hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > تاکید بر اهمیت «رژیم درمانی» به عنوان یک عامل تاثیرگذار در درمان و بهبود بیماران

تاکید بر اهمیت «رژیم درمانی» به عنوان یک عامل تاثیرگذار در درمان و بهبود بیماران

معاون درمان وزارت بهداشت با صدور پیامی روز جهانی " رژیم درمانگر" را تبریک گفت.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا و بنابراعلام وبدا، در متن پیام دکتر کریمی آمده است:« روز جهانی رژیم درمانگر را به تلاشگران عرصه علوم تغذیه و رژیم درمانی در تمامی سطوح نظام سلامت تبریک می گویم و از زحمات و تلاش های ارزشمندتان قدردانی می نمایم. 

خدمات شایسته شما در جهت تسریع روند بهبودی و افزایش کارایی درمان در بیماران بر هیچ کس پوشیده نیست و امید است با ارتقای خدمات تغذیه بالینی و رژیم درمانی در تمامی مراکز درمانی کشور شاهد بهره مندی گروه بیشتری از بیماران از این خدمات باشیم.

تغذیه سالم یکی از مهمترین عوامل موثر در پیشگیری از بیماری ها و تامین سلامت افراد یک جامعه می باشد و "رژیم درمانی" به عنوان یک عامل تاثیر گذار در درمان و بهبود بیماران از اهمیت ویژه وغیر قابل انکاری برخوردار است.  

حضور مشاوران تغذیه در کنار تیم درمان خصوصا در زمان همه‌گیری کووید ۱۹ و اجرای کامل و با کیفیت برنامه های تغذیه در مراکز درمانی سراسر کشور نقش بسزایی در کاهش مدت زمان بستری در بیمارستان و تسریع در روند درمان بیماران داشته است.

به مناسبت گرامیداشت این روز ضمن قدردانی از فعالیت های ارزشمند این عزیزان، آرزوی موفقیت، سلامتی و سربلندی برایشان از درگاه خداوند منان دارم.»

بنابر اعلام وزارت بهداشت، دومین چهارشنبه ماه مارس هر سال به عنوان روز جهانی "رژیم درمانگر" نامگذاری شده که مصادف با نهم ماه مارس 2022 میلادی و هجدهم اسفند ماه سال جاری است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد