hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > جذب ۲۲۵ هزار حامی فرزندانِ یتیم و محسنین در سال جاری

جذب ۲۲۵ هزار حامی فرزندانِ یتیم و محسنین در سال جاری

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از جذب ۲۲۵ هزار حامی فرزندانِ یتیم و محسنین در سال جاری خبر داد.    

حبیب‌الله آسوده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح اکرام و محسنین، اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۱۵۶ هزار نفر حامیِ ۴۰۰ هزار فرزند یتیم و محسنین (۱۴۵ هزار فرزند یتیم و ۲۴۸ هزار فرزند محسنین) در کشور هستند.

وی با بیان اینکه در صورتی که خانواده این فرزندان در مسیر توانمندسازی قرار گیرند این کودکان از تحت پوشش خارج می‌شوند، گفت: در سال جاری بیش از ۲۲۵ هزار حامی جذب شده است که به صورت مستقیم در قالب نقد و کالا حدود ۲۲۰۰ میلیاردتومان به خانواده‌ها کمک کرده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به راه‌های ارتباطی برای جذب خیرین بیان کرد: خیران برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین می‌توانند از طریق سایت ekram.emdad.ir ثبت‌نام کرده و حامی شوند. همچنین می‌توانند کد ۱ را به ۳۰۰۰۳۳۳۳ ارسال کنند که پس از آن مددکاران کمیته امداد برای ثبت‌نام با آنها تماس خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: هر حامی می‌تواند حداقل با ۱۰ هزارتومان حامی یک فرزند یتیم یا محسنین شود.

آسوده گفت: اگر موضوع حمایت از خانواده‌های ایتام و محسنین در کشور جا بیفتد باعث می‌شود هم خانواده‌ها در رفاه اجتماعی حداقلی قرار گیرند و هم موجب همبستگی اجتماعی بین افراد جامعه خواهد شد که این برکتی به مال و زندگی افراد می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به پشت نوبتی برای تحت پوشش قرار گرفتن فرزندان ایتام و محسنین نیز ادامه داد: پشت نوبتی برای فرزندان ایتام نداریم اما آنچه نیاز است این است که افراد بیشتری از این فرزندان حمایت کنند زیرا باتوجه به شرایط اقتصادی، سرانه دریافت این فرزندان بیشتر می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر سرانه ایتام ۷۵۰ هزار تومان و محسنین ۵۰۰ هزار تومان است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد