hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > امیردریادار ایرانی: نیروی دریایی ارتش مثلث تهدید ، تحریم و توطئه دشمنان را درهم کوبید

امیردریادار ایرانی: نیروی دریایی ارتش مثلث تهدید ، تحریم و توطئه دشمنان را درهم کوبید

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت : نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با به روز کردن تجهیزات نظامی و افزایش توان سطح دفاعی سعی کرده در هر نقطه‌ای از جهان ماموریتش را بخوبی انجام دهد و موفق شد مثلث تهدید ، تحریم و توطئه دشمنان را درهم بکوبد.

به گزارش ایرنا ، امیر دریادار شهرام ایرانی روز چهارشنبه در آئین معارفه فرمانده جدید دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) نوشهر افزود : توان و اقتدار نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به حدی افزایش یافته است که امروز آمریکایی ها و اروپایی ها جرات و جسارت ندارند به صحنه بیایند و عرض اندام کنند.

وی هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان را در هر شرایطی ضروری دانست و گفت : این مهم از رهنمودهای حکمیانه  فرماندهی کل قواست و هر گاه به منویات و رهنمودهای ایشان گوش فراداده و عمل کردیم در صحنه با موفقیت و سرفراز بیرون آمدیم و در غیر این صورت لطمه خوردیم .

دریادار ایرانی داشتن آگاهی ، بصیرت و توجه به مقوله فهمیدن را رمز پیروزی نظام جمهوری اسلامی در برابر هجمه های دشمنان دانست و افزود : هر زمان شاهد پیروزی و موفقیت در برابر توطئه های دشمنان بودیم مشخص شد که پشت این قضیه بصیرت ، داشتن درک و فهم درست از موضوع بوده است و هرگاه لطمه خوردیم پی بردیم که بصیرت فراموش شده بود.

وی با اظهار این که ندای نظام اسلامی الهی است، گفت : نباید در گام هایی که برای حفظ و پیشرفت اهداف این نظام برداشته می شود کوتاهی و غفلت کرد بلکه باید بسیار هوشمندانه ، همراه با آگاهی و بصیرت گام برداشت.

دریادار ایرانی نقش دانشگاه ها را در آموزش و انتقال مفاهیم و تحقق شاخص فهمیدن و ایجاد بصیرت مهم و بی بدیل توصیف کرد و افزود : انتقال مفاهیم در حوزه آموزش تاحدودی مورد غفلت قرار گرفته است و این نشان می دهد که بصیرت نداریم آن چیزی که برای ما معیار و شاخص است مقوله فهمیدن است.

وی خطاب به دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) نوشهر گفت : امروز در حوزه آموزش و یادگیری کم ترین کاری که مورد توقع و انتظار است ، فهمیدن است چون هرگاه به این موضوع اهمیت دادید شک نکنید برنده هستید و در غیر این صورت لطمه خواهید خورد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین از برگزاری همایش ملی جهاد تبیین در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) در سال آینده خبر داد و گفت : بنا به تاکید مقام معظم رهبری یکی از الزامات تحقق گام دوم انقلاب جهاد تبیین است و بنا بر این ، همایش تبیین سال آینده در این دانشگاه برگزار می شود و مسوولان دانشگاه باید از هم اکنون بسترهای لازم را برای برگزاری هرچه بهتر آن همایش فراهم کنند .

  در پایان این آئین ضمن تجلیل  از خدمات چهارساله ناخدا یکم  کریم مصدری فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) نوشهر ، امیردریادار دوم آریا شفقت رودسری به عنوان فرمانده جدید این دانشگاه معرفی شد .

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر در سال ۱۳۵۹ تحت عنوان مرکز آموزش عالی علوم دریایی تأسیس شد و در سال ۱۳۶۰ با جذب اولین دوره دانشجویی به صورت رسمی شروع به کار کرد.

 این دانشگاه از ۶ دانشکده عرشه، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی تشکیل شده است. دانشجویان این دانشکده ها در پنج رشته کارشناسی و ۶ رشته کارشناسی ارشد تحصیل می کنند .

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد