hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > مسی بهترین بازیکن، کلوپ بهترین مربی

مسی بهترین بازیکن، کلوپ بهترین مربی

تالار معروف، زیبا و مجلل «لا اسکالا» در شهر میلان میزبان مراسم بهترین‌های فیفا در سال 2019 بود. هر سال یکی از مهم‌ترین رویدادهای جهانی حول فوتبال، مراسمی است که در آن برترین‌های دنیا اعلام می‌شوند و فدراسیون جهانی فوتبال به صورت اختصاصی جایزه‌هایی تحت عنوان The Best را به برترین‌های هر حوزه می‌دهد.
جشن باشکوه امسال، دوشنبه شب با حضور ستاره‌های سابق و حال حاضر فوتبال جهان برگزار شد. درحالی که چهره‌های سرشناسی در مراسم حضور داشتند، غیبت کریستیانو رونالدو و پپ گواردیولا عجیب بود. بخصوص که هر دو جزو نامزدهای دو بخش مهم بودند؛ بهترین بازیکن و بهترین مربی.در این مراسم، جوایز بهترین بازیکنان مرد و زن، بهترین دروازه‌بان، بهترین مربیان مرد و زن، بهترین گل سال و بهترین تماشاگر اهدا شد. دنیل ژوری از مجارستان برنده جایزه پوشکاش (بهترین گل سال فیفا) شد. نکته جالب در این میان اینکه مسی تاکنون 7 بار نامزد جایزه پوشکاش شده اما هرگز این جایزه را نبرده است. یورگن کلوپ سرمربی لیورپول بالاتر از پپ گواردیولا (منچسترسیتی) و مائوریسیو پوچتینو (تاتنهام) بهترین مربی سال شد. هر سه کاندیدای این بخش از لیگ برتر جزیره بودند. سیلویا گرکو مادر نیکولاس هوادار نابینای پالمیراس به همراه فرزندش جایزه بهترین هوادار سال را دریافت کرد. مارچلو بیلسا و بازیکنان لیدزیونایتد، جایزه بازی جوانمردانه را کسب کردند. فصل گذشته در جریان دیدار لیدز یونایتد و استون ویلا در چارچوب لیگ چمپیونشیپ انگلیس، بازیکنان لیدزیونایتد در حالی به گل رسیدند که یکی از بازیکنان استون ویلا مصدوم و روی زمین افتاده بود. بعد از این گل، مارچلو بیلسا سرمربی لیدز به بازیکنان خود گفت اجازه دهند که استون ویلا گلزنی کند تا بازی برابر شود. این حرکت جوانمردانه بیلسا در حالی شکل گرفت که لیدزیوناتد برای صعود به لیگ برتر تلاش می‌کرد. آلیسون بکر، دروازه‌بان لیورپول و تیم ملی برزیل بالاتر از مارک آندره ترشتگن و ادرسون مورائس، جایزه بهترین دروازه‌بان سال جهان را دریافت کرد. آلیسون فصل گذشته با لیورپول قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا بالاتر از ویرجیل فن دایک و کریستیانو رونالدو به عنوان بهترین بازیکن سال 2019 جهان انتخاب شد. ساری فن فینندال، دروازه‌بان تیم ملی هلند و باشگاه اتلتیکومادرید به عنوان بهترین دروازه‌بان زنان جهان برگزیده شد. جیل الیس سرمربی تیم ملی امریکا به عنوان بهترین مربی زنان جهان انتخاب شد. مگان راپینو مهاجم تیم ملی امریکا بالاتر از الکس مورگان و لوسی برونز عنوان بهترین بازیکن زن را از آن خود کرد.
واکنش ستاره‌ها؛ راضی و بی خیال
دوشنبه شب، برای لیونل مسی خوشایند بود اما ستاره آرژانتینی که بازی‌های ابتدای فصل جاری را به دلیل مصدومیت از دست داده، از این بابت راضی نیست. مسی بعد از دریافت جایزه خود به خبرنگاران گفت: «من دو ماه از میادین دور بوده‌ام و متوجه این مسأله هستم. احساس خستگی و سنگینی می‌کنم و ریتم بازی را گم کرده‌ام. فصل را بد شروع کرده‌ایم و در بازیسازی و ایجاد موقعیت به مشکل خورده‌ایم اما این تازه شروع کار است و باید سریعاً واکنش نشان دهیم. زمان بیشتری وجود ندارد و باید خیلی بهتر شویم و از این موضوع آگاه هستیم. این یک مسأله تیمی است. شکی ندارم که پیشرفت خواهیم کرد.» ستاره بارسلونا جایزه خود را به اعضای باشگاه، خانواده و هوادارانش تقدیم کرد. مسی در اینستاگرامش نوشت: «از بابت دریافت جایزه بهترین بازیکن مرد سال بسیار خوشحال و سپاسگزارم. می‌خواهم این جایزه را مخصوصاً به خانواده‌ام، دوستانم در باشگاه، بیرون و درون زمین و همچنین تمام هوادارانی تقدیم کنم که با تشویق خود به ما کمک کردند تا روزانه کار کنیم و به اهداف خود برسیم.» لئو پس از وقفه‌ای 4 ساله، بار دیگر این عنوان را کسب کرد و حالا با کسب 6 جایزه، رکورددار است. با تمام این اوصاف، اکانت توئیتر تیم ملی پرتغال که از انتخاب مسی راضی به نظر نمی‌رسید، با انتشار عکس رونالدو نوشت: «بهترین بازیکن تمامی ادوار.» اعجوبه پرتغالی که در مراسم شرکت نکرده بود، با انتشار تصویری از خود در حال مطالعه کتاب، نوشت: «صبر و ثبات، دو خصوصیتی هستند که تفاوت آماتور و حرفه‌ای را مشخص می‌کنند. هر چیزی که امروز بزرگ است، در زمان آغاز، کوچک بوده است. نمی‌توانید هر کاری انجام دهید، مگر آنکه تمام توان‌تان را برای دستیابی به رویای خود بگذارید و یادتان باشد که تاریکی همیشه به پایان می‌رسد.» آلیسون بکر هم پس از دریافت جایزه‌اش گفت: «شما باید رویاهایتان را دنبال کنید. من از هیچ به اینجا رسیدم؛ می‌دانستم که می‌توانم به رویاهایم دست یابم و حالا آرزوهای خود را برآورده کردم.» پیش از آغاز مراسم، به نظر می‌رسید ویرجیل فن دایک عنوان بهترین فوتبالیست مرد سال فیفا را از آن خود خواهد کرد اما برخلاف پیش‌بینی‌ها این اتفاق نیفتاد. مدافع لیورپول در این خصوص گفت: «افرادی که رأی دادند، تصمیمی گرفتند و باید آن را پذیرفت. نمی‌توانید من و مسی را مقایسه کنید زیرا ما بازیکنان کاملاً متفاوتی هستیم. متأسفانه امروز برنده نشدم ولی ناراحت نیستم.»
چگونه مسی از فن دایک پیشی گرفت؟
پس از مراسم، فیفا جزئیات رأی‌گیری را مشخص کرد. برخلاف تیم منتخب سال (اعتراضات زیادی به آن وارد شد) که فقط بازیکنان سراسر دنیا حق رأی دارند، بهترین بازیکن را 4 گروه انتخاب می‌کنند و رأی هر گروه، 25 درصد در تعیین برنده نقش دارد. هواداران، خبرنگاران، مربیان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی. طبق لیست اعلامی فیفا، لیونل مسی در 3 گروه بیشترین امتیاز را از آن خود کرد اما انتخاب گروه خبرنگاران، ویرجیل فن دایک بوده است. مسی در نهایت با 8 درصد رأی بیشتر نسبت به ستاره هلندی لیورپول جایزه بهترین بازیکن سال را برد اما احتمالاً باید قید توپ طلا را بزند. چرا که برای تعیین برنده توپ طلا، صرفاً خبرنگاران منتخب از سراسر دنیا حق رأی دارند و اگر نظر آنها تغییری نکند، این جایزه به فن دایک خواهد رسید. فیفا در ادامه نظرات کاپیتان‌ها و سرمربیان تیم‌های ملی را هم منتشر کرد و مشخص شد که ویلموتس سرمربی تیم ملی ایران به ترتیب به رونالدو، مسی و ادن ‌هازارد رای داده است. نفرات منتخب مسعود شجاعی نیز به ترتیب رونالدو، مسی و فن دایک بوده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد