hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مردم‌بنیانی از مهم‌ترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است

مردم‌بنیانی از مهم‌ترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است

ایسنا/قم مدیر مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه با بیان اینکه مردم‌بنیانی از مهم‌ترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: اگر مردم‌بنیانی اقتصاد مقاومتی، پیگیری مناسبی نشود، شاید سایر مولفه ها نیز امکان تحقق نیز نداشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی، مدیر مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه مردم‌بنیانی از مهم‌ترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: اگر مردم‌بنیانی اقتصاد مقاومتی، پیگیری مناسبی نشود، شاید سایر مولفه ها نیز امکان تحقق نیز نداشته باشند.

وی اظهار کرد: پس از اتفاقاتی که در سال ۹۶ و ۹۷ رخ داد آیت الله اعرافی توصیه کردند که باید الگوی هشت سال دفاع مقدس را با اقتضائات اقتصادی در جنگ تمام عیار اقتصادی به کار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی برای عملیاتی کردن این الگو در سال ۱۳۹۷ تاسیس شد، گفت: با بررسی‌هایی که با کمک فعالان این مرکز شکل گرفت، تشکل‌های مردمی که دغدغه تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی داشتند را شناسایی شدند و با مشارکت ۱۰ تشکل مردمی که در سطح ملی فعالیت داشتند، هئیت موسس شکل گرفت.

وی با بیان اینکه همه اعضای هیئت موسس پذیرفتند که برای تحقق این الگو، جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی باید شکل بگیرد، تصریح کرد: پس از آن تشکل‌های مردمی که در قلمروی ملی دارای ظرفیت گفتمانی، نظری و عملیاتی بودند شناسایی و دعوت شدند تا اولین مجمع عمومی جبهه اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد.

مدیر مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه با اشاره به اینکه این مجمع در دی ۱۳۹۷ به میزبانی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم شکل گرفت، تصریح کرد: در مجمع عمومی اول، ۴۰ تشکل مردمی مشارکت داشتند و همه اعضا هم پیمان شدند تا همه ظرفیت‌های خود را جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به کار گیرند و تشکل‌های گفتمانی و فرهنگ سازی و عملیاتی در این حوزه‌ها نقش آفرینی کنند.

وی گفت: پس از تشکیل مجمع اول این سوال مطرح شد که مسیر و مقصد ما چیست؟ از این روی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی، شورای مرکزی که در مجمع اول تشکیل داد و برای نقشه راه جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی، جلسات و فراوانی برگزار کرد تا نقشه راهی که ابعاد اقتصاد مقاومتی را در بخش علمی و گفتمانی و عملیاتی نشان می داد به عنوان مسیر حرکت و مقصد جبهه مردمی تنظیم شود که این نقشه راه در نشست دوم مجمع عمومی در سال ۹۸ به تصویب رسید.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی با تاکید بر اینکه عملیاتی کردن الگوی اقتصاد مقاومتی از اهداف این جبهه بود، اظهار کرد: این مساله یک سوال مهم برای ۱۰۰ تشکل فعال در این حوزه بود که بر اساس چه الگویی باید به دنبال تحقق اقتصاد اسلامی برویم.

وی بیان کرد: مرکز راهبری اقتصادمقاومتی با زحمات فراوان تلاش کرد که الگوی عملیاتی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی را تهیه کند که در امتداد الگوی آیت الله شاه آبادی الگوی عملیاتی طراحی شد و در نشست سوم مجمع عمومی الگوی عملیاتی به تصویب رسید.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در نشست چهارم این مساله مطرح شد که باید به سمت عملیاتی کردن این الگو پیش رویم. در این رابطه مدل و برنامه‌ای تحت عنوان «کلیات برنامه اجرایی مدل عملیاتی» در شورای مرکزی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی تهیه شد و در نشست چهارم مجمع عمومی کلیات برنامه اجرایی به تصویب رسید.

وی یادآور شد: پنجمین مجمع عمومی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی، پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ به میزبانی حوزه علمیه قم و مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی در سالن مدرسه معصومیه حوزه علمیه قم تشکیل می‌شود و ۱۰۰ تشکل مردمی از سراسر کشور در آن شرکت می‌کنند.

مدیر مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه با اشاره به اینکه این برنامه از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر برگزار می‌شود، گفت: در این برنامه گزارشاتی از فعالیت‌های مجمع قبلی تا کنون، برنامه‌های ۱۴۰۱ و معرفی تشکل‌های جدید انجام می‌شود همچنین برنامه‌های اجرایی که جبهه باید در ۱۴۰۱ اجرا کند، تبیین شود و سوالات و ابهامات پاسخ داده شود و بیانیه ای تنظیم شود و مجمعه فعالیت هایی که با توجه به تجربیات مجامع گذشته این وقت تنظیم شده است.

وی اظهارکرد: امیدواریم این برنامه مبدا و مبنای برنامه‌های اجرایی ۱۴۰۱ و تبدیل تشکل‌های عملیاتی جبهه مردمی به یک شبکه ملی شوند تا بتوانند در شبکه تولید، توزیع و مصرف به نظام کمک کنند و تشکل های عملیاتی جبهه اقتصاد مقاومتی را یاری کنند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد