hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ماجرای درگیری در دانشگاه علامه چه بود؟

ماجرای درگیری در دانشگاه علامه چه بود؟

دوشنبه هفته جاری همزمان با آغاز سال تحصیلی 98 در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی تهران بین دانشجویان بسیجی و اعضای انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش درگیری اتفاق افتاد.


دوشنبه هفته جاری همزمان با آغاز سال تحصیلی 98 در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی تهران بین دانشجویان بسیجی و اعضای انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش درگیری اتفاق افتاد.

که  ظاهرا  این درگیری به دلیل اعتراض عده ای به قرار دادن عکس سران فتنه 88  (میرحسین موسوی  ) بر روی میز انجمن اسلامی است که در رسانه ها خبر این اتفاق در خبرگزاری فارس و ایرنا روایت شده است و رییس دانشگاه علامه در ایسنا درباره این حادثه توضیح داده است 

روایت ایرنا از درگیری دانشجویان 


یک عضو انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش در این باره به ایرناپلاس می‌گوید: امروز اول مهر و روز جذب عضو برای انجمن‌ها بود. طبق روال هر سال برای معرفی انجمن، تصاویری از شخصیت‌هایی که از لحاظ فکری به آنها نزدیک هستیم روی میز نصب می‌کنیم. بچه‌های بسیج به عکس‌ها و مشخصا عکس میرحسین موسوی واکنش نشان دادند و شاکی شدند. آنها به دانشگاه اطلاع دادند و دانشگاه هم به ما گفت که عکس‌ها را برداریم. از آنجایی که هیچ مصوبه و بخشنامه‌ای مبنی بر اینکه نصب عکس میرحسین موسوی تخلف است، وجود ندارد ما هم عکس را برنداشتیم. اگر تخلف یا جرم بود که ما این کار را نمی‌کردیم. ما به آنها گفتیم درخواست شما غیرقانونی است.


دست یکی از بچه‌ها شکسته است

این دانشجو می‌افزاید: در ادامه دانشجویان بسیجی خودشان اقدام به برداشتن عکس کردند و دانشجویان تشکل ما هم مقاومت کردند. جلوی میز ما آمدند و دادوهوار کردند و با زور عکس را از ما قاپیدند. دوباره بچه‌ها مانع شدند. ۴۰ دقیقه بعد بسیجی‌ها از بیرون بیرون دانشکده دوستان دیگرشان را آوردند و همگی با هم به میز ما حمله کردند و بچه‌های ما را زدند. حدودا یک ربع درگیری فیزیکی رخ داد. فیلم‌هایش هم موجود است. طوری بچه‌های ما را زدند که حالا دست یکی از بچه‌ها شکسته است. بعد از دانشکده بیرون رفتند و بعد از پنج دقیقه دوباره به دانشکده حمله کردند و بعد بچه‌های ما مانع شدند. از دانشکده‌های دیگر هم بسیجی‌ها آمده بودند. حدودا نیم‌ساعتی فضای داخل ملتهب بود. بعد نیروهای نگهبانی آنها را به دفتر حراست بردند.
وی می‌گوید: من خودم زیر دست و پا بودم و ندیدم  نیروهای حراست بیایند و جلوگیری کنند. تازه آنها خیلی زیاد بودند و نیروهای حراست چهار پنج نفر بیشتر نیستند. در این درگیری فقط ما نبودیم، بچه‌های انجمن علمی و دانشجویان ثبت‌نامی هم بی‌نصیب نماندند. خانواده‌ دانشجویان ثبت‌نامی با دیدن این صحنه‌ها می‌گفتند نمی‌خواهیم بچه‌ ما در این دانشگاه درس بخواند.


رئیس دانشکده می‌گوید که خودتان اقدام کنید


در این میان محمدغلامیان، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه هم به ایرناپلاس می‌گوید: امروز مراسم استقبال از ورودی‌های دانشگاه بود. دوستان انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش دانشگاه، عکس محکومان فتنه سال ۸۸ را در غرفه‌شان زده بودند. در این میان محکومان امنیتی هم پشت میز می‌نشینند و شروع به پر کردن فضای فکری دانشجویان می‌کنند. ما موضوع را ابتدا از حراست و معاون دانشگاه به صورت اداری پیگیری کردیم. معاونت دانشگاه دستور می‌دهند که این دوستان عکس‌ها را بردارند اما آنها خودداری می‌کنند و سه بار هم تذکر می‌دهند اما باز پای این بی‌قانونی‌شان می‌ایستند و عکس را برنمی‌دارند. مسئول حراست دانشکده مجبور می‌شود خودش عکس را بردارد. دوستان انجمن می‌آیند و به دفتر حراست ورود می‌کنند و عکس را بیرون می‌آورند. ما هم این موضوع را با دوستان دانشکده مطرح کردیم.

غلامیان اضافه می‌کند: ریاست دانشکده گفتند که من نسبت به این موضوع نمی‌توانم کاری انجام دهم. وسط دانشگاه علامه طباطبایی یک بی‌قانونی اتفاق افتاده و در این خط بی‌قانونی ریاست دانشکده نمی‌توانست جلوی این بی‌قانونی، فتنه‌گری و گذاشتن عکس سران فتنه بایستد. یعنی بی‌احترامی به انقلاب اسلامی تا این حد زیاد شده است. بنابراین ۲۰ تا ۲۵ نفر از دانشجویان بسیج با دکتر تاج‌مزینانی، رئیس دانشکده صحبت می‌کنند و می‌گویند که ما چه کار کنیم؟ رئیس دانشکده می‌گویند که خودتان اقدام کنید. هم فیلم و هم صدایش هست. بچه‌های بسیج هم پایین می‌آیند. ابتدا فرمانده پایگاه بسیج که قبلا هم تذکر محترمانه داده بود(البته آنها به او توهین کرده بودند و او با خویشتن‌داری برگشته بود) به سوی انجمن آنها می‌رود. به آنها می‌گوید که شما این را بردارید. همه اینها فیلم‌هایش موجود است و حراست دانشکده فیلم‌هایش را دارد. اینها از طریق دانشجویان دختر و یکی از آقایان‌ شروع می‌کنند به ضرب‌وشتم مسئول بسیج دانشکده. آنها تعدادشان بیشتر بود و بچه‌های بسیج برای درگیری نیامده بودند. فضا دوقطبی می‌شود و درگیری شروع می‌شود. آنها از غفلت حراست دانشکده استفاده می‌کنند و معدود بچه‌های بسیج را از دانشکده بیرون می‌کنند و خودشان شروع به محاصره کردن خواهرهای بسیج و حزب‌اللهی می‌کنند.


فیلم‌های حراست دانشکده موجود است

او در پاسخ به این سوال که دانشجویان انجمن می‌گویند، اول دانشجویان بسیجی حمله کردند، توضیح می‌دهد: فیلم‌های حراست دانشکده موجود است. اگر مسئله‌ای دارند، از بسیج دانشجویی در هر نهادی که خودشان گفتند چه در داخل و چه در خارج، شکایت کنند. ما این فیلم‌ها را می‌بریم و نشان می‌دهیم که ببینیم چه کسی، چه کسی را مورد ضرب‌وشتم قرار داده است. پنج شش نفر از بچه‌های بسیج برای اینکه خواهرها مورد ضرب‌وشتم قرار نگیرند، به زور وارد دانشکده شدند. خود من هم در این صحنه بودم. آمدیم داخل و حراست ما را برد به یک گوشه‌ و خواهرها ماندند. در را روی ما بست و ما مجبور شدیم از پنجره بیاییم داخل. ریاست دانشگاه در جریان نبود. نکته مهم این بود که این عزیزان از غفلت معاونان دانشگاه از این وضعیت استفاده کردند و این هنجارشکنی رخ داد.

مسئول بسیج دانشگاه علامه می‌گوید: مصوبه شورای امنیت ملی صراحتا می‌گوید سران فتنه سال ۸۸ ممنوع‌المصاحبه و ممنوع‌التصویر هستند. این ممنوع‌التصویر یعنی چی؟ یعنی در کل نظام مقدس جمهوری اسلامی نمایش تصویرشان ممنوع است. یعنی نباید عکسی از آنها در انقلاب اسلامی وجود داشته باشد. دانشگاه مگر با خارج از دانشگاه فرق دارد؟ قانون برای همه یکی است. جایی در مصوبه شورای عالی امنیت ملی گفته که فقط در رسانه‌ها ممنوع‌التصویر باشند؟ این یک مصوبه عمومی است. از کسی که حقوق خوانده است بپرسید. اگر قانون دیگری هست که بگوید این افراد می‌توانند در دانشگاه عکس داشته باشند، به ما نشان دهند.


روایت فارس از درگیری دانشجویان 

روایت  مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه درباره اتفاقات رخ داده دانشکده علوم اجتماعی

محمد غلامیان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه درباره اتفاقات رخ داده به خبرنگار فارس گفت: متاسفانه در اولین روز سال تحصیلی عده‌ای در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی با اقداماتی که انجام دادند، مصوبات جمهوری اسلامی و قوانین را زیر پا گذاشته و آنها را نادیده گرفتند.

وی با اشاره قرار گرفتن تصویر یکی از سران فتنه در روی میز غرفه انجمن آزاداندیش دانشگاه علامه که در دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه قرار داشت، افزود: مسئولان دانشگاه چندین بار نسبت به این قانون شکنی تذکر دادند ولی بعد از بی توجهی های صورت گرفته مسئولان حراست دانشگاه تصویر را از روی میز این تشکل برداشتند که بعد از این کار متاسفانه اعضای تشکل مذکور به سمت مسئول حراست حمله کردند و تصویر را از وی گرفته و مجددا روی میز گذاشتند!

غلامیان تصریح کرد: بعد از این حرکت معاونت دانشجویی دانشکده به سمت اعضای تشکل رفت تا با آنها صحبت کند ولی متاسفانه با مشت به سینه معاون دانشجویی کوبیدند و متاسفانه اتفاقات خارج از چارچوب و عجیبی را شاهد بودیم.

این فعال دانشجویی گفت: با توجه به اینکه روز استقبال از ورودی‌های جدید بود ما نیز به دانشگاه رفتیم که با این صحنه‌ها مواجه شدیم، بعد از اتفاقات رخ داده بنده از مسئول بسیج دانشجویی دانشکده خواستم تا به اعضای انجمن درباره این قانون شکنی تذکر بدهد که وی با توهین یکی از دختران عضو انجمن آزاداندیش مواجه شد!

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه تاکید کرد: تعداد اعضای انجمن حدود ۱۵ نفر بود و در ان زمان بنده و یک نفر دیگر از دوستان بسیج در صحنه حضور داشتیم که اعضای انجمن با ما درگیر شدند و مسئول بسیج دانشجویی دانشکده را مورد ضرب و شتم قرار دادند.


رییس دانشگاه علامه در تشریح جزییات درگیری اول مهر این دانشگاه در گفت و گو با ایسنا ؛اتفاق اول مهر را پیش بینی کرده بودیم/دانشجویان خطوط قرمز فعالیت‌های سیاسی را رعایت کنند


دکتر حسین سلیمی ، به تشریح اتفاقات اول مهر دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی پرداخت و گفت: من آغاز سال تحصیلی جدید را به تمامی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه تبریک می‌گویم امیدوارم در سال جدید با وجود اینکه با سال حساسی از جهت کمبود امکانات و فشارهای مختلف سیاسی مواجه هستیم، بتوانیم فعالیت‌های توسعه‌ای دانشگاه در عرصه‌های علمی و دانشگاهی را ادامه دهیم.
وی در ادامه تصریح کرد: تقاضای من از همه استادان و دانشجویان این است که کمک کنند تا ما به رغم تمامی کمبود امکاناتی که داریم بتوانیم شرایط رشد و توسعه علمی دانشگاه را مانند سابق فراهم کنیم و زمینه‌ توسعه دانشگاه را فراهم نماییم تا نشاطی داشته باشیم که بر اثر آن هم فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی رونق پیدا کنند و هم اینکه دانشگاه بتواند کار اصلی خود که توسعه و رشد علمی است را ادامه دهد.

اتفاقات اول مهر را پیش بینی کرده بودیم
دکتر سلیمی خاطر نشان کرد:‌ البته در آغاز سال تحصیلی امسال ما پیش بینی می‌کردیم که اقداماتی صورت بگیرد تا تحریکاتی اتفاق بیفتد و بر اثر آن  آرامش سیاسی دانشگاه را بر هم بزنند و متاسفانه در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر از دانشجویان گروه‌های مختلف سیاسی با یکدیگر  به دلیل موضوع بسیار کوچکی که بسیار راحت قابل حل بود، درگیر شدند.

نمی‌توانیم گروه خاصی را مقصر بدانیم
وی تاکید کرد: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که نمی‌توانیم در اتفاق روز اول مهر گروه دانشجویی خاص را به عنوان مقصر قلمداد کنیم.  چون این اتفاق درگیری بوده است و هر دو طرف نسبت به یکدیگر تعرضاتی را داشته‌اند. اما در گفت و گویی صمیمانه‌ای با دانشجویان سعی می‌کنیم این موضوع در یک فضای عقلانی حل شود تا هم با مقصران این قضیه برخورد لازم صورت بگیرد و هم این که این مشکلی که دراثر برخورد دو گروه دانشجویی با یکدیگر به وجود آمده تبدیل به فرصتی برای تعاملات مثبت‌تر بین گروه‌های دانشجویی تبدیل شود.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی خاطر نشان کرد:‌ در گفت و گویی که من با گروه‌های دانشجویی داشتم نکته بسیار جذاب و فوق‌العاده این بود که هر دو گروه دانشجویی از من درخواست کردند، برخوردی با دانشجویان طرف مقابل صورت نگیرد و این رویکرد نشان دهنده‌ این است که حتی دانشجویانی که با هم درگیر شدند همچنان حس برادری و خواهری را نسبت به یکدیگر دارند. اگر چه ما باید به گونه‌ای سیاست گذاری کنیم که دیگر زمینه‌ بروز چنین برخوردهایی ایجاد نشود.

دانشجویان فعالیت‌های سیاسی ممنوعه انجام ندهند
دکتر سلیمی ادامه داد: خواسته‌ من این است که اگر فعالیت یا به اصطلاح اقدامی در محیط سیاسی امروز کشور "ممنوع" تلقی می‌شود باید تمامی گروه‌های دانشجویی نیز آن را رعایت کنند و با عدم رعایت آن زمینه تحریکاتی که ممکن است هیجانات کوتاه مدت به وجود بیاورد را فراهم نکنند. امیدوار هستیم که گروه‌های سیاسی و فعالان فرهنگی در دانشگاه همان گونه که در سالیان گذشته بلوغ خود را نشان داده‌اند، بتوانند الگوی مثبتی از فعالیت‌های دانشجویی ارائه نمایند.

دانشجویان خطوط قرمز را رعایت کنند
وی در ادامه تاکید کرد: رویکرد من در خصوص فعالیت‌ تشکل‌های دانشجویی در سال جاری تغییری نسبت به سال‌های گذشته ندارد و سیاست من در این حوزه همانند شش سال گذشته خواهد بود و ما معتقد به آزادی دانشجویان و ایجاد شرایط مناسب برای بیان فعالیت آنها هستیم و در عین حال دانشجویان نیز باید خطوط قرمز نظام را رعایت کنند. این خطوط قرمز در قوانین مختلف اعم از سیاست‌های اعلامی توسط شورای عالی امنیت ملی، احکام مراجع قضایی و غیره مطرح شده است.  طبیعتا مباحثی نظیر شرع، قواعد شرعی و ارکان نظام باید مورد احترام قرار بگیرند خارج از این مسائل سایر موضوعات می‌تواند در فضای باز و آزادتر توسط تشکل‌های دانشجویی پیگیری شود.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد:‌ خط قرمز ما در فعالیت تشکل‌های دانشجویی عمدتا قانون است و قانون را نیز ما به تنهایی تفسیر نمی‌کنیم مراجع قانونی این کار را عهده دار هستند و هر کسی هم قانون را زیر پا بگذارد ما موظف به برخورد هستیم.

"آتش به اختیار" به مفهوم قانون شکنی و خشونت ورزی نیست
دکتر سلیمی در توضیح مفهوم "آتش به اختیار" نیز گفت: جمله "آتش به اختیار " که از سوی مقام معظم رهبری عنوان شد اصلا به معنی قانون شکنی خشونت ورزی و یا زیر پا گذاشتن قواعد قانونی و اخلاقی نیست و هیچ کس در دانشگاه ما نیز چنین برداشتی از این جمله ندارد. در واقع آتش به اختیار به معنای توجه به اصول و اندیشه‌های انقلاب اسلامی و تلاش برای حراست از این اندیشه‌ها است. بنابراین همان گونه که رهبری چند بار عنوان کردند هیچ کس حق ندارد خطوط قانونی و ضوابط آن را زیر پا بگذارد و اگر زیر پا گذاشته شود بر اساس همان قواعد و قانون برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

با متخلفان درگیری اخیر برخورد می‌شود
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص تنبیه عوامل درگیری اخیر این دانشگاه نیز گفت:‌ بخشی از تنبیهات، انضباطی است که این نوع تنبیهات به شاکی خصوصی نیاز دارد و اگر این شاکی باشد ما رسیدگی خواهیم کرد . یک سری از جرایم نیز عام هستند که شاکی خصوصی لازم ندارد اما احراز آن جرم می‌تواند باعث اقدام قانونی شود. گزارش‌هایی که در مورد حادثه دو روز گذشته دانشگاه وجود دارد که ما این موضوع را در اولین جلسه شورای نظارت دانشگاه بررسی خواهیم کرد با کسانی قواعد را زیر پا گذاشته و مرتکب خلافی شده باشند، برخورد می شود. 

رشد چهاربرابری تشکل‌های دانشجویی
دکتر سلیمی آماری از تعداد تشکل‌های سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی طی سال‌های اخیر ارائه داد و گفت:‌تعداد تشکل‌های فعالی که امروز در دانشگاه وجود دارد در مقایسه با ۶ سال گذشته حدود ۴ برابر افزایش پیدا کرده است و با رشد چشمگیری همراه بوده است و هر دو طرف از سلایق سیاسی در دانشگاه ما به طور مساوی تشکل دارند. ضمن اینکه فعالیت‌های بسیج دانشجویی هم در این مدت بسیار توسعه یافته است. به گونه‌ای که فعالیت‌های این تشکل در حوزه راهیان نور و یا راهپیمایی اربعین در کشور نمونه است و حتی به عنوان معین دانشگاه‌های دیگر نیز کمک می‌کنند.
وی افزود: تعداد مجوزهای صادر شده برای فعالیت‌های تشکلات دانشجویی هر سال نسبت به آخرین سال دوران گذشته بیش از ده برابر افزایش یافته است. اما این که دانشجویان موفق به برگزاری آن برنامه می‌شوند یا نه فرق می‌کند. همین طور تعداد نشریات دانشجویی دانشگاه علامه بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده است و تعداد کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی نیز افزایش دو برابری داشته است. البته این آمارها هنوز از نظر من مطلوب نیست و ممکن است ما مشکلات و کوتاهی‌هایی در این زمینه داشته باشیم که به مرور زمان باید این کاستی ها رفع شوند.

عده‌ای می خواستند با حاشیه سازی مانع رشد دانشگاه شوند
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد:  ماموریت رئیس هر دانشگاهی توسعه دانشگاه است و فعالیت‌های جانبی دردرون دانشگاه نظیر فعالیت‌های سیاسی نباید به گونه‌ای باشند که فعالیت اصلی دانشگاه که فعالیت علمی و توسعه‌ای است را تحت الشعاع خود قرار دهند. با وجود این که ما در طول ۶ سال گذشته همواره کسانی را داشتیم که تلاش می‌کردند با حاشیه سازی های متنوع سیاسی جلوی پیشرفت و توسعه دانشگاه را بگیرند اما ما توانستیم مسیر رشد را ادامه دهیم. یک نمونه بارز این است که تعداد زیادی از مراکزی که در حال حاضر در دانشگاه وجود دارد اصلا در گذشته در دانشگاه علامه وجود نداشت مثلا ما چیزی با عنوان مرکز رشد در دانشگاه نداشتیم و در حال حاضر دو مرکز رشد قوی در دانشگاه دایر است یا مرکزی با عنوان مرکز آموزش زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان را نداشتیم که این مرکز دایر شده است. ضمن این که مدیریت همکاری‌های بین‌المللی نیز طی سال‌های اخیر تاسیس شده است در حال حاضر با بیش از صد دانشگاه برتر دنیا ارتباط نزدیک برقرار کردیم.

درآمد ۸۰۰میلیونی یک مرکز رشد
به گفته‌ی وی، در حال حاضر مرکز آموزش‌های تخصصی در دانشگاه علامه طباطبایی راه اندازی شده است که این مرکز سالیانه ۸۰۰ میلیون تومان برای دانشگاه سود آوری دارد. ضمن این که ۴ دانشکده این دانشگاه که مکان یا انجمن علمی یا سایر تشکیلات را نداشت امروزه دارای ساختمان و تشکیلات اداری آموزشی و پژوهشی مستقل هستند.ضمن این که در دانشگاه علامه کتابخانه دیجیتال یا مسجدجامع وجود نداشت اما در حال حاضر کتابخانه دیجیتال در این دانشگاه راه اندازی شده و این دانشگاه صاحب موزه نیز شده است. دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علامه نیز در جای مستقل و مناسبی قرار نداشت اما امروزه این تشکیلات وجود دارد.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی خاطر نشان کرد:‌ از ۱۱ دانشکده دانشگاه علامه طباطبایی ۷ دانشکده به مکان‌های جدید و مناسب نقل مکان کرده‌اند که در این شرایط بودجه و امکانات فعلی انجام این اقدامات بسیار دشوار بود. بنابراین دانشگاه علامه در یک مسیر رشد پرشتاب قرار گرفته است و به دلیل همین مسیر شتابان طبیعتا هرازگاهی مورد هجمه هایی قرار می‌گیریم. امیدوار هستیم حاشیه‌های ایجاد شده مسیر اصلی رشد علمی دانشگاه را مسدود نکند.


غلامیان افزود: وقتی دانشجویان انقلابی دانشگاه متوجه موضوع شدند و فهمیدند یکی از اعضای بسیج دانشکده مورد ضرب و شتم قرار گرفته تلاش کردند تا از طریق مراجع قانونی در دانشگاه موضوع را پیگیری کنند که در همین راستا ما با مسئولان کمیته انضباطی، معاون دانشگاه، مدیر حراست دانشگاه و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صحبت کردیم و نهایتاً با رئیس دانشگاه جلسه گذاشتیم.
 
وی گفت: در آخر وقتی دیدیم هیچ اقدامی صورت برای برخورد با قانون شکنان صورت نمی گیرد تصمیم گرفتیم خودمان برای برداشتن تصویر مذکور اقدام کنیم، البته نه به این معنا که درگیری ایجاد شود. به همین دلیل با رئیس دانشکده صحبت کردیم و گفتیم در مقابل این قانون شکنی و همچنین اقدامات ساختارشکنانه در دانشکده و ضرب و شتم معاون دانشکده اقدامی صورت گیرد ولی رئیس دانشکده گفت که اقدامی از بنده بر نمی آید؟ و اگر شما می توانید خودتان اقدام کنید!

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه ادامه داد: بعد از اینکه وقتی دیدیم رئیس دانشکده هیچ اقدامی نمی کند بود که از مسئول بسیج دانشکده خواستم محترمانه و بدون درگیری تصویر مذکور را از روی میز انجمن آزاداندیش دانشکده بردارد که آنجا دو نفر از دختران عضو انجمن اقدام به ضرب و شتم این دانشجوی بسیجی کردند.

وی گفت: فیلم‌های اتفاقات رخ  داده موجود است و مسلما دوربین های مدار بسته دانشکده هم فیلم گرفته اند. در زمانی که این اتفاقات رخ داد تعدادی از خواهران بسیجی نیز حضور داشتند و ما اصلا نمی خواستیم به سمت درگیری برویم و اگر درگیری‌ای هم ایجاد شد از سوی طرف مقابل بود و آنها اصلاً اجازه ورود دانشجویان بسیجی به دانشکده را نیم دادند و حتی از ورود بسیاری از دانشجویان دیگر هم با این عنوان که بسیجی هستند به دانشکده جلوگیری کردند.

این فعال دانشجویی گفت: ما فیلم های ماجرا را برای مسئول حراست دانشگاه پخش کردیم و ایشان گفتند که حتماً موضوع را پیگیری می کنند. با رئیس دانشگاه هم صحبت کردیم و قرار شد این موضوع را پیگیری کنند و گفتند که حتماً از بسیج و نیروهای انقلابی دفاع خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: در نهایت قرار است جلسه ای برگزار و با خاطیان برخورد شود. همچنین رئیس دانشگاه علامه درباره این موضوع که ریاست دانشکده علوم اجتماعی گفته بود موضوع به بنده ارتباطی ندارد و خودتان اقدام کنید، هم گفتند موضوع را پیگیری و برخورد خواهیم کرد و در صورت نیاز نسبت به عزل وی اقدام عاجل خواهیم کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد