hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان| خطر در کمین بازارچه ساحلی گلستان

گلستان| خطر در کمین بازارچه ساحلی گلستان

400 غرفه بازارچه ساحلی بندر ترکمن واقع در غرب گلستان روزهای تعطیل بین 20 تا 40 هزار بازدیدکننده دارد، درحالی‌که سیم‌کشی‌های ناایمن، غرفه‌هایی با استحکام پایین و ساخته‌شده از مواد اشتعال‌زا خطری بالقوه بوده که با حادثه‌ای همچون زلزله یا آتش‌سوزی خفیف این محل را به پلاسکوی خزری تبدیل می‌کند.


مدیر واحد خدمات ایمنی و آتش‌نشانی بندر ترکمن گفت: طبق مشاهدات در بازدید میدانی از بازارچه‌های ساحلی و ارزیابی صورت گرفته بر اساس ضوابط خدمات ایمنی و آتش‌نشانی کشور وضعیت ایمنی غرفه‌ها و بازارچه ساحلی این شهرستان بسیار پایین و ضعیف است.

حمزه بسیم افزود: علاوه بر ناایمنی این بازارچه‌ها؛ خروجی‌های اضطراری برای آن‌ها طراحی نشده و اجناس عرضه‌شده شامل منسوجات، پوشاک، مواد پلاستیکی و لوازم‌آرایشی آسیب آتش‌سوزی احتمالی را افزایش می‌دهد.

به گفته وی در بدنه و سقف برخی غرفه‌ها از مواد اشتعال‌زا استفاده‌شده است و در کنار آن سیم‌کشی خطرناک و غیرفنی انتقال برق در این بازارچه‌ها را نباید فراموش کرد.

وی اظهار کرد: سابقه 3 تا 4 مورد آتش‌سوزی در این بازارچه‌ها ثبت‌شده که مهم‌ترین آن مربوط به سال 1389 است، در آن زمان حدود 10 میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت.

بسیم اضافه کرد: در سرکشی جدید از بازارچه‌ها و بر اساس اظهارات صاحبان غرفه‌ها در بعضی از آن‌ها یک تا دو میلیارد ریال جنس وجود دارد و اگر این مبلغ را در قیمت کنونی هر یک از این غرفه‌ها که حدود یک میلیارد و 20 میلیون ریال تا یک میلیارد و 500 میلیون ریال ارزیابی می‌شود، ضرب کنیم رقم چند ده میلیارد تومانی از سرمایه‌های مردم درخطر است.

وی ادامه داد: اگر در این بازار تنها حادثه دودگرفتگی اتفاق بیافتد با توجه به شرایط خاص و بسیار ناایمن آن تعداد زیادی جان خود را از دست خواهند داد.

وی افزود: تاکنون چندین بار اخطار و تذکر فنی به غرفه داران و مسئولین بازارچه‌ها اعلام و حتی به شهرداری اطلاع‌رسانی شده، ولی در عمل اتفاق خاصی نیفتاده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد