سپتامبر است، این دوره به عنوان یک فصل غیرقابل انتظار در قطر محسوب می‌شود. به طور متوسط، درجه حرارت بین ۳۷ تا ۴۲ درجه است، اما در بعضی از روزهای استثنایی نیز ممکن است تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد افزایش یابد.

زمستان (از دسامبر تا فوریه) نسبتا خنک و گرم است و درجه حرارت آن ۲۳ درجه سانتی‌گراد است. در طول زمستان انتظار می‌رود میزان بارش، به طور میانگین ۸۰ میلی‌متر در سال باشد. بارندگی عمدتا همراه با باران سنگین و رعد و برق است. ماه‌های بهار و پاییز گرم، اغلب خشک و دلپذیر، و برای سفر به قطر مناسب است.

هتل اس تی رجیس دوح

ویزای توریستی قطر

از آنجا که ویزای قطر به روش آنلاین، از طریق اینترنتی و به صورت الکترونیکی صادر می‌شود، لذا مدت زمان انتظار بسیار کوتاه است و حداکثر پس از ۷ روز که مدارک تحویل گردد، ویزا آماده می‌شود. اگر بلیط رفت و برگشت سفر به قطر را تهیه کرده باشید و اقامت در هتل قطر را نیز رزرو کرده باشید، هزینه ویزای توریستی در سال ۱۳۹۸ و برای یک ماه اقامت در قطر، هشتصد هزار تومان است. در صورت‌عدم رزرو بلیط و یا هتل، مبلغ هزینه بیشتر می‌شود.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای توریستی قطر عبارت‌اند از:

  • اسکن یا فایل تصویری صفحه اول شناسنامه
  • اسکن عکس با شرایط پاسپورتی
  • بلیط رفت و برگشت سفر به قطر


جاذبه‌ های گردشگری و اماکن معروف قطر

قطر یک کشور اسلامی در خاورمیانه است که صنعت گردشگری در آن پیشرفت زیادی دارد.توریست‌ها ترجیح می‌دهند که اول شهر دوحه را بازدید کنند، زیرا مساجد، موزه ها، کویرها و جاذبه‌های خیلی زیادی در دوحه قطر وجود دارد. در سفر به قطر خواهید دید که گردشگران عمدتا توسط هوای تازه و تپه‌های بزرگ بیابان، جذب این شهر می‌شوند.

سفر به الریان (به انگلیسی Al Rayyan )، با نام آریریان هم نامیده می‌شود، سومین شهر بزرگ در کشور قطر است.

تعدادی از قلعه‌های تاریخی در قطر وجود دارد که اکثر آن‌ها در شهر الریان واقع شده‌اند. یکی از این قلعه‌ها عبارت است از قلعه الوجبح Al Wajbah، که در سال ۱۸۹۲ در نبرد الوجبح پایگاه نبرد اصلی میان عثمانی‌ها و قطری‌ها بود. شهر آموزش و پرورش، که اداره اکثر دانشگاههای قطر را بر عهده دارد، در سرتاسر مناطق الغرافه، الریان و الشاجوب در شهر الریان، چندین موسسه بنیادی قطر مانند پارک علم و فناوری قطر و مرکز کنوانسیون ملی قطر، در این ایجاد شده و گسترش یافته است.

دیدنی‌های الروایس، الروایس Al-Ruwais شهری در شبه جزیره قطر است که عمدتا به خاطر مناظر طبیعی آن شناخته شده است. این شهر در گذشته یک روستای کوچک ماهیگیری بوده است و قایق‌های بادبانی محلی آن به نام داو dhow بسیار معروف هستند.

در سفر به قطر می‌بینید که شنا کردن در سواحل آن طرفداران زیادی دارد. کنده کاری‌های آل‌یسایی یکی از مکان‌های جذاب در این شهر کوچک است که دارای یک مجموعه غنی ۲۵۰ساله شامل حدود ۹۰۰ پتروگلیف است. در حال حاضر از طرف دولت، بازدید از این حکاکی‌ها برای بازدید کنندگان در سفر به قطر آزاد است و این امر به گردشگری قطر بسیار کمک می‌کند.

مروارید قطر

فصول مناسب سفر به قطر

برای رهایی از نهایت گرمای آب و هوای تابستانی، بهترین فصل برای دیدار از قطر، بهار و پاییز است و این فصول، بهترین زمانی است که روزها درجه حرارت هوا نسبتا گرم داشته و شب‌ها می‌تواند خنک باشد. بهترین ماه‌ها برای بازدید قطر از نوامبر تا اوایل ماه آوریل است.

فاصله ایران تا قطر چقدر است؟

فاصله بین ایران و قطر ۵۱۳ مایل (۸۲۵ کیلومتر) است که می‌توان آن را با ماشین، اتوبوس، قطار یا کشتی طی کرد.

سفر زمینی، هوایی، دریایی به قطر

با این حال، سریع‌ترین راه برای سفر از ایران به قطر، هواپیما است و میانگین زمان پرواز نیز تنها ۵۵ دقیقه است. با این حال، طول پرواز نیز ممکن است بر اساس تعدادی از عوامل، مانند سرعت یک هواپیمای خاص، مسیر آن و فرودگاه‌های مبدا و مقصد متفاوت باشد. اینکه یک مسافر باید چند ساعت برای رسیدن از ایران به قطر وقت بگذارد نیز به نوع حمل و نقل برای سفر بستگی دارد.


در جدول زیر می‌توانید به راحتی اطلاعات مورد نیاز در رابطه با مدت زمان رسیدن به قطر با انواع وسیله نقلیه را مشاهده نمایید.

وسیله نقلیه برای سفر به قطر مدت زمان رسیدن به قطر به نسبت سرعت
فاصله ایران تا قطر ۸۲۵ کیلومتر / ۵۱۳ میل
میانگین مدت زمان با خودرو ۲۲ ساعت و ۳۰ دقیقه (۹۰ کیلومتر در ساعت)
میانگین مدت زمان با اتوبوس ۱۳ ساعت و ۴۵ دقیقه (۶۰ کیلومتر در ساعت)
میانگین مدت زمان با قطار ۸ ساعت و ۱۵ دقیقه (۱۰۰ کیلومتر در ساعت)
میانگین مدت زمان پرواز با هواپیما از تهران ۲ ساعت و ۵ دقیقه (۹۰۰ کیلومتر در ساعت)
اطلاعات مورد نیاز در رابطه با مدت زمان رسیدن به قطر با انواع وسیله نقلیه

سفر زمینی به قطر

جهت سفر زمینی به قطر مسافران باید ابتدا از تهران در جهت جنوب غرب تا رسیدن به عراق رانندگی نمایند. سپس در خاک عراق در جهت جنوب با گذر از بصره به سمت کشور کویت بروند. در آنجا در حاشیه جنوبی خلیج فارس از کشورهای عربستان و بحرین عبور نمایند تا وارد کشور قطر شوند. هزینه تقریبی سوخت هنگام سفر زمینی به قطر ۸۲ تا ۱۱۹ دلار آمریکا است که برآورد این قیمت شامل هزینه و عوارض کرایه خودرو نمی‌شود.

همچنین به خاطر داشته باشید که، ایرانیان برای وارد شدن به خاک عراق نیاز به ویزا ندارند اما در عوض برای کشورهای کویت، عربستان و بحرین باید ویزای توریستی دریافت کنند. که این پروسه زمانی برای سفر زمینی به قطر می‌تواند کمی دشوار و پیچیده باشد. بنابراین، GO2TR در ادامه به معرفی مسیرهای دریایی به قطر می‌پردازد.

مسافران ایرانی علاقمند به سفر زمینی به قطر لازم است مسافت حدود ۱۹۳۸.۳ کیلومتر را بپیمایند که رانندگی در این مسیر زمینی، بدون توقف و بدون ترافیک از تهران حدود ۲۲ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان می‌برد.

مسیر دریایی به قطر

اگر مسیر سفر زمینی به قطر برای شما دشوار، خسته کننده و طولانی به نظر می‌آید و اهل ماجراجویی و دریانوری در خلیج فارس هستید، می‌توانید از طریق مسیر دریایی خلیج فارس به راحتی وارد کشور قطر شوید. در این مسیر شما می‌توانید به یکی از شهرهای جنوبی ایران مانند بندرعباس بروید و از طریق کشتی‌های مسافربری خود را به بنادر قطری برسانید.

شهر بعدی در ایران که می‌توانید از آنجا هم از طریق دریایی و هم سفر زمینی به قطر وارد شوید، بوشهر است. مسافران می‌توانند پس از اینکه خود را به بوشهر در جنوب ایران رساندند، از طریق کشتی و گذشتن از آب‌های نیلگون خلیج فارس خود را به بنادر قطر که شامل پنج بندر اصلی است برسانند:

  • بندر حمد
  • بندر دوحه
  • بندر الرویس
  • بندر راس لفان
  • بندر مسعید

توجه داشته باشید که، از این بنادر برای مقاصد تجاری استفاده می‌شود و مسافران نمی‌توانند از این بنادر وارد قطر شوند. بنابراین، تنها بندری که به عنوان نقطه ورود مسافران در قطر مورد استفاده قرار می‌گیرد، بندر دوحه است.

نمایشگاه ها و کنفرانس ها در قطر


اگر مسیر سفر زمینی به قطر برای شما دشوار، خسته کننده و طولانی به نظر می‌آید و اهل ماجراجویی و دریانوری در خلیج فارس هستید، می‌توانید از طریق مسیر دریایی خلیج فارس به راحتی وارد کشور قطر شوید. در این مسیر شما می‌توانید به یکی از شهرهای جنوبی ایران مانند بندرعباس بروید و از طریق کشتی‌های مسافربری خود را به بنادر قطری برسانینمایشگاه ها و کنفرانس ها در قطر

هرساله صد نمایشگاه بین‌المللی در موضوعات مختلف علم، مهندسی، هنر، پزشکی و محیط زیست در قطر بزگزار می‌شود.

نمایشگاه پروژه قطر( Project Qatar)، بزرگترین نمایشگاه ساخت و ساز مواد و تجهیزات است که با هدف تبدیل قطر به یک مرکز بین‌المللی در روزهای ۷ تا ۹ آوریل برپا می‌شود.

این نمایشگاه در سفر به قطر، بزرگترین نمایشگاه برای مدیریت املاک، بازسازی، طراحی داخلی و نوسازی ساختمان بوده، و یک رویداد عالی برای آژانس‌های املاک و مستغلات برای بازاریابی آن‌ها می‌باشد. این رویداد نمایش دهنده محصولاتی از ساخت و ساز ساختمان، محصولات الکتریکی، صنایع برق و انرژی است.

نمایشگاه گلف اکسپو قطر(Qatar Gulf Expo) نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش، و آموزش حرفه‌ای قطر است که در ۲۵ سپتامبر در دوحه برگزار می‌گردد. این نمایشگاه یک پلت فرم بین‌المللی آموزش و پرورش است که برای دانش‌آموزان فرصت تحصیل در خارج از کشور و همچنین امکان دریافت مدارک تحصیلی بین‌المللی را فراهم می‌کند.

فستیوال ها و رویدادها و جشن ها در قطر

از آنجا که اکثریت جمعیت قطر، مسلمانان اغلب مذهبی هستند، برگزاری جشن‌ها در قطر حول محور تاریخ فرهنگی عمیق این منطقه می‌چرخند.

جشنواره بین‌المللی کایت

کاراتا منطقه مناسبی برای پرواز کایت است، چون وزش باد کاملا سرعت ثابتی دارد و سواحل برای کایت بازان فضای کافی دارد. بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده، کره شمالی، هند، چین و ژاپن در سفر به قطر این جشنواره شرکت می‌کنند. این جشنواره مسابقه رقابتی نیست بلکه همکاری دوستانه و فامیلی بین شرکت کنندگان است.

جشنواره بین‌المللی غذای قطر

با پخت و پز غذاهای گوناگون، سرگرمی بدون توقف و شرکت بیش از ۳۰ آشپز مشهور جهان برگزار می‌شود.مشتاقان حرفه سر آشپزی از افراد محلی و از مسافران در سفر به قطر، در این جشنواره در کلاس‌های استاتید و بهترین آشپزهای جهانی شرکت می‌کنند. این رویداد در پارک اکسیژن و شهر آموزش و پروش Education برگزار می‌گردد.

جشنواره محلی خرما

جشنواره محلی خرما در ۲۳ ژوئیه افتتاح شده است. این جشنواره توسط وزارت شهرداری و محیط زیست در بازار وقیف به عنوان بخشی از برنامه تابستان در قطر برگزار شده و توسط شورای ملی گردشگری قطر (QNTC) سرپرستی می‌شود.در این جشنواره انواع مختلفی از خرما از بیش از ۸۰ مزارع محلی در سراسر قطر عرضه می‌شود. هدف از این فعالیت‌ها ارتقاء تولیدات خانگی است، که تولید کنندگان محلی را قادر می‌سازد تا کالاهای خود را به عموم مردم و گردشگران به فروش برسانند.

موزه های دوحه

موزه های دوحه همیشه در حال بازسازی اند و ساعات بازدید از موزه ها در پایتخت قطر مورد پسند گردشگر خارجی نیستند، مسافر دوحه باید قبل از رفتن به موزه با دفتر آن تماس بگیرد تا زمانی برای حضور او در موزه مشخص شود.

موزه هنر اسلامی در دوحه آثار مربوط به سه قاره در طول 1400 سال را یکجا جمع کرده، یک معمار معروف آمریکایی به نام آی ام پی طبق اصول اصلی معماری اسلامی بنای این موزه در پایتخت قطر را طراحی کرده، هر سال تعداد زیادی رویداد فرهنگی و نمایشگاه در ساختمان موزه هنر اسلامی در دوحه برگزار شده و رستوران ایتالیایی واقع در این ساختمان مورد پسند مردم بومی دوحه است. مسافر می تواند در پارک کنار موزه دوچرخه یا قایق پدالی کرایه کند.

موزه ملی قطر از 28 مارس 2019 در انتهای خیابان المتحف دوحه افتتاح شد.

مرکز فرهنگی مشیرب یک دوبه معلق در کورنیش دوحه نزدیک قدیمی ترین لندمارک دوحه (هتل شرایتون دوحه) است. مرکز فرهنگی مشیرب گذشته و آینده دوحه را به نمایش گذاشته و بازدید از مشیرب اینترتینمنت سنتر برای عموم از نه صبح تا هشت شب رایگان است.

متحف: موزه عرب هنر نوگرا در خیابان اللقطة شهر دوحه: شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی آثار هنری کم نظیر از هنر معاصر را در بنای خاص موزه متحف دوحه کنار هم گذاشته و ده دقیقه با تاکسی از کورنیش دوحه فاصله دارد.

موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی واقع در سی کیلومتری شهر دوحه آثار فرهنگ و هنر اسلامی با مالکیت خصوصی شیخ را به نمایش گذاشته (بیش از سه هزار اثر هنری مانند: نسخه های خطی اسلامی، یافته های باستان شناسی، اقلام فلزی، منسوجات، فرش، مبلمان آنتیک) این کار نشان دهنده علاقه شیخ به فرهنگ و هنر اسلامی است. یک سری اتومبیل تاریخی هم در این موزه هنری در دوحه به نمایش گذاشته شده اند.


موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانیموزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی

جاذبه های طبیعی در قطر

در سفر به قطر خواهید دید که تورهای دریایی زیادی در دوحه برگزار می‌شود، ولی تورهای ماجرا جویانه و تورهای گشت و گذار مانند سافاری صحرا، کروز داو، تور دوحه، تورهای موزه گردی وتورهای فرهنگی دیگری در اطراف قطر ارائه می-شوند.

سافاری صحرا، تور سافاری صحرا با طلوع خورشید در قطر شروع می‌شود، زمانی که در سفر به قطر شما را با تویوتا لندکروزر 4WD دارای تهویه مطبوع از محل اقامت شما سوار کرده و به بیابان‌های جنوب قطر می‌برد. هنگامی که به صحرا می‌رسید، این تور را با یک تجربه منحصر به فرد شروع خواهید کرد، هنگامی که لندکروز با سرعت در مسیر اطراف تپه‌ها می‌گذرد، ترشح آدرنالین را در سراسر بدن احساس خواهید کرد. اینجا زمانی است که در سفر به قطر برای لذت بردن از حوادث واقعی در این بیابان‌های ماسه‌ای باید سپری کنید.

در این تور همه چیز را برای شما از جمله وسایل نقلیه و غذا تهیه می‌کنند. شما می‌توانید سوار بر شتر لذت ببرید یا یک سفر فانتزی عالی با وسیله نقلیه چهار چرخ داشته باشید. یا اینکه با این وسیله نقلیه چهار چرخ، در تپه‌های شن و ماسه‌ای مسابقه بدهید. البته در سفر به قطر باید بسیار مراقب خود باشید، زیرا بیابان ممکن است رفتار غیر دوستانه‌ای از خود نشان دهد. کورنیش دوحه، اگر شما عاشق نسیم و هوای تازه هستید، کورنیش دوحه Cornicheبهترین مکان برای شما خواهد بود.

شما فقط لازم است در سفر به قطر پیاده‌روی در کنار ساحل کورنیش را انتخاب کنید. این بلوار هلالی شکل در واقع یک جاده ساحلی منحنی شکل طولانی است. یک طرف جاده دریا و در سمت دیگر حاوی فضای سبز و درختان است. موزه هنر اسلامی بسیار نزدیک به آن است. شما همچنین می‌توانید از هتل شراتون، به عنوان نماد دوحه مدرن دیدن کنید. مناظر نفس گیرتر کورنیش، در سفر به قطر، وجود صدف‌های رنگارنگ در ساحل است.

غار ضال المسفیر، غار Dhal Al Misfir غار قابل توجهی است که یک نقطه عطف طبیعی در منطقه راشد قطر واقع است. غار حاوی بلورهای گچ فیبری است. عمق آن در نقاط مختلف از ۴۰ متر تا حداقل ۱۰۰ متر است. ورودی غار تقریبا ۱۲ در ۴.۵ متر است و بلورهای گچ آن در ساختارهایی از بالا و پایین تشکیل شده که جلوه زیبایی را برای بازدید به وجود آورده است.

مرکز خریدهای دوحه

به غیر از گوشت خوک و نوشیدنی های الکلی از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در دسترس مسافرهای دوحه است. مردم بومی دوحه عاشق خرید هستند و نرخ اجناس موجود در دوحه در قیاس با دوبی پایین تر است. در قطر هم مانند دیگر کشورهای خاورمیانه تا می توانید سر قیمت با فروشنده چانه بزنید.

لندمارک شاپینگ مال در حومه شمالی دوحه روی پوشاک و جواهرات و لوازم آرایشی تمرکز کرده و فروشگاه زنجیره ای کارفور در طبقه همکف این مرکز خرید در شهر دوحه هست.

دمال اولین مرکز خرید دوحه است. گردشگر عاشق دمال دوحه می شود.

هایت پلازا نزدیک اسپورتس سیتی و مول فیلاجیو در حومه غربی دوحه است. هایت پلازا از دیگر مرکز خریدهای دوحه کوچک تر است اما کمتر شلوغ می شود. مردم به عشق فودکورت و جنگل زون به هایت پلازا ی دوحه می روند.

به طور نرمال بیشتر مال های دوحه از شنبه تا پنج شنبه از ده صبح تا ده شب باز و صبح جمعه تعطیل هستند. مرکز خریدهای دوحه جمعه عصر خیلی شلوغ می شوند. بعضی از شاپینگ مال های دوحه خانوادگی اند یعنی ورود آقایان مجرد به این مرکز خریدها در پایتخت قطر ممنوع است. اروپایی ها مشکلی برای ورود به مرکز خریدهای دوحه ندارند اما اهالی جنوب آسیا مخصوصا با لباس محلی نباید اطراف مال های دوحه بچرخند.

سیتی سنتر دوحه در آوریل 2001 راه اندازی شد و بزرگترین مرکز خرید در کشور قطر است. سیتی سنتر دوحه در امتداد شمالی کورنیش دوحه بهترین محل برای خرید عطر و جواهرات در دوحه است. این مرکز خرید در دوحه سینما و سالن بولینگ و محوطه بازی کودکان و سالن اسکیت روی یخ دارد. دو فود کورت هم در بزرگترین مال دوحه هست. سیتی سنتر دوحه به دلیل داشتن فروشگاه های مختلف و لوکیشن در دسترس، در وب سایت تریپ ادوایزر امتیاز گرفته است. یک سوپر مارکت کارفور هم در سیتی سنتر دوحه وجود دارد.

مول فیلاجیو یکی از تازه ساز ترین مرکز خریدهای دوحه است – نزدیک اسپایر سنتر. قرار بود فیلاجیو از نظر معماری به سبک ونیزی باشد. بیشتر برند های اروپایی در این مال دوحه نماینده فروش دارند، حتی هایپر مارکت فرانسوی کارفور. چند رستوران اروپایی هم در فود کورت ویلاجیو مال شعبه دارند. در کانال آبی همین شاپینگ مال، مسافر با پرداخت پانزده ریال قطر سوار گوندولا می شود و قرار است به زودی یک سینمای سه بعدی هم داشته باشد.

قطرمالقطر مال

توریسم مذهبی در قطر

مسجد کاتارا ممکن است از لحاظ وسعت، به اندازه یک مسجد عظیم نباشد، اما کاشی‌های رنگی، طراحی و نقش‌های کاشی ها، آن را به یک مسجد منحصر به فرد تبدیل کرده است.

در این کاشی‌ها بخشی از تاریخ مشترک و یادآور مشارکت بین ایرانیان و منطقه خلیج فارس است. در این مسجد، رنگ‌ها به خوبی مخلوط شده‌اند و این نماد سنت عربستان، فارس و آفریقا است. مردم در سفر به قطر از مسجد کاتارا دیدن می‌کنند، زیرا الگوهای منظم هندسی این مسجد جامع، بسیار جذاب و خوش نما است. مسجد طلایی، مسجد طلایی نه تنها برای خارجیان، بلکه برای مردم محلی نیز بسیار شگفت‌انگیز است.

گردشگران در سفر به قطر تشویق می‌شوند که با تماشای مسجد طلایی، از مناره‌های این مسجد سنتی بازدید کنند. این مسجد با کاشی‌های طلایی دارای یک اتاق نماز جذاب است.

رستوران های پیشنهادی در قطر

رستوران اسپایس مارکت | Spice Market

رستورانی که می خواهیم در راهنمای سفر به قطر برایتان معرفی کنیم، رستوران اسپایس مارکت در دوحه است. این رستوران توانایی خاصی در پخت غذاهایی آسیایی نظیر کباب دنده دارد. البته در منوی غذایی این رستوران می توانید انواع غذاهای ژاپنی را مشاهده کنید و سفارش دهید اما هزینه منوی غذایی این رستوران کمی بالاست، پس حتما از قبل رفتن به این رستوران از بودجه خود اطمینان کسب کنید.

آدرس: Doha, Qatar – W Doha Hotel & Residences، Diplomatic St، Doha، Qatar

رستوران روبی وو | Ruby Wu’s

رستورانی هیجان انگیزی در هتل رادیسون بلو دوحه، در قطر وجود دارد که می توانید در آن انواع غذاهای اصیل چینی را میل کنید.

آدرس: Ground Floor, Radisson Blu Hotel, Salwa Road, Al Muntazah, Doha

رستوران واین | Vine

ترکیبی از آرامش و میزبانی فوق العاده را می توانید در رستوران واین تجربه کنید. در این رستوران عربی شما می توانید انواع غذاهای بین المللی را سرو کنید و لذت ببرید. البته ممکن است کمی هزینه منوی غذایی این رستوران بالا باشد اما به کیفیت آن می ارزد.

آدرس: Doha West Bay, Doha, Qatar

قطرمال


سوالات متداول درباره سفر به قطر :

ویزا بگیرم؟
برای سفر به قطر با هدف گردشگری، باید ویزای توریستی این کشور را بگیرید. ویزای توریستی قطر 3 ماه اعتبار دارد و با اخذ آن، می‌توانید 1 ماه در این کشور بمانید.
چه ارزی با خودم ببرم؟

واحد پول قطر ریال است اما اکثر مراکز خرید و فروشگاه‌های این کشور دلار و یورو نیز قبول می‌کنند. برای سفر به قطر بهتر است همراه خود دلار یا یورو ببرید و ارز خود را در آن‌جا به ریال قطر تبدیل کنید؛ تبدیل کردن ریال ایران به ریال قطر (در ایران) چندان مقرون‌به‌صرفه نیست. در قطر امکان استفاده از کردیت کارد نیز وجود دارد؛ در زمان پرداخت با کردیت کارد، گزینه‌های برای پرداخت با دلار یا ریال قطر در اختیار شماست؛ در زمان استفاده از کردیت کارد، گزینه پرداخت با ریال قطر را انتخاب کنید چراکه نرخ تبدیل بهتری دارد.
با چی برم؟
هواپیما: فاصله هوایی تهران تا دوحه حدود 1150 کیلومتر است و پرواز مستقیم بین این دو شهر، حدود دو ساعت طول می‌کشد. اگر دوست دارید می‌توانید در طول پرواز خواب کوتاهی داشته باشید تا به مقصد برسید.
کی برم قطر؟

بهترین زمان سفر به قطر، نیمه دوم سال است چراکه از گرمای شدید و رطوبت تابستان در امانید.
اگر دوست دارید مسابقات شترسواری قطر را تماشا کنید یا در آن‌ها شرکت کنید، این مسابقات در ماه‌های اسفند و فروردین برگزار می‌شود.
از اواسط اردیبهشت تا اواخر شهریور دمای هوا به‌شدت افزایش می‌یابد و اگر تحمل گرما را ندارید، بهتر است در این زمان به قطر سفر نکنید.
زبان رسمی قطر چیست؟
زبان رسمی مردم قطر عربیست اما با توجه به این‌که 88 درصد از ساکنان قطر خارجی‌اند، بسیاری از آن‌ها به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.
وضعیت بهداشتی و درمانی در قطر چطور است؟

♦ بیمارستان
در قطر مانند ایران، بیمارستان‌ها به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. کیفیت خدمات ارائه‌شده در بیمارستان‌های این کشور بالاست.
♦ سرویس بهداشتی
در بسیاری از مراکز عمومی قطر، سرویس بهداشتی در دسترس است و مشکلی از این نظر وجود ندارد.
واکسن بزنم؟
برای سفر به قطر نیاز نیست واکسن خاصی بزنید اما زدن واکسن‌های هپاتیت A ،B و تیفوئید توصیه شده است.
چه داروهایی ببرم؟
در سفر به قطر بهتر است نسخه داروهای خود را همراه داشته باشید. برای سفر به این کشور تنها به اندازه نیاز سفرتان دارو بردارید.
قطر امن است؟
قطر کشور امنیست و میزان جرم و جنایت در آن کم گزارش شده. این کشور از نظر سیاسی نیز کشور باثباتی است و تنش‌های سیاسی زیادی در آن روی نمی‌دهد.
تکنولوژی چه کمکی به من می‌کند؟
دوست دارید جاهایی که در سفرتان به آن‌جا رفته‌اید را با دوستانتان به اشتراک بگذارید؟ اگر جوابتان مثبت است حتما اپلیکیشن swarm را روی گوشی‌تان نصب کنید تا دوستانتان را در سفرتان به قطر شریک کنید. با نصب این اپلیکیشن جاهایی را که در سفرتان به آن‌ها سر زده‌اید را نیز فراموش نخواهید کرد.
چه سیم‌کارتی بگیرم؟
Ooredoo و Vodafone دو اپراتور موبایل قطراند. پوشش اپراتور Ooredoo کامل‌تر و سرعت اینترنت آن نیز بهتر است. سیم‌کارت‌های اعتباری این اپراتور Hala نام دارد و در فرودگاه و اکثر فروشگاه‌ها در دسترس است. برای خرید سیم‌کارت Hala باید 35 ریال بپردازید و سیم‌کارت اعتباری Vodafone نیز 25 ریال قیمت دارد.
هزینه سفر به قطر چقدر است ؟
هزینه دقیق سفر به قطر بستگی به عوامل مختلفی از جمله زمان سفر – نرخ دلار و ریال عمان – نوع سفر زیمینی یا هوایی یا دریایی – کیفیت هتل و … دارد بنابرین امکان بیان قیمت دقیق وجود ندارد .
از چه راه هایی می شود به قطر رفت ؟
در حال حاضر امکان سفر هوایی با پروازهای مستقیم و همچنین امکان سفر با اتوبوس و یا ماشین و در نهایت با کشتی به قطر از ایران وجود دارد .
قیمت بلیط هواپیما قطر ؟
قیمت بلیط پروازهای قطر بستگی به تاریخ سفر و نوع بلیط یک طرفه یا رفت و برگشت دارد .
فاصله بندرعباس تا دوحه چقدر است؟
بندرعباس و دوحه در فاصله 518 کیلومتری از یکدیگر قرار دارند که مدت تخمینی پرواز میان ‌آن‌ها 00:44 ساعت است (این میزان ممکن است بسته به آب و هوا یا مسیرهای هوایی متغیر باشد)
فاصله هوایی تهران با قطر چند ساعت است؟
فاصله هوایی تهران با قطر حدود ۱۱۵۰ کیلومتر است. زمان سفر چیزی حدود ۲ ساعت خواهد بود.
سفر دریایی به قطر از چه طریق امکان‌پذیر است؟
مسیر سفر دریایی به قطر از طریق شهرهای بندرعباس یا بوشهر به مقصد بندر دوحه خواهد بود.
مراحل درخواست ویزای قطر؟

افراد باید فرم آنلاین ویزا را تکمیل کنند.

مدارک مورد نیاز از جمله اسکن پاسپورت و عکس‌های شخصی را در سایت بارگذاری کنند.

هتل و بلیت هواپیما رزرو کنند.

با استفاده از ویزا یا مسترکارت معتبر، هزینه ویزای توریستی قطر را آنلاین پرداخت کنند.

ارزان ترین راه برای سفر از ایران به قطر چیست؟
ارزان‌ترین راه برای رسیدن از ایران به قطر سفر زمینی از طریق رانندگی است که ۸۰ تا ۱۲۰ دلار هزینه دارد و ۲۲ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. اما ملزم به عبور از برخی کشورهای عربی است که نیاز به دریافت ویزا دارند.
سریع ترین راه برای رسیدن از ایران به قطر چیست؟

سریع‌ترین راه برای رسیدن از ایران به قطر از طریق هواپیما است که ۹۰ تا ۲۶۰ دلار هزینه دارد و ۱ ساعت و ۴۳ دقیقه اگر از فرودگاه شیراز بروید طول می‌کشد.

چقدر طول می کشد تا از ایران به قطر برسیم؟

تقریباً ۱ ساعت و ۴۳ دقیقه از شیراز و با هواپیما، ۲ ساعت و ۱۷ دقیقه از اصفهان و با هواپیما، ۲ ساعت و ۵۹ دقیقه از مشهد و با هواپیما، ۲ ساعت و ۵ دقیقه از تهران و با هواپیما و ۲۲ ساعت و ۳۰ دقیقه بدون ترافیک با ماشین طول می‌کشد تا از ایران به قطر برسید.

تفاوت ساعت ایران و قطر چقدر است؟

قطر یک ساعت و نیم از ایران عقب است.

مسافت تهران تا قطر چقدر است؟

مسافت کل رانندگی از تهران تا دوحه، قطر ۲۶۴۷ مایل یا ۴۲۶۰ کیلومتر است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد