hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > سرگرمی > تاریخ روز جهانی زبان انگلیسی در تقویم سال 1403با تاریخچه آن

تاریخ روز جهانی زبان انگلیسی در تقویم سال 1403با تاریخچه آن

روز جهانی زبان انگلیسی در تقویم سال 1403به شمسی و میلادی به همراه تاریخچه این روز و چرایی بین المللی شدن آن را در اختیارتان قرار داده ایم.

روز زبان انگلیسی 23 آوریل است. در این مطلب تاریخ روز جهانی انگلیسی به شمسی و میلادی را بریتان آورده ایم و روند بین المللی شدن این زبان را توضیح داده ایم.

روز جهانی زبان انگلیسی در تقویم سال 1403 چه روزی است؟

روز جهانی زبان انگلیسی در تقویم سال 1402 روز سه شنبه 4 اردیبهشت برابر با 23 آوریل 2024 است.

روز جهانی زبان انگلیسی در تقویم شمسی برابر است با: روز سه شنبه 4 اردیبهشت سال 1403

تاریخ روز جهانی انگلیسی در تقویم قمری برابر است با: روز سه شنبه 14 شوال سال 1445

تاریخ روز جهانی زبان انگلیس  در تقویم میلادی برابر است با: روز سه شنبه 23 آوریل سال 2024

روز جهانی زبان انگلیسی در تقویم سال 1403 چند شنبه و چه روزی است؟

 روز جهانی زبان انگلیسی در تقویم سال 1403 روز سه شنبه 4 اردیبهشت برابر با 23 آوریل 2024 است.


روز جهانی زبان انگلیسی
روز جهانی زبان انگلیسی

تاریخچه روز جهانی زبان انگلیسی

روز جهانی زبان انگلیسی به منظور دادن آگاهی و آشنایی با فرهنگ و تاریخ این زبان پایه گذاری شده و 23 آوریل که سالروز مرگ شاعر مشهور انگلیسی ویلیام شکسپیر هست، به این منظور انتخاب و نامگذاری شده است.

زبان انگلیسی بعد از زبان‌های چینی و اسپانیولی، بیشترین تعداد سخنور بومی رو در جهان داره، اما بهتره این رو فراموش نکنیم که آمار بالاترین تعداد سخنور غیر بومی باز هم در اختیار انگلیسی هست.

این زبان که از زبان‌های هندواروپایی هست، بخاطر داشتن ویژگی‌های جدید و مشترک زیادی که با زبانهای آلمانی، سوئدی و هلندی داره، زبانی از شاخه‌ی آلمانی محسوب می‌شه. زبان انگلیسی  در طول سال‌های زیاد دستخوش تغییرات بسیاری از نظر دستور زبان و واژگان شده که اکثر این تغییرات در اثر تاثیر زبان‌های دیگه روی زبان انگلیسی هستن، تا حدی که گفته میشه حدود یک سوم واژگان زبان انگلیسی در اصل ریشه‌ی فرانسوی دارن. بد نیست این رو بدونیم که زبان انگلیسی‌ای که امروزه صحبت می‌کنیم، نتیجه‌ی بیش از 1400 سال تغییر و تکامل هست، که از انگلیسی کهن به انگلیسی میانه و در نهایت به انگلیسی مدرن تبدیل شد. اینطور گفته میشه که اولین کتاب‌های چاپ شده به زبان انگلیسی در لندن چاپ شدن و آثار شکسپیر هم جزو آثار ادبیاتی هست که در اوایل این دوران چاپ شدن.

تاریخچه ی ثبت شده از زبان انگلیسی

زبان انگلیسی تاریخچه طویلی دارد که در این قسمت نگاه سریعی به آن خواهیم انداخت تا شما را با جزئیاتی در باره ی این زبان آشنا کنیم.

  • انگلیسی قدیمی، زبان انگلیسی بریتانیایی بین قرن 5 و 7 است که همان زبان آلمانی غربی محسوب می شده و از نژاد انگلیسی آمده بود.
  • انگلیسی میانه که بعد از دوره انگلیسی قدیمی روی کار آمد و تاریخ آن به قرن 11 برمی گردد و تا قرن 15 ادامه داشت.
  • انگلیسی مدرن اولیه. این زبان توسط شکسپیر استفاده شد که تاریخ آن تقریباً مربوط به سال 1500 است. انگلیسی مدرن اولیه تغییراتی را در تلفظ کلمات با مصوت های بلند ایجاد کرد.
  • انگلیسی مدرن به اواخر قرن 17 بر می گردد و همان انگلیسی است که ما امروزه صحبت می کنیم.


روز جهانی زبان انگلیسی
روز جهانی زبان انگلیسی

6 نکته جالب درباره زبان انگلیسی

  1. اولین دیکشنری زبان انگلیسی هم در سال 1755 نوشته شد. تخمین زده شده است که هر سال، چهار هزار کلمه به دیکشنری اضافه می شود. به عنوان مثال کلمه هایی مثل Hangry به معنای عصبانیت شدید یا YOLO مخفف عبارت این که "تو فقط یکبار زندگی می کنی" و کلمات دیگر.
  2. ‘Pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis’ این کلمه طولانی ترین کلمه در زبان انگلیسی است که 45 حرف دارد و نام یک نوع بیماری ریوی است که به دلیل تنفس خاکستر و آلودگی های شن ایجاد می شود. اصلاً نگران نباشید که نمی توانید آن را تلفظ کنید؛ حتی انگلیسی زبان های بومی هم قادر به بیان نام این بیماری نیستند.
  3. ظاهرا زبان انگلیسی یکی از شاد ترین زبان های دنیا محسوب می شود، زیرا کلمه happy سه برابر بیشتر از کلمه sad استفاده می شود.
  4. هیچ کلمه ای برای رنگ نارنجی تا 450 سال پیش وجود نداشت.
  5. همچنین رنگ های نارنجی، بنفش و نقره ای در زبان انگلیسی، همگی نام یک کلمه هستند که اکنون به نام رنگ ها هم مبدل شده اند.
  6. شکسپیر به تنهایی 17 هزار کلمه را به وجود آورد و این کار را از طریق تغییر اسم ها به فعل، تغییر فعل به صفت و کلمات ارتباطی ایجاد کرد و همچنین پسوند و پیشوند هایی را به کلمات اصلی اضافه کرد که باعث ایجاد کلمات زیادی شد.

چرا زبان انگلیسی زبان بین المللی شد؟

زبان انگلیسی تا قرن 16 میلادی نهایتا زبانی بوده که حدود 6 میلیون آن را استفاده می کردند. اما به دلیل گسترش استعمار انگلستان و تسخیر مناطقی مثل هند، استرالیا این زبان در این مناطق نفوذ کرد و تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین کشف قاره آمریکا نیز در این مورد تاثیر زیادی داشت و کشورهایی مثل کانادا و آمریکا نیز به دلیل کوچ مهاجران انگلیسی از این زبان استفاده کردند.

این زبان همچنین زبان تولید علم شده و بسیاری از دانشگاه ها معتبر دنیا تولیدات علمی خود را به این زبان عرضه می کنند. بالاخره آخرین موردی که باعث این زبان به زبان بین المللی تبدیل شود جنگ جهانی دوم بود. در طول جنگ به دلیل اینکه زبان واحدی وجود نداشت بسیاری از خدمات با سختی انجام می شد و به همین دلیل پس از پایان جنگ سعی شد زبان جدیدی به عنوان زبان بین المللی انتخاب شود که، سه زبان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی کاندیدا شدند که در نهایت و پس از کش و قوس های فراوان زبان انگلیسی به دلیل پیچیدگی کمتر به عنوان زبان بین المللی انتخاب شد.

 

امتیاز: 5 (از 2 رأی )
نویسنده
گروه تحریریه
گروه تحریریه
گروه تحریریه پایگاه خبری رویداد ایران

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد