hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > اقتصاد > مقایسه مخارج اجاره‌نشینی در تهران و بقیه شهر‌های بزرگ ایران

مقایسه مخارج اجاره‌نشینی در تهران و بقیه شهر‌های بزرگ ایران

مستاجران در کرج، مشهد، تبریز، اصفهان و اهواز برای یک واحد ۸۰ تا ۱۰۰ متری چقدر هزینه می‌پردازند؟

- آپارتمان‌های ۸۰ تا ۱۰۰ متری با دو اتاق خواب برای خانواده‌های کم‌جمعیت با بچه‌های کوچک مناسب هستند. در گلشهر کرج، مستاجران برای چنین واحدی باید توانایی پرداخت ۸۰ میلیون پول پیش و تقریبا ماهی چهار میلیون تومان اجاره ماهیانه را داشته باشند. آپارتمانی با همین وسعت در بلوار اقبال مشهد به ۴۰ میلیون تومان رهن و ماهی چهار و نیم میلیون اجاره نیاز دارد. در کوی شریعتی تبریز آپارتمان‌های ۸۰ متری تازه‌ساز را با بودجه‌ای حدود ۸۰ میلیون ودیعه و پرداخت رقم یک و نیم تا دو میلیون تومان در ماه اجاره می‌دهند. در چهار باغ اصفهان، واحدی با متراژ مشابه ۱۰۰ میلیون پول پیش و اجاره ماهیانه پنج و نیم میلیونی نیاز دارد. در اهواز دست مستاجران برای انتخاب میان قابل‌های رهن کامل بازتر از دیگر شهر‌های بزرگ است.

کرج؛ اجاره‌نشینی با حداقل ماهی یک میلیون و ۶۰۰

به گزارش فرارو، یک واحد ۸۵ متری دو خوابه که در سال ۱۳۸۵ ساخته شده است با قیمت ۱۵۰ میلیون پول پیش و ماهی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای اجاره آگهی شده است. این واحد در بلوار ارم قرار دارد؛ در طبقه اول واقع شده و به پارکینگ و انباری مجهز است. مورد بعدی یک واحد ۹۶ متری است که سه سال از عمر آن می‌گذرد و دو اتاق خواب دارد. این آپارتمان در طبقه پنجم یک اپارتمان واقع شده و رهن کامل آن ۳۰۰ میلیون تومان است. این واحد در شاهین ویلا واقع شده است و آسانسور و پارکینگ و انباری دارد.

مورد دیگر یک واحد ۸۵ متری است که در گلشهر واقع شده. برای اجاره این آپارتمان دو خوابه که در طبقه دوم یک ساختمان قرار گرفته و آسانسور و پارکینگ و انباری دارد، باید ۸۰ میلیون به‌عنوان ودیعه داشته باشید و بتوانید از عهده پرداخت رقم چهار میلیون تومان در ماه بربیایید. در همین منطقه یک گزینه دیگر ۸۷ متری وجود دارد که ساخت سال ۱۳۸۳ است و در طبقه اول واقع شده. پارکینگ و انباری دارد و دارای تراس است. برای اجاره این واحد باید ۱۵۰ میلیون پول پیش و ماهی چهار میلیون تومان پرداخت کنید. واحد ۸۰ متری دیگری در فاز دو گلشهر با عمر پنج سال وجود دارد. این واحد در طبقه دوم واقع شده و آسانسور و انباری و پارکینگ دارد. برای اجاره این واحد باید ماهی سه میلیون پرداخت کنید و همان اول کار ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه تحویل صاحبخانه بدهید.

در مهرویلا یک واحد ۸۵ متری دو سال ساخت واقع در طبقه دوم آگهی شده که پارکینگ و آسانسور و انباری هم دارد این واحد دارای تراسی بزرگ است و نرخ ودیعه آن ۸۰ میلیون است. مستاجر باید برای آن ماهی چهار میلیون تومان اجاره بدهد.

مشهد؛ اجاره‌نشینی با حداقل ماهی ۵۰۰ هزار

واحدی ۹۰ متری در آزادشهر مشهد وجود دارد که به‌عنوان آپارتمان تازه‌ساز عرضه شده است. این واحد در طبقه سوم یک ساختمان سه طبقه واقع شده و صاحبخانه گفته آن را با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان به‌صورت رهن کامل تحویل مستاجر می‌دهد. این واحد آسانسور و انباری دارد، اما فاقد پارکینگ است. یک مورد دیگر ۸۵ متری در بلوار اقبال قرار گرفته که ۱۰ سال از عمر آن می‌گذرد. این واحد دو خوابه در طبقه چهارم است و آسانسور و انباری و پارکینگ دارد. برای اجاره این واحد به ۴۰ میلیون ودیعه و توانایی پرداخت رقم چهار و نیم میلیون در ماه نیاز دارد.

واحد بعدی ۹۰ متری و واقع در مجیدیه است. آپارتمان در سال ۱۳۹۹ ساخته شده و در طبقه چهارم قرار دارد. صاحبخانه گفته حاضر است قرارداد را به‌صورت ۱۵ ماهه ببند. لابد به این خاطر که متوجه شده در در پایان مدت زمان قرارداد در تابستان‌ها مشتریان بیشتری ممکن است پیدا کند. واحد به‌صورت رهن کامل و با پرداخت رقم ۱۸۵ میلیون تومان آگهی شده است. این واحد آسانسور و پارکینگ و انباری دارد. در طبقه یک آپارتمان نوسازی در هفت‌تیر مشهد نیز یک واحد ۹۵ متری وجود دارد که دو خوابه است و امکاناتی از قبیل آسانسور و پارکینگ و انباری دارد. برای اینکه بتوانید این آپارتمان را اجاره کنید باید ۲۵۰ میلیون رهن و توانایی پرداخت سه میلیون تومان در ماه را داشته باشید.

مورد دیگر ۹۲ متری و پنج سال ساخت است. در آگهی آمده آن را کاملا نوسازی کرده‌اند. صاحبخانه برای آن ۱۵۰ میلیون پول پیش بدهید و ماهی ۵۰۰ هزار تومان اجاره درخواست کرده است. این واحد در طبقه دوم واقع شده و نه آسانسور دارد و نه پارکینگ. مالک واحدی ۹۵ متری در خیابان هدایت به‌صورت رهن کامل با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان دنبال مستاجر است. سال ساخت این خانه را پنج سال پیش ذکر کرد‌ه‌اند و می‌ژویند آسانسور و پارکینگ ندارد. واحد در طبقه دوم یک ساختمان پنح طبقه قرار گرفته و تنها امتیاز مثبت که رویش تاکید کرده‌اند این است که گاز رومیزی دارد.

تبریز؛ اجاره‌نشینی با حداقل ماهی ۸۰۰ هزار تومان

صاحب یک واحد ۸۰ متری واقع در خیابان عباسی که یک سال از ساخت آن می‌گذرد، ملکش را با پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان به‌صورت رهن کامل تحویل مستاجر می‌دهد. این واحد در طبقه دوم یک ساختمان دو طبقه واقع شده و انباری و پارکینگ ندارد. در عوض دارای تراس است و دو اتاق خواب دارد. مورد دیگر یک ۸۲ متری در اندیشه است که پارکینگ دارد و در طبقه اول واقع شده. ۱۰ سال از ساخت آن می‌گذرد و اجاره کردن آن به ۳۰ میلیون پول پیش و ماهی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پول نیاز دارد.

واحدی ۹۵ متری در باغمیشه هم جزو گزینه‌ها وجود دارد. عمر آن به ۱۱ سال رسیده و دو خوابه است. رقم ودیعه موردنیاز برای آن ۴۰ میلیون تومان و هزینه اجاره ماهیانه آن سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. واحد در طبقه دوم واقع شده و هر چند پارکینگ و انباری و تراس دارد، اما فاقد آسانسور است. یک آپارتمان ۸۵ متری در کوی شریعتی با عمر چهار سال هم هست به این شرط که بتوانید اول کار ۱۰۰ میلیون پول پیش بدهید و سر ماه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اجاره به صاحبخانه بپردازید. این واحد در طبقه دوم ساختمانی پنج طبقه واقع شده و آسانسور و پارکینگ دارد. یک مورد ۹۱ متری ۱۱ سال ساخت با دو اتاق خواب هم در ابوریحان آگهی شده که مالکش حاضر است در ازای ۱۳۰ میلیون رهن و ماهی دو میلیون تومان اجاره پای امضای قرارداد بنشیند. واحد در طبقه پنج واقع شده و آسانسور و پارکینگ دارد.

یک واحد ۹۰ متری که ساخت آن به قبل سال ۱۳۷۰ برمی‌گردد، در شهرک امام تبریز با پرداخت ۱۲۰ میلیون تومان به‌عنوان رهن کامل اجاره داده می‌شود. این مورد در طبقه همکف قرار گرفته و آسانسور و پارکینگ و انباری ندارد. واحدی ۹۰ متری در منظریه با عمر هشت سال، در طبقه چهارم ساختمانی پنج طبقه قرار گرفته و آسانسور و پارکینگ دارد. برای اجاره آن به ۲۵۰ میلیون پول پیش و پرداخت ماهی ۸۰۰ هزار تومان نیاز خواهید داشت.

اصفهان؛ اجاره‌نشینی با حداقل ماهی حداقل سه میلیون

یک واحد ۱۰۰ متری فول امکانات در خیابان جابر انصاری اصفهان که یک سال از ساخت آن می‌گذرد، با رقم ۴۰۰ میلیون تومان رهن داده می‌شود. این آپارتمان در طبقه اول یک ساختمان سه طبقه واقع شده و آسانسور و انباری و پارکینگ دارد. مورد بعدی یک ۹۱ متری بازسازی شده است که در سال ۱۳۸۸ ساخته شده و در طبقه دوم قرار گرفته است. این واحد آسانسور ندارد، اما برای پارک کردن ماشین مشکلی نخواهید داشت. این واحد در سپاهان شهر واقع شده و برای رهن آن نیاز به ۲۴۵ میلیون تومان پول دارید. در خیابان آیت‌الله صادقی یک واحد ۸۰ متری پنج سال ساخت قرار گرفته که ۷۰ میلیون پول‌پیش و سه میلیون تومان ماهانه اجاره می‌گیرد. این واحد در طبقه دوم است و آسانسور و پارکینگ و انباری هم دارد.

در خیابان شهبازی یک اپارتمان ۹۰ متری آگهی شده که ساخت آن به سال ۱۳۹۵ برمی‌گردد. این واحد که در طبقه دوم قرار گرفته، ۱۳۵ میلیون تومان ودیعه و ماهی سه میلیون تومان اجاره می‌خواهد و امکاناتی از قبیل اسانسور و پارکینگ و انباری دارد. یک واحد ۹۷ متری در حوالی شهیدان که پارسال ساخته شده، در طبقه دوم قرار دارد و آسانسور هم ندارد. اما دارای پارکینگ است. این واحد را می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان به‌صورت رهن کامل یک سال در اختیار داشت. اجاره واحدی ۸۵ متری در چهارباغ که از سال ساخت آن ۱۵ سال می‌گذرد و در طبقه آخر ساختمانی چهار طبقه واقع شده، به ۱۰۰ میلیون ودیعه و ماهی پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیاز دارد. این واحد دارای امکاناتی، چون آسانسور و پارکینگ و انباری است.

اهواز؛ اجاره‌نشینی با حداقل ماهی پنج میلیون و ۵۰۰


مالک آپارتمانی ۱۰۰ متری در خیابان سوم کیان‌پارس اهواز، با ۲۰۰ میلیون تومان پول‌پیش و ماهی دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دنبال مستاجر تازه است. این واحد در طبقه اول قرار گرفته و آسانسور و پارکینگ و انباری دارد. مورد دیگری در شهرک دانشگاه قرار گرفته، ۱۰ سال از ساخت آن می‌گذرد و مساحت آن به ۸۰ متر می‌رسد. این واحد در طبقه همکف واقع شده، پارکینگ دارد و رهن کامل آن ۹۰ میلیون تومان پول می‌خواهد. در شرقی‌آباد یک آپارتمان ۱۰۰ متری که سال ۱۳۹۷ ساخته شده و به آسانسور، پارکینگ و انباری مجهز است، با ۲۰۷ میلیون تومان پول پیش و پرداخت ماهیانه پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اجاره نیاز دارد. یک مورد دیگر در کوی فرهنگیان اهواز قرار گرفته، ۹۰ متر وسعت دارد و در سال ۱۴۰۰ ساخته شده است. این واحد در طبقه دوم قرار گرفته و برای رهن کامل آن باید ۱۵۰ میلیون تومان پول پرداخت کنید. پارکینگ و آسانسور جزو امکانات این واحد است.

اگر بخواهید واحدی ۹۰ متری را در زیتون اجاره کنید که پنج سال قبل ساخته شده و در طبقه دوم قرار دارد، باید همان اول ۳۳۰ میلیون تومان پول به‌عنوان رهن بپردازید. این آپارتمان هم پارکینگ و آسانسور دارد، هم دارای انباری است. مورد دیگر ۸۵ متری مساحت دارد، در محدوده خیابان طالقانی واقع شده و سه سال از زمان ساخت آن می‌گذرد. برای رهن کامل این آپارتمان که در طبقه دوم قرار گرفته و بدون پارکینگ است، باید ۱۸۰ میلیون تومان پول داشته باشید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد