hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > ادیان و مذاهب > تاریخ ولادت حضرت محمد در تقویم 1403 به روایت سنت با زندگینامه

تاریخ ولادت حضرت محمد در تقویم 1403 به روایت سنت با زندگینامه

1402/12/20 , 10:30
ولادت حضرت محمد در تقویم سال 1403 با روایت اهل تسنن به شمسی، قمری و میلادی همراه زندگی نامه پیامبر اسلام از تولد تا وفات را در این مطلب برایتان آورده ایم.

تولد پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) بنا به روایت اهل تسنن برابر است با 12 ربیع الاول سال عام الفیل 53 سال قبل از هجرت است. 

تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) در تقویم سال 1403 به روایت اهل سنت چه روزی است؟

تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) در تقویم سال 1403 به روایت اهل سنت روز یکشنبه 25 شهریور مصادف با 12 ربیع الاول سال 1446 است.

تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) به روایت اهل سنت در تقویم شمسی برابر است با: روز یکشنبه 25 شهریور سال 1403

تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) به روایت اهل سنت در تقویم قمری برابر است با : روز یکشنبه 12 ربیع الاول سال 1446

تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) به روایت اهل سنت در تقویم میلادی برابر است با : روز یکشنبه 15 سپتامبر سال 2024

ولادت حضرت محمد در تقویم سال 1403 به روایت اهل سنت چند شنبه و چه روزی است؟

ولادت حضرت محمد در تقویم سال 1403 به روایت اهل سنت روز یکشنبه 25 شهریور است.


ولادت حضرت محمد (ص)
ولادت حضرت محمد (ص)

زندگی نامه حضرت محمد (ص) به روایت اهل سنت

اهل سنت معتقدند پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد بن عبدالله(ص) که مادر ایشان آمنه و پدر گران قدرشان عبدالله نام داشتند در دوازدهم ربیع الاول سال 53 (عام الفیل) قبل از هجرت، در شهر مکه چشم به جهان گشوده است.

هم زمان با ولادت رسول گرامی اسلام(ص)، اتفاقات مهمی در جهان رخ داد که از جمله آن ها، فروافتادن تمام بت ها، خاموش شدن آتشکده فارس، شکستن ایوان کسری و... بود.

ازدواج پیامبراکرم(ص)

حضرت محمد(ص) در تجارت با شریفترین زن قریش، خدیجه کبری، دختر خویلد شرکت کرد و بعد از این مشارکت نظر خدیجه که خواستگارانی بسیار از اشراف داشت، به آن حضرت جلب شد و بعد از آنکه توسط یکی از بستگان تمایل خود را به اطلاع حضرت محمد(ص) رساند، آن حضرت در 25 سالگی با خدیجه کبری ازدواج کرد.

فرزندان پیامبر اسلام(ص)

فرزندانِ پیامبر اسلام(ص) بنابر مشهور، چهار دختر و سه پسر هستند که شش نفر آنها از خدیجه و یک پسر از ماریه قبطیه متولد شدند. قاسم، عبدالله و ابراهیم پسران و رقیه، زینب، ام کلثوم و فاطمه(س) دختران آن حضرت بودند. همه فرزندان پیامبر جز فاطمه(س) در زمان حیات پیامبر(ص) از دنیا رفتند و نسل پیامبر(ص) تنها از طریق حضرت زهرا(س) ادامه یافت.

ولادت حضرت محمد (ص)
ولادت حضرت محمد (ص)

بعثت

حضرت محمد(ص) معمولا غار حرا در مکه را برای عبادت و مناجات با خدا انتخاب می‌کردند. محمد (ص) در این باره ماجرای نزول جبرئیل گفته است: «جبرئیل نزد من آمد و گفت: «بخوان»، گفتم: «خواندن نمی‌دانم». دگربار گفت: «بخوان». گفتم: «چه بخوانم؟» گفت: «اقْرَ أْ باسْمِ رَ بّک الَّذی خَلَقَ»، بخوان به نام پروردگارت که آفرید.

آخرین حج پیامبر(ص) و ماجرای غدیرخم

وقتی حضرت رسول(ص) از اعمال حجة الوداع فارغ شد متوجه مدینه شد و حضرت امیرالمؤمنین(ع) و سایر مسلمانان در خدمت آن حضرت بودند و چون به غدیر خم رسیدند. حق تعالی این آیه را فرستاد: «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبّکَ»، ای پیغمبر بزرگوار! برسان به مردم آن چه فرستاده شده است بسوی تو از جانب پروردگار تو. در باب نص بر امامت علی بن ابی طالب و خلیفه کردن او در میان امت خود؛ پس فرمود: «وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاس»؛ پس اگر نکنی رسالت خدا را نرسانده ای و خدا تو را نگاه می‌دارد از شر مردم.

رسول اکرم(ص) در آنجا خطبه معروف غدیرخم را قرائت فرمودند و حضرت علی(ع) را به جانشینی خود معرفی کردند.

وفات حضرت رسول

در اوایل سال ۱۱ق، پیامبر(ص) بیمار شد. چون بیماری وی سخت شد، به منبر رفت و مسلمانان را به مهربانی با یکدیگر سفارش کرد و فرمود: «اگر کسی را حقی بر گردن من است بستاند، یا حلال کند و اگر کسی را آزرده ام اینک برای تلافی آماده ام»

مطابق نقل صحیح بخاری از مهمترین کتاب های اهل سنت، در آخرین روزهای حیات رسول خدا، در حالی که جمعی از صحابه به عیادت ایشان رفته بودند فرمود: «قلم و کاغذی بیاورید تا چیزی برای شما بنویسم که به برکت آن، هرگز گمراه نشوید». بعضی از حاضران گفتند: «بیماری بر پیامبر(ص) غلبه کرده (و هذیان می‌گوید) و ما قرآن را داریم و آن برای ما کافی است». در میان حاضران غوغا و اختلاف افتاد؛ بعضی می‌گفتند: «بیاورید تا حضرت بنویسد و بعضی غیر از آن را می‌گفتند»، رسول خدا(ص) فرمود: «برخیزید و از نزد من بروید».در صحیح مسلم که آن نیز از مهمترین کتاب های اهل سنت است، فردی که با سخن پیامبر(ص) مخالفت کرد عمر بن خطاب معرفی شده است. در همان کتاب و همچنین صحیح بخاری آمده است که ابن عباس پیوسته بر این ماجرا افسوس می‌خورد و آن را مصیبتی بزرگ می‌شمرد.

پرسش های متداول


تاریخ ولادت حضرت محمد در 1403 چه روزی است. ؟
تاریخ ولادت حضرت محمد در 1403 روز یکشنبه 25 شهریور است.


امتیاز: 4 (از 1 رأی )
نویسنده
گروه تحریریه
گروه تحریریه
گروه تحریریه پایگاه خبری رویداد ایران

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد