hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان > پای سست درختان خشکی زده اصفهان

شهروندان اصفهان از ابتدای امسال شاهد سقوط 50 اصله درخت بوده‌اند

پای سست درختان خشکی زده اصفهان

چند سال گذشته از بابت خشک‌سالی خسارت زیادی به فضای سبز شهر وارد شده است و درختان در اثر کم آبیاری و اینکه آب کافی به آنها نرسیده است دچار تنش شده‌اند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان بیان داشت: چند سال گذشته از بابت خشک‌سالی خسارت زیادی به فضای سبز شهر وارد شده است و درختان در اثر کم آبیاری و اینکه آب کافی به آنها نرسیده است دچار تنش شده‌اند و این تنش‌ها نیز باعث بروز انواع و اقسام بیماری‌ها و مشکلات برای درختان و پوشش گیاهی اصفهان شده است.

او درباره آبیاری درختان و فضای سبز اصفهان که دچار خشک‌سالی و کم آبیاری است و این روزها مسئله سقوط درختان را باعث شده است گفت: استفاده از پساب اگر به طور کامل صورت بگیرد در حدود 8 تا 9 میلیون مترمکعب خواهد بود حال اینکه نیاز آبی ما برای آبیاری چیزی در حدود 50 تا 60 میلیون مترمکعب است.

مجید عرفان منش افزود: در همین راستا درختان خیابان عباس‌آباد علاوه بر این مشکلات به سایه‌اندازی ساختمان‌های بلندمرتبه و مداخلات نابجایی که در عین ساخت‌وساز انجام می‌شود دچار هستند و به همین دلایل هفته گذشته یکی از درختان 80-90 ساله این خیابان را که دچار مشکل پوسیدگی شده بود قطع کردیم.

عرفان منش با بیان اینکه در خیابان عباس‌آباد اصفهان حدود 2 هزار اصله درخت وجود دارد برای جلوگیری از سقوط و حفاظت از آن نیاز به شناسایی درختان پوسیده داریم که این کار را با ترموگرافی انجام داده و درحال خریداری دستگاه ترموگرافی هستیم. او در ادامه بیان داشت: در سطح شهر از ابتدای سال 50 اصله درخت که سقوط کرده‌اند که از کل سطح شهر بوده‌اند و 6 اصل درخت کاج مشهدی نیز به‌صورت تعمدی در حاشیه زیر پل و روگذر غدیر در آتش سوخت و مقصر آن هنوز پیدا نشده است. در این خصوص نیز از مراجع انتظامی درخواست پیگیری داشته‌ایم و از آنجا که کار تعمدی بوده است متخلفان هم مشمول اخذ خسارات و هم جریمه خواهند شد که بر اساس قانون مصوب کشوری برای این امر فرمول داریم و آن را محاسبه خواهیم کرد.

اینفوگرافیک: مهدی رضوی

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
مینا عباسپور
مینا عباسپور
خبرنگار

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد