hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > تنگه «چهل‌چای» مینودشت نفس کشید/ 100 آلاچیق نفس‌گیر که دیگر نیست

تنگه «چهل‌چای» مینودشت نفس کشید/ 100 آلاچیق نفس‌گیر که دیگر نیست

ایسنا/گلستان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مینودشت از جمع آوری نخاله آلاچیق‌های خلع ید و تخریب شده تنگه چهل چای این شهرستان و در دسترس گرفتن این فضا برای مردم به صورت آزاد خبر داد.

یاسر بای در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه در هفته گذشته رای قطعی 15 مورد خلع ید و تخریب بیش از 100 آلاچیق در حریم و بستر رودخانه چهل چای تنگه این شهرستان اجرا  شد، اظهار کرد: دستگاه قضا هیچ تعارف و رودربایستی با شخص، گروه و نهادی در مسیر دفاع از حقوق عامه مردم و منافع و منابع ملی ندارد و به همین منظور با قاطعیت مطابق قانون رفتار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تخریب این آلاچیق ها که بر خلاف قانون و علی رغم تذکرات چندین باره در بستر و حریم رودخانه ایجاد شده بودند مورد استقبال مردم و بهره برداران از طبیعت خدادادی منطقه قرار گرفته است، افزود: از امروز و با جمع آوری نخاله های ساختمانی باقیمانده از تخریب این آلاچیق ها عملا دسترسی امن و راحت به تفرجگاه تنگه چهل چای مینودشت برای مردم امکان پذیر شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مینودشت با تاکید بر اینکه به مالکان این آلاچیق ها پنج روز  برای جمع آوری نخاله های حاصل از تخریب،  فرصت دادیم که در این مدت آهن آلات و مصالح قابل استفاده توسط مالکان جمع آوری شده و در صورت عدم نیاز به نخاله های ساختمانی آنها هم باقی بماند، ادامه داد: نخاله های ساختمانی باقی مانده هم امروز توسط شهرداری جمع آوری شد و به این ترتیب همه 12 هزار مترمربع از حریم و بستر رودخانه چهل چای که تصرف شده بود، پاکسازی شد.

بای تصریح کرد: سالها بود تعدادی از افراد با تجاوز به حریم رودخانه چهل چای در تنگه مینودشت و ایجاد دکه ها و کافه ها، عملا دسترسی مردم به رودخانه را محدود کرده بودند که با قلع و قمع بناهای غیرمجاز و جمع آوری نخاله‌ها، از امروز  فضای این تفرجگاه جنگلی در دسترس همه مردم قرار گرفت .

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا تنگه تفریحی چهل چای یکی از جاذبه های گردشگری طبیعی استان گلستان است که همواره و در طول سال تعداد بی شماری از هموطنان و هم استانی ها را برای گذراندن زمانی بی دغدغه، شیرین و سرشار از لذت میزبانی می کند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد