hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > پیشنهاد معاون رئیس جمهور ایران برای همکاری مشترک در حوزه زنان و استقبال ترکیه

پیشنهاد معاون رئیس جمهور ایران برای همکاری مشترک در حوزه زنان و استقبال ترکیه

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با "دیریا یانیک" وزیر خانواده و خدمات اجتماعی ترکیه پیشنهاد همکاری‌های مشترک در حوزه زنان را ارائه کرد که مورد استقبال مقام ترکیه‌ای قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه رایزنی‌ها در حاشیه شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن در نیویورک روز سه شنبه به وقت محلی با خانم "دیریا یانیک" وزیر خانواده و خدمات اجتماعی ترکیه دیدار و گفت وگو کرد.

معاون رئیس جمهور در این دیدار با اشاره به اشتراکات مذهبی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور بر ضرورت تقویت همگرایی ها تاکید کرد و  اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه توانمندسازی زنان بویژه زنان سرپرست خانوار، اقدامات شایسته و درخوری داشته و بانوان ایرانی در عرصه های سیاسی، علمی، پزشکی، ورزشی و ... به شکل موثری در اجتماع حضور دارند.

خزعلی گفت: علاوه بر عرصه اجتماعی، زنان ایرانی در خانواده نیز نقش برجسته ای دارند؛ بویژه که مسئولیت مستقیم تربیت نسل آینده و ساختن یک جامعه قوی را برعهده دارند.

وی با ارائه توضیحاتی درباره توانمندسازی زنان، کسب و کارهای زنان و پیشرفت های علمی زنان ایرانی ، به موفقیت های زنان ایرانی در عرصه های ورزشی و کسب مدال های طلا در مسابقات مختلف اشاره و ابراز امیدواری کرد ایران و ترکیه بتوانند در همه زمینه ها همکاری های مشترکی داشته باشند.

معاون رئیس جمهور ایران در امور زنان و خانواده پیشنهاد برگزاری مسابقات ورزشی و پروژه های علمی مشترک میان زنان ایران و ترکیه را ارائه کرد که مورد استقبال مقام ترکیه ای قرار گرفت.

 خزعلی همچنین به پیش نویس تفاهم نامه مشترک همکاری های دو کشور در عرصه زنان اشاره کرد و از وزیر ترکیه ای برای سفر به تهران و امضای این تفاهم نامه دعوت بعمل آورد.

خانم "دیریا یانیک" وزیر خانواده و خدمات اجتماعی ترکیه با استقبال از پیشنهاد معاون رئیس جمهوری ایران ابراز امیدواری کرد که در سفر به ایران بتواند برخی از ایده ها را اجرایی کند.

وزیر خانواده و خدمات اجتماعی ترکیه در این دیدار با استقبال از همکاری های دو کشور در حوزه توانمند سازی زنان اظهار داشت ترکیه برنامه مشابهی برای توانمند سازی زنان ۱۸ تا ۲۹ ساله دارد و اقدامات و فعالیت های مشترک دو کشور در حوزه زنان می تواند اثرات مثبتی بر کل منطقه داشته باشد.

خانم دیریا یانیک با ابراز خرسندی از حضور زنان ایرانی در بخش های مختلف جامعه به فعالیت های زنان کشورش در بخش های مشاغل خانگی و حمایت دولت برای  فروش دستاوردهای این زنان اشاره کرد.

وزیر خانواده و خدمات اجتماعی اظهار امیداری کرد که زنان ایران و ترکیه با توجه به فرهنگ، عادات و سنت های مشترک بتوانند همکاری های خوبی با یکدیگر داشته باشند.

به گزارش ایرنا، شصت و ششمین دور از نشست های سالیانه کمیسیون مقام زن بعد از دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا از روز دوشنبه  ۱۴ مارس (۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰) در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شده است.

این نشست که  تا ۲۵ مارس ۲۰۲۲ (۵ فروردین ۱۴۰۱ ) ادامه خواهد داشت با حضور رهبران و مقامات عالی رتبه حوزه زنان کشورها برگزار شده است.

نشست امسال کمیسیون مقام زن با عنوان «دستیابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران در زمینه تغییر اقلیم سیاست ها و برنامه های کاهش خطرات زیست محیطی و بلایا » برگزار می شود.

کمیسیون مقام زن یکی از اولین نهادهای بین‌المللی است که ذیل شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد به منظور تصمیم گیری و سیاستگذاری برای بهبود شرایط زنان در جای جای دنیا ایجاد شده است.

این کمیسیون اصلی ترین رکن بین‌المللی است که در خصوص کلیه مسائل مرتبط با زنان، پیشنهادات و گزارش های خود را به دبیرکل سازمان ملل متحد، ارائه کرده و در موارد ضروری برای جلوگیری یا کاستن از موارد نقض حقوق زنان اقدامات فوری صورت می دهد.

منبع: irna-84685865

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد