hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > گلستان با 14 نوروزگاه به استقبال بهار می‌رود/ برپایی 21 بازارچه صنایع دستی در گلستان

گلستان با 14 نوروزگاه به استقبال بهار می‌رود/ برپایی 21 بازارچه صنایع دستی در گلستان

ایسنا/گلستان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: استان گلستان با 14 نوروزگاه به استقبال بهار و مسافران نوروزی می‌رود.

رحمان فرمانی پیشاپیش با تبریک عید نوروز در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در استان گلستان حدود 18 هزار نفر شب اقامت در قالب اقامتگاه ها و تأسیسات گردشگری و مدارس برای مسافران نوروزی پیش بینی شده که در صورت افزایش حجم مسافران نوروزی، تمهیدات لازم برای اسکان اضطراری اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه در قالب ستاد خدمات سفر هماهنگی های لازم برای حضور مسافران نوروزی در استان گلستان انجام شده است، افزود: از حدود دو ماه گذشته تمامی موضوعات آماده شده است که امیدوارم در مجموع اقدامات انجام شده، مسافران نوروزی سفر خوب و ایمن را در گلستان تجربه کنند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از فعالیت 14 نوروزگاه در نوروز 1401 در گلستان خبر داد و تصریح کرد: در نوروزگاه برنامه های مختلف اعم از موسیقی اقوام، آداب، آیین، رسوم، صنایع دستی، مسابقات و جشنواره ها اجرایی می شود.

فرمانی با بیان اینکه 21 بازارچه صنایع دستی با 430 غرفه در شهرستان های استان گلستان محصولات صنایع دستی را عرضه می کنند، بیان کرد: همچنین در ایام نوروز 21 جشنواره اقتصاد روستایی با هدف معرفی فرهنگ و گردشگری روستا در سطح استان گلستان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز اکیپ های امدادی و نظارتی برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی در سطح استان گلستان فعال هستند، خاطرنشان کرد: مسافران نوروزی حتماً نسبت به تزریق دو دوز واکسن کرونا اقدام کنند چراکه پذیرش در اقامتگاه‌ها منوط به تزریق دو دوز واکسن است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از مسافران نوروزی خواست از تأسیاست و مراکزی خدمات دریافت کنند که QR CODE سلامت را از سامانه «ایران من» دریافت کرده باشند و افزود: این کد نشان می دهد که افراد در واحد موردنظر تزریق واکسن کرونا را انجام داده اند و سلامت آنها تضمین شده است.

فرمانی از اجرای پویش منفی 20 در ایام نوروز خبر داد و تأکید کرد: این پویش در محورهای شریانی استان گلستان با هدف سفر ایمن برای مسافران نوروزی فعال است و از مسافران نوروزی درخواست می کنیم در سطح محورهای مواصلاتی استان میزان سرعت خودروی خود را 20 کیلومتر کاهش دهند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد