hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > آیت الله لاریجانی بر لزوم تسهیل معیشت مردم در آستانه عید نوروز تاکید کرد

آیت الله لاریجانی بر لزوم تسهیل معیشت مردم در آستانه عید نوروز تاکید کرد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با قدردانی از تلاش‌های دولت، بر لزوم تسهیل معیشت مردم در روزهای پایانی سال و در آستانه عید نوروز تاکید کرد.

به گزارش حوزه احزاب ایرنا، آیت الله آملی لاریجانی در آخرین جلسه مجمع در سال ۱۴۰۰ که با حضور برخی روسای قوا، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تعدادی از اعضای دولت، دبیر و اکثریت اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، با تسلیت شهادت جمعی از مسلمانان توسط آل سعود، این ظلم حکام سعودی به جمعی از جوانان متدین در عربستان را محکوم کرد و افزود: شیعیان همواره در طول تاریخ، مصائب زیادی را در مواجهه با طواغیت چشیده اند اما همچون کوه، استوار و سرافراز از اهداف متعالی خود عقب ننشسته اند و هدایت های ائمه معصومین (ع) همواره دستگیر آنان بوده است. بر این اساس به آنان هشدار می دهیم که عاقبت از آنِ متقین است، نه سفاکان و خونریزان و جوانان متدین و مسلمانان آزادی خواه هرگز از مسیر خود دست برنخواهند داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین ارتحال فقیه و مرجع عالیقدر، مرحوم آیت الله علوی گرگانی را تسلیت گفت و آن مرحوم را فقیهی تلاشگر و مورد احترام حوزه های علمیه دانست.

آیت الله آملی لاریجانی با قدردانی از تلاش های رئیس جمهور و مجموعه دولت، ضرورت توجه بیش از پیش به معیشت مردم را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: انتظار مردم این است که نظارت دولت بر قیمت ها به ویژه در حوزه مایحتاج ضروری تشدید شود و با افراد سودجویی که در این ایام با سوءاستفاده از نیازهای مردم برای تامین نیازهای شب عید، در صدد منفعت طلبی و فشار بر مردم هستند برخورد لازم صورت گیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، توجه خاص به محرومان و مستضعفان را ضروری دانست و تصریح کرد: در آستانه نیمه شعبان، عید نوروز و پس از آن ماه مبارک رمضان، باید از فرصت این ایام مبارک برای انفاق و دستگیری از محرومان استفاده کنیم و آن را از بهترین عبادات بدانیم تا ان شاءالله نیازمندان نیز در معیشتشان وسعتی حاصل شود و از این مشاکل رهایی یابند.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود، از تلاش های اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیات عالی نظارت در طول سال به ویژه با توجه به محدودیت ها و مشکلات ناشی از شرایط کرونایی کشور، از ابلاغ الزامات تحقق سیاست های کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این ابلاغیه، ضمن آثار مهم اجرایی و تقنینی در تصویب آیین نامه جدید هیات عالی نظارت اثرگذار باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از این جلسه، از اظهارات نامناسب برخی نمایندگان درباره نظرات اعضای هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون مصوبه مربوط به صنعت خودرو، انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، دبیر شورای عالی امنیت ملی در ابتدای جلسه امروز مجمع، گزارشی از روند مذاکرات وین ارائه کرد و به سوالات برخی اعضا پاسخ گفت.

همچنین در این جلسه، مجمع تشخیص مصلحت نظام نظر مجلس در خصوص طرح دو فوریتی اصلاح ماده ۲۰۶ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را منطبق با مصلحت تشخیص نداد و لذا نظر شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت.

براساس این طرح، مخاطب تذکر نمایندگان مجلس از جمله رئیس جمهور و وزرا موظف بودند حداکثر ظرف یک ماه به تذکر مربوطه پاسخ دهند و آن را در سامانه قانونگذاری و نظارت ثبت کنند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد