hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > خطر آفت ساق‌سیاه در مزارع کلزا کردکوی/ کشاورزان مراقب محصولات باشند

خطر آفت ساق‌سیاه در مزارع کلزا کردکوی/ کشاورزان مراقب محصولات باشند

ایسنا/گلستان رئیس اداره جهاد کشاورزی کردکوی نسبت به شیوع آفت ساق‌سیاه در مزارع کلزا این شهرستان خبر داد.

سید رضا مومنی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر محصولات استراتژیک مانند گندم و کلزا در مرحله داشت قرار دارند و در محصول کلزا شاهد بیماری ساق‌سیاه هستیم که این آفت یکی از مهم ترین بیماری های مربوط به زراعت کلزا است و در تمامی مراحل رشد این محصول مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیماری ساق‌سیاه در مزارع کلزا شهرستان کردکوی مشاهده شده است، افزود: کشاورزان برای مراقبت از مزارع خود با کارشناسان پهنه مستقر در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مشورت داشته باشند، همچنین مراکز جهاد کشاورزی شهرستان کردکوی آمادگی دارد در مزارع کشاورزان حضور یابد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کردکوی، لکه های سفید متمایل به خاکستری بر روی برگ گیاه کلزا را نشانه آفت ساق‌سیاه دانست و خاطرنشان کرد: در صورت عدم مبارزه با آفت موجب خوابیدگی گیاه و آسیب به تولید محصول می شود، به کشاورزان توصیه می شود استفاده از قارچ کش را در دستور کار خود قرار دهند.

مومنی با بیان اینکه ازت یکی از مهمترین عناصر پر مصرف در گیاه گندم است اما باید به صورت مرحله به مرحله و به صورت تقسیط مصرف شود، تاکید کرد: در حال حاضر شرایط رطوبتی برای پاشیدن کود ازت بر مزارع گندم فراهم است.

وی با بیان اینکه کشاورزان باید ازت مورد نیاز مزارع گندم خود را در سه مرحله ساقه دهی، پنجه دهی و قبل از خوشه دهی استفاده کنند، تصریح کرد: کشاورزان تمامی ازت مورد نیاز را قبل از مرحله خوشه دهی باید مورد استفاده قرار دهند و کشاورزان برای افزایش بهره وری در کنار ازت باید از دیگر عناصر هم استفاده کنند.

منبع: isna-1400121915291

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد