hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > آموزش دوخت ساک دستی با پارچه

آموزش دوخت ساک دستی با پارچه

نحوه دوخت ساک دستی با پارچه و چرخ خیاطی در چند مرحله ساده را در این مطلب مشاهده خواهید کرد که امیدواریم از دوخت این ساک شیک و کاربردی نهایت لذت را ببرید.

ساک دستی از انواع لوازم کاربردی می باشد و شما می توانید با یادگیری مراحل دوخت ساک دستی انواع مدل های ساک را در منزل بدوزید. برای دوختن این مدل ساکت از پارچه طرح دار یا ساده می توانید استفاده نمایید.

مراحل دوخت ساک دستی

از ساک دستی پارچه ای می توانید برای حمل خریدهای روزانه ، لباس های استخر و … استفاده نمایید و برای دوخت این مدل ساک نیازی نیست مهارت زیادی داشته باشید فقط باید پارچه را به شیوه ای صحیح برش بزنید همچنین برای دوختن ساک می توانید از چرخ خیاطی استفاده کنید. در مطالب قبلی آموزش دوختن ساک نوزاد و دوختن کیف ساده را مشاهده کردید در ادامه با مراحل دوختن ساک دستی آشنا خواهید شد.

دوخت ساک دستی


نحوه دوختن ساک پارچه ای

برای دوخت این مدل ساکت ابتدا باید وسایل لازم را تهیه کنید سپس با توجه به مراحلی که در ادامه ذکر می شود اقدام به دوختن ساک نمایید.

آموزش دوختن ساک دستی

وسایل مورد نیاز

  • پارچه برای دوخت رویه کیف : به مقدار لازم
  • آستر : به مقدار لازم
  • لایی مخصوص پارچه برای دسته ها
  • قیچی و متر خیاطی
  • اتو
  • نخ و چرخ خیاطی
  • سنجاق ته گرد

مراحل دوخت

۱.از پارچه مربوط به بخش پایینی کیف باید دو قطعه مستطیل شکل با ابعاد ۴۰*۲۰ سانت را برش بزنید.

۲. از پارچه مربوط به بخش بالایی کیف باید دو قطعه مستطیل شکل با ابعاد ۴۰*۳۰ سانت را برش بزنید.

۳. برای دسته های کیف به دو قطعه پارچه با ابعاد ۷۰*۱۰ سانت نیاز دارید.

۴. اگر تمایل دارید دسته های کیف خیلی محکم باشند باید دو قطعه لایی پارچه با ابعاد ۷۰*۱۰ را برش بزنید.

۵. برای دوختن این ساکت دستی باید یک قطعه از پارچه مربوط به بالای کیف و یک قطعه پارچه مربوط به پایین کیف را مشابه تصویر روی یکدیگر قرار دهید سپس این پارچه ها را بدوزید. با دو قطعه باقی مانده پارچه نیز باید همین کار را انجام دهید سپس پارچه های دوخته شده را اتو بزنید تا یکدست و صاف گردند.

ساک پارچه ای

ساک دستی پارچه ای

۶. یکی از این دو قطعه پارچه را که به یکدیگر دوخته اید روی پارچه آستر قرار دهید و از این قطعه به عنوان الگو استفاده نمایید سپس آستر را برش بزنید. توجه داشته باشید که شما به دو آستر با این ابعاد نیاز دارید. این دو قطعه را به صورت دور تا دور به یکدیگر بدوزید به صورتی که طرف بیرونی آستر در قسمت داخلی ساک قرار بگیرد و ساک شبیه کیسه شود.

۷. در این مرحله باید قطعه های مربوط به رویه ساک را به یکدیگر بدوزید به صورتی که این قطعه ها روی پارچه و در قسمت داخلی ساک قرار بگیرند. گوشه های کیف را باید به شکل باکسی درست کنید که برای انجام این کار می توانید گوشه پایینی ساک را دوخت عرضی بزنید با گوشه دیگر ساک نیز همین کار را انجام بدهید سپس قسمت های اضافه را قیچی کنید.

مدل ساک پارچه ای دستی

ساک دستی پارچه ای

آموزش دوخت ساک پارچه ای

۸. قطعه های مربوط به قسمت رویه کیف را به یکدیگر بدوزید به صورتی که قسمت رویه پارچه در قسمت داخلی قرار بگیرد.

۹. برای دوخت دسته ساک قطعه مربوط به دسته را بردارید و لایی پارچه را در این مرحله بچسبانید سپس این قطعه را از قسمت پشت پارچه از عرض تا کنید و قسمت لبه ها را بدوزید تا به مستطیلی باریک و بلند تبدیل شود سپس این قطعه را برگردانید تا قسمت رویی پارچه بیرون آید و لبه های دوخت نیز به سمت قسمت داخل برود.

۱۰. این مرحله را برای دوخت دسته بعدی ساک نیز تکرار نمایید و در پایان دسته ها را اتو بزنید تا صاف و یکدست شوند.

مراحل دوختن ساک


۱۱. رویه ساک را پشت و رو نمایید تا قسمت پشت پارچه بیرون بیاید سپس آستر را پشت و رو کنید تا بخش داخلی آن بیرون باشد و آستر را در بخش رویه ساک قرار دهید و دسته هایی که دوخته اید را شبیه به تصویر بین رویه و آستر قرار دهید به صورتی که قسمت دوخته شده دسته ها در طرف آستر قرار بگیرند و نقطه میانی دو دسته نیز روی خط تقارن عمودی کیف قرار بگیرد سپس هر دو بخش انتهایی دسته ها را در محلی صحیح قرار دهید و به کمک ۴ عدد سنجاق ته گرد دسته ها را محکم نمایید.

نحوه دوخت ساک پارچه ای

۱۲. به کمک چرخ خیاطی دور تا دور ساک را بدوزید و به اندازه ۱۰ سانت باز بگذارید و بعد از کامل شدن دوخت ساک از محلی که باز گذاشته اید می توانید ساک را پشت و رو نمایید. دوباره دور تا دور ساک را از قسمت رویه آن چرخ نمایید تا شکافی که باز گذاشته اید بسته شود و دوخت ساک محکم تر شود.

دوخت ساک پارچه ای در چند مرحله ساده

در این مطلب با مراحل دوخت ساک دستی در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم با توجه به روشی که ذکر شد توانسته باشید ساک با سایز مناسبی را دوخته باشید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد