hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > توضیح "کدخدایی" درباره ایراد شورای نگهبان به طرح تشدید مجازات اسید پاشی

توضیح "کدخدایی" درباره ایراد شورای نگهبان به طرح تشدید مجازات اسید پاشی

سخنگوی شورای نگهبان توضیحاتی درباره ایراد این شورا به طرح تشدید مجازات اسید پاشی ارائه کرد.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود که صبح امروز در محل این شورا برگزار شد، در سخنانی، گفت : از جمله مواردی که در جلسه اخیر شورا عدم مغایرت با موازین شرع و قانون اساسی تشخیص داده ‌شد، طرح استفساریه رفع موانع تولید و طرح الحاق یک تبصره به ماده 182 قانون بود.
وی افزود: همچنین عدم مغایرت  لایحه مدیریت بحران کشور و لایحه ایران و خلق چین در خصوص همکاری در زمینه بهداشت اعلام شد.
سخنگوی شورای نگهبان همچنین درباره مصوبات دیگر شورای نگهبان گفت: البته به مواردی هم در شورا ایراد گرفته شد که در حقیقت مغایر با قانون یا شرع شناخته شد که از جمله آن می‌توان به لایحه الحاق ایران به حمل و نقل بین المللی مواد غذایی فساد پذیر و تجهیزات خاص اشاره کرد که الحاق ایران مشکل خاص نداشت اما چون موارد متعدد غیر ایرانی ذکر شده بود که اعضای شورا استفاده از کلمات غیر فارسی را مغایر با قانون تشخیص دادند.
 
وی  تصریح کرد: البته به طرح تسهیل تسویه بدهکاران شبکه بانکی برای نوبت چهارم ایراد گرفته شد. در جایی از طرح گفته شده که مقررات اعلامی بانک مرکزی مبنا قرار می‌گیرد که اگر خلاف این مقررات در ماده یک واحده مقررات بانک مرکزی اقدامی صورت بگیرد مشخص نیست که این مقررات چیست؟.
وی همچنین درباره ایرادات شورای نگهبان به طرح تشدید مجازات اسیدپاشی، گفت : درباره واژه جنایت در این طرح، ایراد جزئی وارد هست که در ماده واحده آمده،  «جنایت بر نفس یا عضو» و یا  «منفعت» که قبلاً هم آقایان فقها اعلام کرده بودند که در صدر ماده این کار انجام شده، اما در ذیل ماده واحده نیز مجدد آمده که آقایان فقها مطرح کردند که واژه  «منفعت» باید اضافه شود که این ایراد به مجلس شورای اسلامی اعلام شده است.
کدخدایی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم درباره اینکه نوبخت معاون رئیس جمهور گفته که قرار است در بودجه سال آینده، فقط بودجه نهادهای سیاستگذار به مجلس اعلام شود و بودجه دستگاههای مجری به مجلس اعلام نمی شود، نظر شما درباره این اظهارنظر چیست؟ آیا رویه دولت برای بودجه نویسی صحیح است یا خیر، گفت: بنده هنوز خبر رسمی درباره نظر دولت ندارم و از طریق رسانه‌ها مطلع شده ام، اما آنچه که از بودجه برمی آید، این است که بودجه شامل همه دستگاهها می شود.
وی افزود: باید منتظر باشیم ببینیم دولت چه تصمیمی برای روش بودجه نویسی اتخاذ می‌کند، قبلا نیز از اعلام کردیم که بودجه دستگاه‌های دولتی نیز باید به صورت شفاف در لایحه بودجه گنجانده شود، اما فعلاً نمی توانم در این باره اظهار نظر کنم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد