hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > خبر تخریب سنگ قبر شجریان تکذیب شد

خبر تخریب سنگ قبر شجریان تکذیب شد

دیروز فرزند محمدرضا شجریان؛ رایان در صفحه اینستاگرامش از سعی افرادی در تخریب سنگ مزار استاد خبر داده و جهت صحت خبر درخواست مراجعه عموم از مزار استاد را داشت.

به گزارش رویداد ایران: دیروز رایان شجریان فرزند زنده یاد استاد محمدرضا شجریان از شنیده هایی مبنی بر سعی افرادی در شکستن و تخریب سنگ مزار استاد شجریان در مجموعه تاریخی فرهنگی فردوسی خبر داد. رایان شجریان در صفحه اینستاگرام خود به دلیل بعد مسافت و دوری اش از آرامگاه از مردم خواست تا با مراجعه به آنجا و گرفتن عکس و فیلم صحت و سقم خبر را جویا شوند. امروز اما مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی این موضوع را تکذیب کرد و آن را شایعه ای در فضای مجازی خواند.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این خصوص اظهار کرد: موضوع سعی افرادی برای تخریب سنگ مزار استاد محمدرضا شجریان از اساس کذب بوده و تاکنون هیچ موردی در این باره مشاهده و یا گزارش نشده است.

شهر تاریخی توس و مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه فردوسی ‌به ‌همراه مزار استاد شجریان، ‌استاد اخوان ثالث، مقبره‌الشعرای خراسان و سایر فضاهای  فرهنگی و تاریخی که وسعتی قریب به بیش از ۱۰۰ هکتار را شامل می‌شود به ‌صورت شبانه‌روزی و در سخت‌ترین شرایط چه در سرما و چه در گرما توسط حافظان میراث‌ فرهنگی حفظ و ‌صیانت می‌شود.

سیدجواد موسوی بیان کرد: اگر خبری مبنی بر تخریب هر کدام از این ارزش‌های فرهنگی و تاریخی منتشر شده باشد، موثق‌ترین منبع برای کسب خبر صحیح، حافظان میراث فرهنگی هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تاکید کرد:  استناد به اخبار رایج در فضای مجازی غیر از تشویش اذهان عمومی، مسئولان مربوطه را دچار وارد شدن به حاشیه‌های ناخواسته و دور شدن از وظیفه اصلی آنان که حفظ‌ و صیانت از میراث ‌فرهنگی این کشور است، می‌کند.

استاد محمدرضا شجریان موسیقی‌دان و خواننده موسیقی سنتی ایرانی که در میان دوستداران خود با عناوینی چون «استاد آواز ایران» و «خسرو آواز ایران» شناخته می شد در مهرماه 1399 پس از یک دوره مبارزه با بیماری سرطان کلیه در تهران درگذشت. 

بسیاری از کارشناسان حوزه موسیقی او را مهم‌ترین چهره موسیقی ایرانی و یکی از نمادهای مهم فرهنگ و موسیقی ایران‌زمین می‌دانند. شجریان از آوازه‌ای بین‌المللی نیز برخوردار بود و از بنیاد آقاخان، جایزه خداوندگار موسیقی را دریافت کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد