hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > دانش و مهارت > Mi band 6 یا هواوی بند 6 کدام یک ارزش خرید دارد؟

Mi band 6 یا هواوی بند 6 کدام یک ارزش خرید دارد؟

از کاربردی‌ترین گجت‌ها که در چند سال اخیر انواع مختلفی از آن‌ها روانه بازار شده، می‌توان به مچ‌بندهای تناسب‌اندام و ساعت‌های هوشمند اشاره کرد

از کاربردی‌ترین گجت‌ها که در چند سال اخیر انواع مختلفی از آن‌ها روانه بازار شده، می‌توان به مچ‌بندهای تناسب‌اندام و ساعت‌های هوشمند اشاره کرد. دو تا از بهترین مدل‌هایی که وارد بازار رقابتی این گجت‌ها شده‌اند، Mi band 6 از برند شیائومی و هواوی بند 6 هستند. ویژگی‌های متعدد این دو باعث شده تا مرز بین مچ‌بندهای سلامتی و ساعت های هوشمند بسیار کمرنگ شود. اما خریداران چگونه می‌توانند بین این دو گزینه محبوب بهترین را انتخاب کنند؟ با ما همراه باشید تا با بررسی ویژگی‌های 6Mi band از میان انواع بند های هوشمند شیائومی و هواوی بند 6، گزینه‌ای که ارزش خرید بالاتری دارد را پیدا کنیم. 

طراحی دستبند های هوشمند

دستبند هواوی بند 6 ازنظر ظاهری بسیار مشابه با دستبند واچ فیت طراحی‌شده است، با این تفاوت که کمی جمع و جورتر به نظر می‌رسد. ابعاد این گجت به‌اندازه 11 در 25 در 43 میلی‌متر و وزن آن تقریباً 18 گرم است. همچنین، این دستبند نسبت به مدل واچ فیت نمایشگر بزرگ‌تری دارد. در لبه سمت راست آن، یک دکمه فیزیکی قرار گرفته که با فشار دادن آن، صفحه‌نمایش خاموش می‌شود یا روشن‌شده و به قسمت منو می‌رود.

فریم این ساعت هوشمند، از پلیمر بادوام ساخته‌شده که در برابر خط و خش نسبتاً مقاوم است. این فریم در رنگ‌های سبز، مشکی و نوک‌مدادی عرضه می‌شود. جنس بدنه پشت این ساعت، پلاستیکی است. برخلاف واچ فیت‌ها، این دستبند هیچ برآمدگی در قسمت پشتی ندارد، درنتیجه با پوشیدن آن هیچ ردی بر روی دست باقی نمی‌ماند. بندهای این دستبند از قسمت لبه بالایی آن قابل جدا شدن و تعویض هستند اما توجه داشته باشید که این گجت از بندهای استاندارد پشتیبانی نمی‌کند.

امیزفیت برند اصلی تولید ساعت‌های هوشمند شیائومی است. شما می‌توانید بسته به نیاز و بودجه خود مدل‌های زیادی را از امیزفیت خریداری کنید. ساعت‌های امیزفیت، شامل مدل‌های ارزان‌قیمت، میان‌رده و گران‌قیمت بازار می‌شود که مناسب برای تمامی خریداران است.

در مقابل، طراحی می بند 6 مانند انواع ساعت های هوشمند شیائومی، بسیار خاص و کارآمد است. این دستبند شامل همان زبان طراحی قدیمی به‌کاررفته در دستبندهای شیائومی، بندهای سیلیکونی سبک و باکیفیت و گواهی ATM5 می‌شود. این همان گواهی است که استفاده از این گجت تا عمق 50 متری به مدت 10 دقیقه را جایز می‌کند. در این مدل، هیچ‌گونه دکمه فیزیکی قرار ندارد، درنتیجه پنل جلویی آن بسیار یکدست و جذاب دیده می‌شود. در زیر این ساعت هوشمند، سنسورها و درگاه‌ مگنتی قرارگرفته است، به آن معنا که برخلاف مدل‌های قدیمی آن، برای شارژ کردن Mi Band 6 هیچ نیازی به خارج کردن آن از بند ندارید. 

می‌بند شیائومی از ساله با طراحی و ویژگی‌های جدید در مدل‌های تازه راهی بازار می‌شود. جدیدترین مدل این مچ‌بند ورزشی جذاب می بند 6 نام دارد. بند جدید شیائومی با ابعادی در حدود 12.7 در 18.6 در 47.4 میلی‌متر ساخته و وزن آن‌هم به 12.8 گرم می‌رسد. پس با محصولی سروکار دارید که در هنگام استفاده‌های روزمره شما را خسته نمی‌کند

ساعت های هوشمند

باتری هواوی بند و می بند 6

از مهم‌ترین نقاط قوت هواوی بند 6 می‌توان به باتری آن اشاره کرد. هواوی ادعا می‌کند که باتری به‌کاررفته در این دستبند با یک‌بار شارژ کردن می‌تواند طی استفاده معمولی شما را تا 14 روز از شارژ کردن مجدد آن بی‌نیاز کند. البته، طبیعی است که در صورت فعال کردن ویژگی‌های مختلف مانند قابلیت نظارت قلب به‌صورت 24 ساعته، این عدد کاهش پیدا کند. اما طبق نظر کاربران، در طی استفاده معمول از این دستبند، باتری آن تا 12 روز دوام می‌آورد. شارژ این دستبند از طریق پورت‌های مغناطیسی به‌کاررفته در پشت آن انجام می‌شود و شارژ کامل آن کمتر از یک ساعت زمان می‌برد.

در Mi band 6، از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 125 میلی‌آمپر استفاده‌شده است که همان ادعای هواوی بند 6 را دارد. به گفته شیائومی، این دستبند می‌تواند تا 14 روز بدون شارژ دوام بیاورد. اما زمان شارژ شدن آن نسبت به مدل رقیب کمی طولانی‌تر است. شارژ کردن این گجت با استفاده از آداپتور W10 حدود 2 ساعت زمان می‌برد. 

ویژگی های نمایشگرهای می بند و هواوی بند

هواوی بند 6 دارای یک نمایشگر 1.47 اینچی AMOLED با رزولوشن 164×368 پیکسل است که با توجه به انواع ساعت هوشمند هواوی، چنین ابعادی به‌عنوان صفحه‌نمایش یک پیشرفت بزرگ تلقی می‌شود. تراکم پیکسلی این نمایشگر 282 پیکسل در هر اینچ است و از ژست‌های لمسی پشتیبانی می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، علاوه بر اینکه عملکرد لمسی دارد، با کشیدن در لبه‌های اطراف نمایشگر می‌توانید در منوهای آن جست‌وجو کنید. از مهم‌ترین تنظیمات این دستبند هوشمند می‌توان به ویژگی‌هایی مانند تغییر روشنایی صفحه‌نمایش در 5 سطح، زمان خاموش شدن نمایشگر پس از بیکار ماندن و زمان روشن ماندن نمایشگر در حالتی که گزینه Screen On فعال‌شده اشاره کرد. 

بالاترین میزان روشنایی این دستبند بسیار مطلوب است تا حدی که در زیر آفتاب مستقیم خوانایی خوبی دارد. این ویژگی در نمایشگر می بند 6 هم دیده می‌شود، به‌طوری‌که در زیر نور مستقیم، روشنایی قابل قبولی ارائه می‌دهد. حذف شدن دکمه فیزیکی در این دستبند باعث شده تا شاهد یک نمایشگر امولد با ابعاد نسبتاً بزرگ 1.56 اینچ باشیم. این نمایشگر سرعت لمس قابل قبولی دارد و جزئیات را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد.

سنسورها

هواوی بند 6 دارای سنسورهایی برای اندازه‌گیری ضربان قلب، سطح اکسیژن خون، میزان استرس، پایش خواب، شتاب سنج و ژیروسکوپ است. انواع سنسورهای مربوط به آنالیز حرکات ورزشی و روزمره در مدل شیائومی هم قرار گرفته است. به‌عنوان تنها نکته منفی در بخش سنسورهای این دستبندها باید بگوییم که از سنسور GPS پشتیبانی نمی‌کنند. 

هواوی بند 6هواوی بند 6 

حالت‌های ورزشی

اسمارت واچ Mi Smart Band 6 درمجموع 30 حالت ورزشی ارائه می‌دهد که در بین آن‌ها شش مورد با قابلیت شناسایی خودکار هستند. این قابلیت با استفاده از سنسورهایی مانند قدم شمار و ضربان قلب به‌صورت هوشمند تشخیص می‌دهد که شما مشغول چه کاری هستید و به‌صورت خودکار حالت ورزشی مربوط به وضعیت فعلی شما را اجرا می‌کند. همچنین، قابلیت WORK OUT HISTORY وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید تاریخچه‌ ورزش‌هایی که انجام داده‌اید را آنالیز کنید!

لازم به ذکر است که در هواوی بند 6، تعداد حالت‌های ورزشی پشتیبانی شده به 96 مورد می‌رسد که 30 عدد از آن‌ها از قبل بر روی دستگاه تعبیه‌شده‌اند. شما می‌توانید 85 مورد دیگر را از طریق برنامه گوشی‌های هوشمند دانلود و اجرا کنید. همچنین، قابلیت تاریخچه فعالیت‌ها با عنوان Workout Record در این دستبند ارائه می‌شود. 

نرم‌افزار و سخت‌افزار

در هواوی بند 6 شاهد سیستم‌عامل Lite OS هستیم که در منوی اصلی آن گزینه‌های مختلف مانند میزان فعالیت، پخش موسیقی، وضعیت آب‌وهوا، استرس و ضربان قلب قرارگرفته است. بدیهی است که مکان جابه‌جایی آن‌ها و اضافه کردن گزینه‌های جدید هم وجود دارد. با فشردن دکمه فیزیکی این دستبند، منویی ظاهری می‌شود که اولین گزینه آن  Workout نام دارد. این گزینه می‌تواند حالت‌های متنوعی از نرمش و فعالیت ورزشی را ارائه ‌دهد. 

این دستبند هوشمند قابلیت اتصال به گوشی‌های اندروید نسخه 6.0 به بالا و گوشی‌های iOS نسخه 9.1 به بالا را دارد. علاوه بر آن شما می‌توانید با استفاده از برنامه Huawei Health آن را به گوشی هوشمند خود متصل کنید. این برنامه در گوگل پلی و اپ استور قابل دانلود است. البته، نسخه اندروید آن بیش از یک سال است که به‌روزرسانی نشده و احتمال وجود باگ و مشکل‌های جزئی در آن وجود دارد. 


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد