hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > ادیان و مذاهب > شهادت امام محمدباقر در تقویم 1403 چه تاریخی است؟ با زندگینامه

شهادت امام محمدباقر در تقویم 1403 چه تاریخی است؟ با زندگینامه

1402/12/16 , 14:16
تاریخ شهادت امام محمد باقر در تقویم سال 1403 به شمسی، قمری و میلادی را با زندگی نامه باقرالعلوم؛ فرزند امام سجاد را در ادامه برایتان آورده ایم.

شهادت امام باقر برابر با 7 ذی الحجه است. در ادامه تاریخ این روز در تقویم شمسی امسال و زندگی نامه کوتاهی از باقرالعلوم را مطالعه می کنید:

روز شهادت امام محمد باقر (ع) در تقویم سال 1403 چه روزی است؟

روز شهادت امام محمد باقر (ع) در تقویم سال 1403 روز جمعه 25 خرداد است.

تاریخ شهادت باقرالعلوم در تقویم شمسی برابر است با: روز جمعه 25 خرداد 1403

تاریخ شهادت باقرالعلوم در تقویم  قمری برابر است با : روز جمعه ۷ ذی الحجه سال 1445

تاریخ شهادت باقرالعلوم در تقویم  میلادی برابر است با: روز جمعه 14 جوئن 2024

شهادت امام محمد باقر 1402 چند شنبه و چه روزی است؟

شهادت امام محمد باقر 1403 روز جمعه 25 خرداد است.

شهادت امام محمد باقرشهادت امام محمد باقر 

زندگینامه امام محمد باقر (ع)

امام محمد باقر (ع) پنجمین امام شیعیان، در سوم ماه صفر سال ۵۷ هجری قمری در مدینه چشم به جهان گشودند و چهارمین بهار عمر خودشان را در کنار جد بزرگوارشان حسین بن علی (ع) و پدرشان امام سجاد (ع) سپری کردند.پدرش ابومحمد علی بن الحسین زین العابدین (امام چهارم شیعه) و مادرش فاطمه بنت حسن بن علی (دختر امام حسن مجتبى (ع) ) است. 

باقرالعلوم لقب امام (ع)

باقر العلوم به معنای شکافنده علوم است. به گفته شیخ کلینی و جابر بن عبدالله انصاری تنها صحابی زنده پیامبر (ص)، در زمان امام باقر (ع) روایت است که جابر عادت داشت در مسجد نشسته و صدا بزند: یا "باقرالعلم! یا باقرالعلم! "؛ اهل مدینه فکر می کردند جابر عقلش را از دست داده است. اما جابر به آن ها اطمینان می داد که از پیامبر (ص) شنیده که به او سفارش کرده است: «ای جابر! مردی از خانواده ام را دیدار خواهی کرد که همنام من است و از لحاظ شخصیت به من نزدیک است. او دانش را شکافته به عمق آن پی خواهد برد».

دوران امامت حضرت باقر (ع)

دوران امامت امام محمد باقر (ع) پس از درگذشت پدرشان امام سجاد (ع)، از سال ۹۵ هجری قمری آغاز شد و به مدت نوزده سال ادامه داشت. باید در نظر داشت که یکی از اتفاقات مهم در دوران امامت ایشان انقراض حکومت امویان و سرکار آمدن خلافت عباسیان بود که سر منشأ مشاجره های سیاسی و پیدایش مدعیانی مانند ابومسلم خراسانی بود. حضرت (ع) ضمن آنکه رسالت ترویج تعالیم قرآنی به ویژه امامت و ولایت را داشتند، چون بعد از پدرشان یکی از شاهدان عینی واقعه کربلا بودند، جریان عاشورا را با پرچمداری حقانیت اسلام و اهل بیت (ع) برای مردم روایت می کردند و پرده از ظلم و باطل بودن حکومت بنی امیه و عباسیان برمی داشتند.

شهادت امام باقر (ع)

امام باقر علیه السلام که پیوسته مورد خشم و غضب خلیفه وقت، هشام بن عبدالملک بود، به وسیله ایادى او مسموم شد و در روز ۷ ذیحجه سال ۱۱۴ هجرى قمرى در ۵۷ سالگى به شهادت رسید. بدن مطهر آن دریای بیکران دانش خدایی در قبرستان بقیع، در کنار پدر و جد بزرگوارش امام حسن مجتبی و امام سجاد علیه السلام به خاک سپرده شده است.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
گروه تحریریه
گروه تحریریه
گروه تحریریه پایگاه خبری رویداد ایران

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد