hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > نه از اشکان خبری هست، نه عابدزاده و عزت‌اللهی

نه از اشکان خبری هست، نه عابدزاده و عزت‌اللهی

پس از پایان بازی‌های هفته دوم لیگ برتر، مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی تیم ملی، اسامی 23 بازیکن مد نظر خود را برای بازی با هنگ‌کنگ از سری رقابت‌های دور اول مقدماتی جام جهانی 2022  قطر اعلام کرد؛ مسابقه‌ای که 19 شهریور برگزار می‌شود. با این حال، این لیست مطابق معمول نکاتی را هم در دل خود دارد که در ادامه به آن پرداخته‌ایم.
بازیکنان دعوت شده
اسامی بازیکنان دعوت شده به این شرح است: علیرضا بیرانوند، سید حسین حسینی، محمد رشید مظاهری، وریا غفوری، سید مجید حسینی، محمدحسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، محمد نادری، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی گنجی، سیاوش یزدانی مقدم، امید ابراهیمی، احسان حاج صفی، علی کریمی، احمد نوراللهی، مسعود شجاعی، وحید امیری، کریم انصاری فرد، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، الهیار صیادمنش، مهدی طارمی و مهدی ترابی.
۹ لژیونر و لیگ برتری‌ها
پرسپولیس با ۶، استقلال با ۴ و تراکتور با ۳ بازیکن، تنها تیم‌های لیگ برتری هستند که در تیم ملی نماینده دارند ولی از سپاهان و شهر خودرو - مدعیان فصل گذشته که در فصل جاری هم بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند - هیچ بازیکنی در لیست تیم ملی وجود ندارد. در این لیست، ۹ بازیکن لژیونر نیز حضور دارند که لیگ ستارگان قطر با انصاری فرد، پورعلی گنجی و رضاییان بیشترین نماینده را در تیم ملی دارد. بعد از آن ترکیه با 2 بازیکن و روسیه، پرتغال، بلژیک و انگلیس هر کدام با یک بازیکن قرار دارند. جالب اینکه امید ابراهیمی ‌هافبک فصل گذشته الاهلی قطر که از این تیم جدا شده، تنها بازیکنی است که تیم جدید خود را مشخص نکرده ولی به این اردو دعوت شده است.
2 دعوت شده از لیست دوم
از اردوی 3 روزه قبلی که با حضور بازیکنان جوان‌تر و لیگ‌یکی برگزار شده بود، تنها یزدانی مقدم  و نادری در این اردو دعوت شده‌اند. یزدانی این فصل به استقلال پیوسته و در بازی با فولاد هم در ترکیب اصلی این تیم قرار داشت و حالا هم به نظر می‌رسد که توجه ویلموتس را به خود جلب کرده. نادری هم که در 2 بازی اخیر پرسپولیس در ترکیب اصلی این تیم حضور داشته است.
دژاگه، عابدزاده و عزت‌اللهی؛ غایبان بزرگ
بزرگ‌ترین غایب لیست را باید اشکان دژاگه بدانیم. کاپیتان دوم تیم ملی که در اردوی قبلی تیم ملی به دلیل مصدومیت دعوت نشده بود، در این لیست هم حضور ندارد. این در حالی است که اشکان بهبودی خود را پیدا کرده و در بازی با پرسپولیس هم در ترکیب اصلی تراکتور به زمین رفت. او در دقیقه 71 این بازی تعویض شد و شاید به اعتقاد کادر فنی تیم ملی، به آمادگی لازم دست پیدا نکرده است. یکی دیگر از غایبان لیست ویلموتس، امیر عابدزاده است و این دروازه‌بان لژیونر فوتبال ایران که در ماریتیمو پرتغال بازی می‌کند، به این اردو دعوت نشده. این در حالی است که او در جام جهانی 2018  روسیه و جام ملت‌های آسیا 2019 امارات در جمع نفرات کارلوس کی‌روش قرار داشت و در اردوی قبلی جهت دیدارهای دوستانه با کره جنوبی و سوریه در لیست ویلموتس بود. البته عابدزاده در فصل جدید لیگ پرتغال در 3 بازی ابتدایی ماریتیمو در لیگ و یک بازی جام حذفی به میدان نرفته و شاید به همین خاطر دعوت نشده است. سعید عزت‌اللهی ‌هافبک دفاعی جوان تیم ملی هم که به یوپن بلژیک پیوسته، با وجود اینکه دیگر مصدومیتی گریبان گیرش نیست، در جمع بازیکنان دعوت شده به این اردو قرار ندارد و باید دید وضعیت او چگونه خواهد بود. بازیکنان دیگری هم بودند که در لیست اول اعلام شده تیم ملی توسط ویلموتس حضور داشتند و در این لیست غایب هستند. یکی از این بازیکنان روزبه چشمی است که در پایان فصل گذشته از استقلال جدا شد ولی هنوز تیم جدید خود را انتخاب نکرده. صادق محرمی بازیکن دعوت نشده دیگری است که در 5 بازی فصل جدید دیناموزاگرب به میدان نرفته و به نظر می‌رسد این دو بازیکن به این خاطر دعوت نشده‌اند اما نام پیام نیازمند هم در این لیست نیست. در حالی که این دروازه‌بان سپاهان و مرد اخلاق فوتبال ایران در بازی‌های اخیر تیمش بازی کرده. ضمن اینکه پژمان منتظری هم از تیم ملی خداحافظی کرده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد