hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > باید مراکش را شکست دهیم

باید مراکش را شکست دهیم

اشکان دژاگه از آن دسته بازیکنانی است که اگر آماده باشد، در زمین بازی همه کار می‌کند. او اواخر سال گذشته مصدوم شد و خیلی‌ها تصور می‌کردند با این اتفاق، جام جهانی را از دست داده است.
 نگاه ویژه کی‌روش به او و همین‌طور تلاش خود اشکان باعث شد تا همه چیز رفته‌رفته عوض شود. اشکان در 4 ماه گذشته قید خانواده‌اش را زد و دور از فرزندان و همسر خود، در تهران به تمرینات آماده‌سازی مشغول شد. حالا وضعیت پای این بازیکن خوب است و می‌تواند در جام جهانی برای ایران بازی کند. اشکان با عملکردی که در بازی با ترکیه داشت، کی‌روش را امیدوار کرد.
حالا او شانس زیادی برای حضور در ترکیب ثابت ایران در جام جهانی روسیه دارد. اشکان هم امید زیادی به درخشش در مقابل رقبا دارد و در این‌باره به جام ورزشی توضیحاتی می‌دهد. دژاگه ابتدا درباره شرایطی که داشت، می‌گوید: «من روزهای خیلی سختی داشتم. بعد از این‌که در تمرین ناتینگهام مصدوم شدم، دنیا روی سرم خراب شد.فکر کردم جام جهانی را از دست داده‌ام. اشک می‌ریختم و باورم نمی‌شد با کلی امید و آرزو این اتفاق برای من افتاده است. ولی از روز اول آقای کی‌روش و همین‌طور مسئولان ناتینگهام به من روحیه دادند. با تصمیم کی‌روش قرار شد مربی تیم‌ملی به انگلیس بیاید و با من کار کند. این اتفاق افتاد و بعد از مدتی و با هماهنگی کادر فنی ایران با باشگاه ناتینگهام تصمیم گرفتند من به ایران بیایم تا در پک تمرینات آماده‌سازی‌ام را ادامه بدهم. خیلی روزهای سختی بود. خیلی تلاش کردم.»
او درباره نگاه ویژه‌ای که کارلوس کی‌روش به بازیکنان تیم‌ملی دارد، می‌گوید: «واقعا همین‌طور است که می‌گوئید. او برای بازیکنان تیم ملی ارزش زیادی قائل است. خیلی وقت‌ها برای ما مشکلاتی پیش آمده ولی کی‌روش حمایت کرده است. همین حالا می‌دانم انتقادهایی از حضور من در تیم‌ملی می‌شود. شاید اگر مربی دیگری جای کی‌روش بود بعد از مصدومیت من، دیگر دعوتم نمی‌کرد ولی او کمک کرد به ایران بیایم و آماده شوم. کی‌روش از روز اول به من خیلی روحیه داد و واقعا این حمایت را کنارم احساس کردم. من با مربیان زیادی کار کرده‌ام ولی کارلوس کی‌روش از هر نظر بهترین مربی من است. امیدوارم که بتوانم با بازی‌های خوبم جبران کنم.»
اشکان در پاسخ به این سوال که آیا برای بازی با مراکش صددرصد آماده می‌شود؟ جواب می‌دهد: «تلاش من این است که صددرصد برای آن مسابقه آماده شوم. خودم دوست دارم از اول برای تیم‌ملی بازی کنم ولی واقعا از آینده خبر ندارم. بازی با مراکش برای ما خیلی حساس است و مهم‌ترین مساله برای من این است که تیم برنده باشد. حالا مهم نیست من در زمین باشم یا بازیکن دیگری. انشالله در آن مسابقه بتوانیم نتیجه خیلی خوبی به دست بیاوریم.»
او درباره حساسیت این مسابقه حرف‌های دیگری هم می‌زند: «روزی که با مراکش بازی داریم، تیم ملی پرتغال و اسپانیا هم با هم بازی می‌کنند. این دو تیم قدرتمند هستند و بازی‌شان خیلی سخت خواهد بود چون کری خوانی هم دارند. امیدوارم که این دو تیم طوری نتیجه بگیرند که به نفع ما باشد. باید همه تلاش خود را کنیم تا تیم ملی مراکش را شکست دهیم. به نظرم آنها جدی‌ترین رقیب ما برای صعود هستند. مراکش بازیکنان خیلی خوبی دارد و من تا حدودی با آنها آشنا هستم. فکر می‌کنم پتانسیل شکست این تیم را داریم.» دژاگه درباره آخرین شرایط تیم‌ملی هم توضیح می‌دهد: «همه چیز خوب است. در واقع تلاش می‌کنیم تا همه چیز عالی باشد. بازی با یونان برای ما بازی مهمی بود ولی لغو شد. این بازی می‌توانست نقش مهمی در آماده‌سازی ما داشته باشد ولی حالا دیگر به آن فکر نمی‌کنیم. دوست داریم در آستانه جام‌جهانی به چیزهای خوب فکر کنیم. از نظر روحی واقعا شرایط خوبی داریم. همه همدل هستیم تا انشالله بتوانیم در جام‌جهانی موفق باشیم. بازی‌های خیلی سختی داریم و باید کنار هم باشیم. مطمئن هستیم هواداران زیادی هم برای حمایت از تیم‌ملی می‌آیند و کنار ما خواهند بود.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد