hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > یادداشت > ارتقای وعده‌ها به کاهش قیمت شبانه

ارتقای وعده‌ها به کاهش قیمت شبانه

مردم ایران صبور و همراه هستند، به شرطی که صداقت و تلاش مسئولان را مشاهده کنند، در غیر این صورت گرچه شب دراز است و قلندر بیدار، اما تا صبح موعود از این وعده‌ها آبی گرم نمی‌شود.

 فرمان عجیبی به معاون وزیر صمت منسوب شده که طرح آن از سوی مسئولی در این سطح باورپذیر نیست. آن‌طور که خبرگزاری‌ها نوشته‌اند عباس تابش در جلسه‌ای که روز پنجشنبه برگزار شده دستور داده است که «هرگونه افزایش قیمت کالا همین امشب اصلاح شود.»

ساده‌انگاری حکمرانی درست از سوی بسیاری دولتمردان سبب رفتارهای سبک‌سرانه‌ای می‌شود که نه‌تنها گره‌ای از مشکلات مردم باز نمی‌کند، بلکه تشویش و ناامنی روانی و اجتماعی را گسترش می‌دهد.

در دولت‌های گوناگون ازاین‌دست دستورات و وعده‌های عجیب‌وغریب بسیار دیده شده است. بسیاری راویان این گفتارها با فراموشی افکار عمومی، بدون بازخواست و محاکمه به مسئولیت‌های حساس‌تر گمارده می‌شوند.

معاونی که در وزارت عریض‌وطویل صنعت، معدن و تجارت با سطحی‌نگری و بی‌توجهی به دلایل و ریشه‌های موضوع و همچنین اجرای وظایف ذاتی حوزه فعالیت خود، در حضور فعالان اقتصادی به‌راحتی و بدون نگرانی از عواقب، حرف بی پایه‌ای را مطرح می‌کند، بیش از همه تیشه به ریشه اعتماد مردم و بخش خصوصی فرود می‌آورد.

نگاهی به سیل پیام‌های طنز و رسمی مردم در توییتر و شبکه‌های اجتماعی و محاسبه دقایق و ثانیه‌های باقی‌مانده تا پایان شب موعود معاون وزیر، نشان می‌دهد که غیر از گوینده، بیشتر شنونده‌ها می‌دانند که بانیان وضع موجود و مشکلات آینده چه کسانی هستند.

وزارت صمت در این دوره پیشانی اجرای وعده‌های دولت در حوزه‌های گوناگون بوده است. از وعده تولید یک میلیون خودرو و حذف قرعه‌کشی تا پایان سال 1400 تا کاهش هزینه‌های تولید، کاهش قیمت و افزایش کیفیت سایر محصولات. حتی نگاهی به سبد خرید هر خانوار هم به‌سادگی شکست وزارت صمت در اجرای وعده‌های رویایی خود را آشکار می‌سازد.

به نظر می‌رسد دولت باید در ساختارهای نظارتی و بررسی عملکرد وزارت‌خانه‌ها، بدون هرگونه تاخیر و گذشتی نسبت به اقدامات و گفته‌های مسئولان واکنش نشان داده و در موارد لازم بازخواست نماید. تصویر ذهنی مردم از دولت و کارایی آن با همین حرف‌های به‌ظاهر شیرین اجرا نشده و واقعیت‌های تلخ موجود در ساختارهای دولتی خدشه‌دار شده و به‌راحتی قابل اصلاح نخواهد بود.

مردم ایران صبور و همراه هستند، به شرطی که صداقت و تلاش مسئولان را مشاهده کنند، در غیر این صورت گرچه شب دراز است و قلندر بیدار، اما تا صبح موعود از این وعده‌ها آبی گرم نمی‌شود.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
امیر اکبری
امیر اکبری
مدیر مسئول

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد