hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > افزایش حقوق کارگران عامل تقویت سرمایه اجتماعی است

افزایش حقوق کارگران عامل تقویت سرمایه اجتماعی است

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام شورای عالی کار در افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در واقع حمایت از قشر مولد جامعه و اقدامی مهم، قابل تقدیر و حمایت است.

حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به مصوبه شورای عالی کار در افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران اظهارکرد: اقدام شورای عالی کار در افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در واقع حمایت از قشر مولد جامعه و اقدامی مهم، قابل تقدیر و حمایت است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه افزایش حقوق مصوب شورای عالی کار برای کارگران با آنچه که ایده‌آل برای افزایش حقوق این قشر است تفاوت و فاصله دارد اما این اقدام و این تصمیم شورای عالی کار، گامی در جهت حمایت از قشر کارگر و اقدامی قابل حمایت است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: کارگران سرمایه جامعه و کشور ما هستند و افزایش حقوق آنها و رفع نیازهای مادی این قشر می‌تواند به تقویت این سرمایه اجتماعی کمک کند.

فلاحی تصریح کرد: افزایش حقوق و افزایش قدرت خرید کارگران اقدامی است که تنها با تصمیم شورای عالی کار برای افزایش حقوق کارگران میسر خواهد شد.

وی اضافه کرد: نکته‌ای که در اینجا قابل ذکر است این است که در بحث حمایت از کارگران، کارگران فصلی و کشاورزان سنتی نباید فراموش شوند، کارگران فصلی و کشاورزان سنتی هم باید مورد حمایت قرار گیرند و رفاه و معیشت آنها نیز باید در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها مدنظر باشد.

به گزارش ایرنا شورای عالی کار در مصوبه خود حداقل حقوق کارگران برای سال آینده را با افزایشی ۵۷ درصدی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد