hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > راهکارهایی ساده و کم هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل در آستانه سال نو

راهکارهایی ساده و کم هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل در آستانه سال نو

در این مطلب به ذکر راهکارهایی برای تغییر دکوراسیون با روش های ساده و کم هزینه پرداخته شده است.

 زهرا تقی پور - کارشناشی مهندسی معماری | یکی از رسوماتی که در روزهای پایانی سال و آستانه سال نو اکثر خانواده ها به انجام آن مشغول می شوند خانه تکانی و تغییر دکوراسیون می باشد. اصولا تغییر دکوراسیون و تنوع در آن یکی از کارهایی می باشد که باعث عوض شدن حال و هوا و روحیه خانواده ها خصوصا خانم ها می شود. شاید در وهله اول به نظر برسد که تغییر دکوراسیون هزینه سنگینی دربردارد، اما در این مطلب به ذکر راهکارهایی برای تغییر دکوراسیون با روش های ساده و کم هزینه پرداخته شده است.

حذف وسایل بی استفاده و اضافی:

زیبا و جذاب به نظر رسیدن خانه فقط به داشتن مبلمان و دکوری های متنوع نیست بلکه در عین زیبایی باید خانه را تمیز، مرتب و به دور از بهم ریختگی نگه داشته شود. وجود دکوری ها و تزئینات ریز و درشت و خیلی زیاد باعث شلوغ شدن و بهم ریختگی خانه می شود. حذف یک سری از آن ها خصوصا دکوری ها و وسایل اضافی که هیچ حس و دلخوشی نسبت به آن ها وجود ندارد باعث می شود فضا خلوت تر شود و بزرگ تر به نظر برسد و گزینه های بهتر و جدیدتری را برای تزیین دکور اتاق ها استفاده شود.

تغییر رنگ دیوارها:

برای زیباتر شدن دیوارها روش های مختلفی همچون انواع دیوارپوش و کاغذ دیواری وجود دارد؛ اما معمولا رنگ آمیزی دیوارها هزینه کمتری به دنبال خواهد داشت. رنگ آمیزی دیوارها با رنگ های هماهنگ با دکوراسیون خانه مناسب می باشد. حتی اگر امکان رنگ کردن کل دیوارها وجود ندارد، رنگ آمیزی یکی از دیوارهای نشیمن یا پذیرایی با رنگ های خنثی مثل سبز یا آبی ملایم می تواند ایده خوبی باشد.

استفاده از گل ها و گیاهان:

گل ها و گیاهان در دکوراسیون بهاری واقعا می تواند جذاب باشد و حال و هوای بهاری را به منزل بدهد. وجود گیاهان در دکوراسیون منزل علاوه بر زیبایی سلامت فضا و اتمسفر منزل را تامین می کند. استفاده از آویزهای سقفی و یا دیواری برای آویختن گلدان و یا حتی قفسه های چوبی یا فلزی روی دیوار برای قرار دادن گلدان ها ایده هایی مناسب و جالب برای جذابیت و زیبایی فضا می باشد.

تغییر در مبلمان:

اصولا تعویض مبلمان هزینه زیادی به همراه دارد، اما تعویض کوسن ها می تواند نمای جدید را به مبلمان ببخشد. استفاده از کوسن های رنگی با طرح و نقش های متفاوت بر روی مبلمان و حتی نشمین های چوبی صندلی های میز ناهارخوری می تواند جلوه جدیدی را به ظاهر خانه ببخشد. برای ایجاد فضایی شادتر و زیباتر می توان در چیدمان کوسن های مبل های راحتی تلفیقی از کوس های گرد، مربع و مستطیل با رنگ های شاد و مختلف را به کار برد.

استفاده از پرده های رنگی و نورپردازی فضا:

تغییر رنگ پرده ها باعث رنگ و نورپردازی فضای داخل منزل نیز می شود. استفاده از پرده های حریر و نازک همراه با رنگ های روشن به جای پرده های ضخیم باعث می شود تا نور طبیعی وارد فضای منزل شود و فضا را روشن تر کند.


استفاده از مجسمه ها، آباژورها و تابلوهای نقاشی:

یکی از ایده های عالی و ارزان قیمت برای تغییر دکوراسیون خصوصا دکور پذیرایی استفاده از مجسمه ها، تابلوهای نقاشی با رنگ های شاد و آباژورهای شیک و هماهنگ با رنگ دکوراسیون می باشد. قرارگیری مجسمه ها و تابلوها در مکان هایی از منزل که بیشتر به چشم می آید و در واقع جزو نقاط کانونی محسوب می شود، می تواند در تنوع و تغییر دکوراسیون واقعا موثر باشد. همچنین استفاده از مجسمه هایی که برای نورپردازی و روشن کردن فضا هم به کار می روند ایده جالبی محسوب می شود، چرا که جلوه این نوع دکوری ها با روشن شدن در شب بیشتر می شود.

نصب شلف و قفسه روی دیوارها:

یک ایده کم خرج و کم هزینه تغییر دکوراسیون منزل اضافه کردن شلف به دیوارهای خانه است. این کار می‌تواند همانند خرید یک وسیله دکوری گران‌قیمت عمل کند. با این ایده می‌توان تغییر دکوراسیون اتاق خواب و پذیرایی و هر جایی که فضای مناسبی در دیوار وجود دارد را با کمترین هزینه انجام داد. نصب شلف و قرار دادن لوازم دکوری روی آن ظاهر جدیدی به خانه می بخشد.

دکوراسیون ورودی منزل با طراحی زیبا و تزیینات شیک:

راهرو ورودی اولین فضا در هر خانه ای است که هنگام ورود توجه افراد را به خود جلب می کند بنابراین طراحی فضای ورودی خانه اهمیت زیادی دارد و باید برای این قسمت از منزل دکوراسیون زیبایی را طراحی نمود. استفاده از پارتیشن هایی برای تفکیک فضای ورودی، استفاده از آیینه های قدی برای اینکه راهروی ورودی خانه بزرگ تر و زیباتر به نظر برسد، پهن کردن فرشی رنگارنگ و زیبا که با سایر رنگ های استفاده شده در دکوراسیون مطابقت و همخوانی داشته باشد، قرار دادن گلدان های زیبا، استفاده از لوسترهای ساده و زیبا همراه با تم نورهای گرم و استفاده از قاب عکس ها و تابلو های کوچک و فانتزی برای تزیین دیوار و ... همه اینها ایده هایی کم هزینه و ساده برای تزئین ورودی خانه می باشد که می تواند این فضا را به محیطی دلباز و با نشاط تبدیل نماید.

تزیین سرویس بهداشتی:

برای شیک تر و خاص تر شدن سرویس بهداشتی استفاده از شمع های تزیینی، گلدان های کوچک گل و گیاهانی که ‌به ‌نور طبیعی کمی نیاز داشته‌ و در مکان های مرطوب مقاوم هستند می تواند برای تزئین این فضا مناسب باشد. همچنین به کار بردن قفسه‌ها، شلف ها و جا حوله‌ای های متفاوت و جدید در سرویس بهداشتی نیز به تغییر فضا کمک می کند.

ایجاد تغییر همیشه با هزینه زیاد همراه نیست

ایجاد تنوع و تغییر همزمان با خانه تکانی های عید برای ورود به سال جدید مورد استقبال بسیاری از خانواده ها می باشد. اما با توجه به شرایط اقتصادی و کاهش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه بسیاری از انجام آن منصرف می‌شوند. راهکارهایی که در این مطلب به آن ها اشاره شد به صورت  کارآمد، خلاقانه و عملی کمک میکنند تا بدون نیاز به صرف هزینه آنچنانی دکوراسیون خانه را به زیبایی تغییر کنند و زندگی در محیطی جدید همراه با اعضای خانواده لذتبخش شود. به عبارت دیگر ایجاد تغییر و تنوع همیشه با هزینه زیاد همراه نیست و به‌جای آن استفاده از کمی خلاقیت و هنر می تواند مفید واقع شود و ما را به هدف مان برساند.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد