hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > خانه > آموزش دوخت زیرانداز به 6 روش با فیلم

آموزش دوخت زیرانداز به 6 روش با فیلم

آموزش دوخت زیرانداز مسافرتی،دوخت زیرانداز پارچه ای،طرز دوخت تشک مشمایی،آموزش دوخت تشک تعویض کیفی نوزاد و آموزش دوخت زیرانداز پفکی را با عکس و فیلم ببنید.
روش دوخت زیرانداز بسیار ساده و راحت است و شما می توانید با پارچه های که در منزل دارید،زیراندازی برای مسافرت، غذای کودک یا برای تعویض پوشک نوزاد خیاطی کنید. در ادامه 6 روش دوخت زیرانداز را با فیلم به شما آموزش می دهیم که امیدواریم بتوانید در انتها زیرانداز مدنظرتان را آماده کنید.


آموزش دوخت زیرانداز مسافرتی

لوازم مورد نیاز برای دوخت زیرانداز

  • 2.7متر پارچه حوله ای
  • 5.5 متر نوار توری
  • سوزن های ته گرد
  • مداد یا گچ خیاطی
  • نخ همرنگ نوار توری
مرحله 1
پارچه ای از جنس حوله به طول و عرض 150 سانتی متر آماده کنید. آن را از وسط تا زنید و پارچه را دوباره یک تای دیگز از وسط بزنید.پس از تا زدن تمام لبه ها باید کاملا روی هم قرار بگیرند.این نکته را مدنظر داشته باشید که اگر از  پارچه های طرحدار استفاده می کنید،، پشت پارچه رو به روی شما قرار بگیرد. 
دوخت زیرانداز
تا زدن پارچه
 
  مرحله 2
برای اینکه پارچه مربعی را به صورت دایره ای درآورید، باید برش منحنی وار را کاملا نزدیک لبه های باز پارچه انجام دهید. بهتر است قبل از برش خط منحنی مورد نظر را روی پارچه با مداد یا گچ خیاطی مشخص کنید.
دوخت زیرانداز
تعیین خط منحنی روی پارچه با مداد یا گچ خیاطی
  
این نکته را همواره به یاد داشته باشید که هنگام برش برای این که پارچه جا به جا نشود، می توانید لایه های تا شده پارچه را با کوک زدن و یا سوزن ته گرد ثابت کنید. پس از برش، وقتی تای پارچه را باز کنید، پارچه ای به شکل دایره خواهید داشت.
دوخت زیرانداز
پارچه به شکل دایره
  مرحله ۳
دورتادور پارچه را با چرخ مخصوص، زیگزاگ زده و سپس لبه دوزی کنید. اگر دوخت زیگزاگ را با دقت انجام دهید، به طوری که لبه های پارچه حوله ای تان ریش ریش نشود، مجبور به لبه دوزی نیستید. اما برای تمیز و مطمئن بودن کار، بهتر است لبه دوزی را انجام دهید.
دوخت زیرانداز
لبه دوزی پارچه
 
 مرحله ۴
 پارچه را در حالی که  روی پارچه رو به روی تان قرار داشته باشد را روی میز پهن کنید. سپس نوار توری مناسب رنگ پارچه انتخاب کرده و آن را با استفاده از سوزن ته گرد روی پارچه قرار داده و ثابت نگهدارید. اکنون، لبه را زیر چرخ خیاطی گرفته و با نخ همرنگ کار، نوار توری را روی کار محکم و ثابت کنید.
دوخت زیرانداز
نوار دوزی پارچه
 
سپس دورادور زیرانداز حوله ای تان را نوار دوزی کنید. زیرانداز آماده است و می توانید وقتی کنار ساحل می روید، از آن استفاده کنید 
دوخت زیرانداز
آماده شدن زیرانداز حوله ای
آموزش دوخت زیرانداز تعویض نوزاد

آموزش دوخت زیرانداز تعویض نوزاد بسیار راحت است. با ما همراه باشید تا آموزش دوخت تشک تعویض کیفی نوزاد را مشاهده کنید.

وسایل مورد نیاز دوخت زیرانداز تعویض نوزاد
  • پارچه در دو مدل طرح دار و ساده
  • پلاستیک متری
  • نوار اریب
  • الیاف متری
  • چرخ خیاطی

الگو

الگو، اولین مرحله برای دوخت زیرانداز است که به دایره بزرگ احتیاج دارید تا روی کاغذ الگو یا روزنامه بکشید.بهتر است 20 تا 25 سانتی متر از اطراف الگو را برای حاشیه زیرانداز جدا کنید.این نکته را مد نظر داشته باشید تا برای  برش پارچه، الیاف و پلاستیک از همین الگو استفاده می شود.

الگوی تشک
الگوی تشک

برش پارچه

برش پارچه را با الگوی های که داریم انجام می دهیم.بهتر است که الگوی دایره شکل را بر روی پارچه ساده و الگوی حاشیه را بر روی پارچه طرح دار قرار دهید تا تشک زیباتر شود.این نکته را مد نظر داشته باشید که اگر از الیاف برای نرم شدن زیرانداز استفاده می کنید،الگو را بر روی الیاف متری قرار دهید و از هر الگو یک تکه آماه کنید اما استفاده از آن حجم زیر انداز زیاد می کند و فضای زیادی را در کیف اشغال می کند.


برش پارچه
برش پارچه

روش دوخت

روش دوخت تشک تعویض پوشک بچه ساده و بستگی به سلیقه شما دارد می تواند پارچه ها را به هم بدوزید یا از هنر تکه دوزی برای تزیین دایره وسط زیر انداز استفاده کنید.برای این کار تکه های پارچه ای را که برای تکه دوزی آماده کرده اید بر روی دایره وسطی بدوزید.آخر قسمت بالایی زیر انداز را به قسمت زیرین بدوزید. برای پوشاندن درز لبه زیرانداز از نوار اریب استفاده کنید. همچنین برای ثابت شدن دایره مرکزی بر روی قسمت درز سپس الیاف و پلاستیک برش زده شده را به آن بدوزید.دایره ای که برای حاشیه برش زده شده بود را نیز به الیاف و پلاستیک بدوزید. دایره مرکزی مربوط به روی زیرانداز را به حاشیه وصل کنید قسمت زیر را نیز به همین صورت بدوزید. در نوار اریب بدوزید. به این صورت قسمت پشت و جلوی تشک به هم وصل می شوند. می توانید با استفاده از پایه اریب زن و پارچه، خودتان نوار اریب بسازید.

فیلم آموزش دوخت تشک تعویض نوزاد

طرز دوخت تشک مشمایی

اموزش دوخت زیرانداز پفکی

اموزش دوخت زیرانداز چهل تکه نوزاد

آموزش دوخت تشک تعویض کیفی نوزاد


امتیاز: 4.5 (از 2 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد