hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > معرفی سریال های ماه رمضان 1401 تلویزیون

معرفی سریال های ماه رمضان 1401 تلویزیون

سریال های تلویزیون ماه رمضان ۱۴۰۱ در ژانرهای کمدی، درام، اجتماعی و جنگی ساخته‌شده و از 14 فروردین‌ پخش می شود. صدا و سیما چهار سریال خوشنام، از سرنوشت 4، نجلا 2 و مسافران شهر را در جدول پخش شبکه 1، 2، 3 و 5 قرار داده است. در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

تلویزیون به رسم هرساله در ماه رمضان میزبان پخش سریال‌های مناسبتی ویژه است. سریال‌هایی که امسال بلافاصله پس از سریال‌های ویژه نوروز به روی آنتن شبکه‌های سیما می‌رود. قرار است سریال‌های مناسبتی ماه رمضان 1401 پس از پایان ماه شعبان و در روز یکشنبه 14 فروردین پخش شوند. سریال‌های مناسبتی ماه رمضان امسال درام، اجتماعی، جنگی و کمدی خواهد بود و مخاطبان می‌توانند باتوجه به نظر و سلیقه‌شان به تماشای یکی از این سریال‌ها بنشینند.

در ادامه به معرفی سریال‌های ماه رمضان امسال به همراه زمان پخش و تکرار آنها می‌پردازیم:

سریال ماه رمضان 1401 شبکه یک: خوشنام

سریال «خوشنام» برای ماه رمضان 1401 در جدول پخش شبکه اول سیما قرارگرفته و قرار است هر شب از این شبکه پخش شود. این سریال به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی احمد زالی است و توسط محسن کیایی طرح و فیلمنامه ابتدایی‌اش نوشته شد.

احمد زالی درباره قصه سریال خوشنام توضیح داده: قصه جوانی است که می‌خواهد از گذشته تاریک و ویرانه‌اش بازگردد و به دنبال جبران است که کار راحتی نیست. همه آدم‌ها در مقطعی نیازمند توبه و بازگشت هستند. به همین دلیل این قصه نامیراست و می‌تواند در هر دورانی برای هرکسی اتفاق بیفتد. به‌هرحال مرز اخلاق و بی‌اخلاقی باریک و مسیری لغزنده‌ است و هرکسی ممکن است وارد چنین مسیری شود.

علیرضا نجف‌زاده که پیش‌ازاین دو سریال دیگر را در مقام کارگردانی برای شبکه‌های مختلف ساخته، از کارگردانی این مجموعه تلویزیونی و ویژگی‌های آن و کلیت کار نکاتی را یادآور شد: دغدغه من همیشه ساخت کارهای اجتماعی است. چه در دورانی که دستیار بودم و چه از زمانی که کارگردانی کردم سراغ موضوع‌هایی رفتم که بتواند مسائل اجتماعی را به چالش بکشاند. وقتی به‌عنوان کارگردان سراغ موضوعات اجتماعی می‌روید، سوژه‌هایی می‌تواند با مردم ارتباط برقرار کند که در زندگی مردم رخنه کرده و برایشان ملموس باشد. زندگی مردم فقط طنز یا تراژدی نیست. زندگی از یک سری پارادوکس و کنش و واکنش‌های تلخ و شیرین و غم و شادی تشکیل‌شده. همان‌طور که زندگی شامل وقایع تلخ و شیرین است، قصه ما هم عین زندگی شامل لحظات شادی و غم است.

اسامی بازیگرانی چون حمید لولایی، امیرغفارمنش، هومن حاجی‌عبدالهی، سحر ولدبیگی، امیر کربلایی زاده، عباس جمشیدی فر، امیر سلیم خانی، سیاوش چراغی پور، شهره لرستانی، فریده سپاه منصور و ... در سریال خوشنام دیده می‌شود.

سریال خوشنام در 30 قسمت از 14 فروردین اول ماه رمضان 1401 از شبکه یک سیما پخش می‌شود. پخش سریال خوشنام هر شب ساعت 22 از شبکه اول سیما و تکرار آن بعد از خبر ساعت 14 پخش می‌شود.


سریال ماه رمضان 1401 شبکه دو: از سرنوشت 4

مجموعه تلویزیونی «از سرنوشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیه‌کنندگی علی‌اکبر تحویلیان، هم ازجمله سریال‌هایی است که در این سال‌ها توانسته مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند این سریال پس از استقبال مخاطبان در فصل‌های یک، دو و سه این بار به فصل چهارم رسیده و قرار است رمضان 1401 هرشب از شبکه دو پخش شود.

فصل چهارم سریال از سرنوشت بر روی موانع تولید داخل بر سر راه جوانان و تشویق به تولید دانش‌بنیان تمرکز دارد.

بازیگران «از سرنوشت ۴» عبارتند از: مجید واشقانی، حسین پاکدل، لیلا بلوکات، رضا داوودنژاد، ساناز سعیدی، سید مهرداد ضیایی، نگین صدق گویا، سولماز غنی، مائده طهماسبی و رضا بنفشه خواه. کیسان دیباج، دارا حیایی و فاطیما بهارمست بازیگران اصلی این سریال هستند که در فصل‌های پیشین نیز در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته و در فصل چهارم نیز حضور دارند.

«از سرنوشت ۴» محصول گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما است که هر شب ساعت ۲۱: ۳۰ به روی آنتن ‌می‌رود.


سریال ماه رمضان 1401 شبکه سه: نجلا 2

برای اولین بار سریال نوروزی و رمضانی شبکه سه یک سریال است. مجموعه ملودرام «نجلا 2» به‌عنوان سریال نوروزی و رمضانی شبکه سه از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ پخش خواهد شد. فصل دوم مجموعه ۴۰ قسمتی «نجلا» از یکم فروردین سال ۱۴۰۱ تا پایان ماه رمضان روی آنتن می‌رود.

تصویربرداری فصل دوم سریال «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی پور و به تهیه‌کنندگی سعید سعدی از ابتدای تابستان ۱۴۰۰ آغازشده و در لوکیشن‌های مختلفی مانند جنوب تهران، آبادان و خرمشهر، زندان و تعدادی از شهر‌های کشور عراق مانند کربلا تولید شده است.

فصل یکم «نجلا»، مهر ۱۳۹۹ هم‌زمان با اربعین حسینی روی آنتن رفت.

حسام منظور، محیا دهقانی، ملیکا شریفی‌نیا، مصطفی ساسانی، سوگل طهماسبی، ایوب آقاخانی، مرتضی شاه‌کرم، بدرالسادات برنجانی، محسن پوشایی، هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی و آزیتا حاجیان برخی بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

سریال نجلا 2 هر شب ساعت 20 از شبکه سه سیما پخش می‌شود و تکرار آن ۱:۳۰ بامداد، ۱۰:۰۰ صبح و ۱۴:۳۰ بعدازظهر روز بعد خواهد بود.


سریال ماه رمضان 1401 شبکه پنج: مسافران شهر

شبکه پنج برای شب‌های ماه رمضان امسال سریالی در ژانر اجتماعی، مذهبی و انقلابی را انتخاب کرده است. سریال «مسافران شهر» که در ماه رمضان ۱۴۰۱ از شبکه پنج پخش می‌شود، مضامین مذهبی، انقلابی و حتی دفاع مقدس دارد. مسافران شهر در ژانر ملودرام اجتماعی به معضلات روز جامعه می‌پردازد، نگاهی ویژه به رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس و ایثارگران دارد.

سریال «مسافران شهر» به‌صورت اپیزودیک طراحی‌شده و هر اپیزود حول یک شخصیت اصلی و با داستانی متفاوت در چند قسمت طراحی‌شده که با یک خط داستانی مشترک، همه اپیزودها را به هم مرتبط کرده است.

تهیه‌کننده «مسافران شهر» پرویز امیری است و سیروس حسن پور و احمد معظمی ازجمله کارگردان‌های این سریال‌اند.

از بازیگران «مسافران شهر» می‌توان به حبیب دهقان نسب، اسماعیل محرابی، ویدا جوان، آشا محرابی، شهرام قائدی، پوراندخت مهیمن، فریبا کوثری، شهرزاد کمال زاده و نسرین نکیسا اشاره کرد.

سریال «مسافران شهر» از ابتدای ماه مبارک رمضان، هر شب ساعت 19 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود و تکرار آن ساعت ۲۳ خواهد بود.


اولین سریال ماه رمضان 1401 پلتفرم تلوبیون پلاس: جناب‌ عالی

بالاخره وضعیت پخش سریال «جناب‌ عالی» که به نظر می‌رسد قبلا توقیف شده بود مشخص شد و این مجموعه طنز همزمان با ماه مبارک رمضان 1401 به‌صورت اختصاصی از سامانه تلوبیون پلاس پخش می‌شود. مجموعه طنز سیاسی – اجتماعی جناب‌ عالی که پیش‌ازاین قرار بود در نوروز 1401 از تلویزیون و شبکه نسیم پخش شود به ناگهان و بدون اعلام و اطلاع از کنداکتور این شبکه کنار گذاشته شد و اکنون قرار است از چهاردهم فروردین‌ماه مصادف با آغاز ماه مبارک رمضان اولین پخش اختصاصی تلوبیون پلاس باشد و از طریق این سامانه ارائه شود.

تلوبیون پلاس سرویس محتوای آرشیو صدا و سیما است که هم‌اکنون سرویس تلوبیون پلاس را برای رقابت مستقیم با شرکت‌های خصوصی خدمات VOD مانند فیلیمو و نماوا معرفی کرده است و بزرگترین تفاوت آن با آنها رایگان بودن خدمات تلوبیون پلاس است.

«جناب‌ عالی» به تهیه‌کننده مصطفی رضوانی کارگردان عادل تبریزی و نویسندگی عادل تبریزی و رویا خسرونژادی با زبان طنز به مشکلات نظام اداری و سیاسی کشور می‌پردازد.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: امیرعلی با مدرک دکترا به دنبال شغل آبرومندی است که سرنوشت او را در معرض انتخابی سخت قرار دهد…!

امیرحسین رستمی، حسین سلیمانی، بیژن بنفشه خواه میرطاهر مظلومی، مهوش وقاری، گیتی معینی، رضا بنفشه خواه سروش طاهری، محمد الهی، امیر محاسبی، ایمان اسماعیل پور، کیوان صباغ، جواد کاظم سلطانی. بازیگران این سریال تشکیل می‌شوند.

جزئیات بیشتر نحوه و زمان پخش این سریال به‌زودی در سامانه تلوبیون پلاس منتشر خواهد شد.

 

 

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد