hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > تکمیل ظرفیت انبارهای کود گلستان / همه تلاش دولت تحول در کشاورزی است

تکمیل ظرفیت انبارهای کود گلستان / همه تلاش دولت تحول در کشاورزی است

ایسنا/گلستان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان، گفت: ظرفیت انبارهای استان از کود شیمیایی تکمیل شده و از ۱۰۰ درصد فراتر رفته است.

حمید هزار جریبی، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" نامگذاری شده است، علیرغم همه تحریم‌ها مشکلات حوادث و شیوع بیماری کرونا توافقات خوبی در زمینه کود های شیمیایی به دست آوردیم.

وی با بیان اینکه کاشت و برداشت محصولات کشاورزی در سالیان متمادی منجر به تخلیه خاک از عناصر پرشمار گردیده است، ادامه داد: پدیده های شیمیایی در تأمین مواد غذایی مورد نیاز گیاه، سودمند است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان، در ادامه با بیان اینکه همه تلاش‌های دولت این است که در بخش کشاورزی تحول ایجاد شود، افزود: با مقایسه آمار و ارقام زیرمجموعه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و یا دوره های قبل شاهد تحول بسیار خوبی در این حوزه هستیم.

هزارجریبی، با بیان این که این شرکت برای بهبود تغذیه مناسب گیاه با توجه به سهمیه ابلاغی در خصوص کود یارانه توانسته است در سال جاری ذخیره مناسب و کافی کود یارانه‌ای را در انبارهای استان رقم بزند، توضیح داد: این حجم و تنوع کودهای کشاورزی، ذخیره بسیار قابل و مطمئنی را برای آغاز کشت بهار ۱۴۰۱ نوید می دهد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر با توجه به تحریم ها و همه مشکلات و تنگناهای این شرکت، بیش از ۱۴ هزار تن کود شیمیایی را در انبارهای استان‌گلستان ذخیره کردیم، افزود: ظرفیت انبار ها از کود شیمیایی تکمیل و به بیش از ۱۰۰ درصد رسیده است و گلستان یکی از استان هایی می باشد که هیچگونه دغدغه‌ای را در زمینه تأمین کود مورد نیاز کشاورزان ندارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۰۹ هزار و ۹۳۱ تن سهمیه کود به این شرکت تخصیص یافت، یادآور شد: تا این لحظه ۱۱۶ درصد از برنامه ابلاغی به میزان ۱۲۷ هزار و ۷۷۵ تن تأمین شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه تا این لحظه بیش از ۱۲۲ هزار تن از این نهاده توزیع شده است، گفت: این رقم در سال گذشته بیش از ۱۱۳ هزار تن بوده است که ما در مقایسه با آمار سال جاری شاهد افزایش هستیم.

حمید هزارجریبی تأمین کودهای فسفاته و پتاسه را از دیگر موضوعات مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: تأمین این مهم از طریق ارز و سیستم بانکی محقق می شود که با توجه به تحریم های ظالمانه توسط کشورهای فاسد، مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه در سال جاری به میزان ۱۵ هزار و ۷۱۴ تن کود فسفاته تأمین شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ هزار تن افزایش دارد، تصریح کرد: در خصوص کودهای پتاسه تا به امروز ۱۱ هزار و ۳۶۵ تن کودهای پتاسه تأمین شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ هزار تن بیشتر است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد