hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > دنیزلی؛ مرد طلایی هفته دوم

دنیزلی؛ مرد طلایی هفته دوم

لیگ برتر، پنجشنبه با برگزاری 4 دیدار وارد هفته دوم خود شد.
در اولین بازی هفته، شهرخودرو و شاهین در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد به میدان رفتند که این دیدار با برتری 2-1 شاگردان یحیی گل‌محمدی به پایان رسید. در دقیقه 6 ماکسیم کوویلیتایا، دروازه‌بان گرجستانی شاهین مرتکب خطای پنالتی و اخراج شد تا سریع‌ترین اخراجی لیگ لقب بگیرد. با این خطا، گل نخست توسط اکبر صادقی (13- پنالتی) به ثمر رسید ولی پیمان شیرزادی (21) با شوتی زیبا، دروازه سید مهدی رحمتی را باز کرد و کار را به تساوی کشاند. جالب اینکه تور دروازه شهرخودرو پاره بود و توپ پس از ورود به دروازه، از آن طرف خارج شد. مشهدی‌ها در ادامه توسط سعید صادقی (۴۳) به گل دوم رسیدند و بازی با همین نتیجه به اتمام رسید. در این بازی سروش رفیعی هافبک شهر خودرو از ناحیه کتف دچار آسیب‌دیدگی شدید شد و به همین دلیل با نظر پزشکان تا حدود 10 روز دیگر نمی‌تواند در تمرینات شرکت کند.
توقف استقلال، این بار دقیقه 96
استقلال و فولاد از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. در این بازی هم طبقه دوم استادیوم بسته بود ولی همانند هفته قبل، گیت‌های الکترونیکی دچار مشکل بود و این مسأله اعتراض تماشاگران را به همراه داشت و تعداد زیادی از هواداران بعد از گذشت دقایقی از شروع بازی، داخل شدند. در این بازی که علی خطیر، معاون سابق استقلال هم تماشاگر ویژه آن بود، آندره‌آ استراماچونی تغییراتی را در ترکیب استقلال به وجود آورد و سیاوش یزدانی، عارف غلامی، مهدی قائدی و شیخ دیاباته نفراتی بودند که به جمع بازیکنان اصلی این تیم اضافه شدند. استقلال بازی را هجومی‌تر از حریف خود آغاز کرد. در دقیقه ۱۴ و کرنر ارسالی قائدی، با ضربه سر فرشید باقری همراه شد که شهاب گردان دروازه‌بان فولاد، ناقص آن را دفع کرد و توپ به تیر دروازه خورد و برگشت داده شد. در ادامه اتفاق خاص دیگری نیفتاد تا دو تیم بدون گل به رختکن بروند.
با شروع نیمه دوم هم، استقلال در دقیقه ۴۹ روی ارسال زیبای داریوش شجاعیان از چپ و ضربه سر فرشید اسماعیلی به گل رسید. پس از این گل، آبی‌ها عقب کشیدند و استراماچونی هم مسعود ریگی و علی دشتی را به جای باقری و اسماعیلی به زمین فرستاد. با این حال، در ۱۵ دقیقه پایانی این شاگردان جواد نکونام بودند که توپ و میدان را هم در اختیار داشتند. سرانجام حملات دامنه‌دار فولاد نتیجه داد و امیرحسین باقرپور که در دقیقه 72 به میدان آمده بود، از آخرین فرصت بازی استفاده کرد و روی ارسال از جناح راست و با دفع ناقص مدافع استقلال، با شوتی دروازه سید حسین حسینی را در دقیقه 96 باز کرد تا باز استقلال در لحظه آخر گل بخورد و بازی با تساوی 1-1 به پایان برسد. این گل در شرایطی به ثمر رسید که حسینی در وقت‌های تلف شده به زمین افتاده بود و علیرضا فغانی هم او را با کارت زرد جریمه کرد اما بعد از مساوی شدن بازی، استراماچونی هم به خاطر تمام شدن وقت های تلف شده به فغانی شدیداً اعتراض کرد و او هم با کارت زرد جریمه شد. البته مربی ایتالیایی بعد از بازی هم با عصبانیت از میکسدزون رد شد و در نشست خبری شرکت نکرد تا محمد نوری‌فر، مدیر رسانه‌ای استقلال تنها به  جای سرمربی استقلال شرکت کند و از این موضوع عذرخواهی کند. در مقابل، نکونام هم در کنفرانس گفت: «در نیمه دوم روی یک غافلگیری گل خوردیم اما پس از گل، بازی را به دست گرفتیم اما نتوانستیم موقعیت ایجاد کنیم. خوشحالم که نگذاشتیم استقلال موقعیت گلزنی داشته باشد و گل هم زدیم.» گفتنی است، هواداران استقلال هم که معتقد بودند فغانی پس از پایان وقت‌های تلف شده بازی را ادامه داده، علیه او شعار دادند و شعارهایی هم علیه وزیر ورزش سر دادند. البته سعید مظفری‌زاده، کارشناس داوری با اشاره به قضاوت کم حاشیه و خوب تیم داوری، اعتقاد داشت اعتراض سرمربی استقلال به فغانی بی مورد بود. با این وجود، امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال از شکایت این باشگاه از داور دیدار تیمش برابر فولاد خبر داد و گفت: «مطمئناً اعتراض رسمی‌مان نسبت به داوری آقای فغانی را به کمیته و دپارتمان داوری اعلام خواهیم کرد. متأسفانه این اشتباه، یک برد خانگی را از استقلال گرفت.»
اما در اتفاقی عجیب در حالی که حسن پورحمیدی، دروازه‌بان ذخیره استقلال در حال ورود به تونل استادیوم و حضور در رختکن بود، با سنگ‌اندازی یکی از هواداران دچار شکستگی سر شد و در حالی که خونریزی شدیدی داشت، کادر پزشکی برای مداوا بالای سر او رفتند.
دربی نفتی‌ها برنده نداشت، سپاهان برد
در ادامه دو تیم هم‌نام و هم‌استانی صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان، با تساوی 1-1 به پایان رسید. رضا جبیره (5) برای صنعت نفت و محمد طیبی (۸۵ ) برای نفت مسجدسلیمان گلزنی  کردند. همچنین سپاهان و ماشین‌سازی در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم رفتند که این دیدار با گل علی قربانی (20) با برتری یک گله شاگردان امیر قلعه‌نویی به پایان رسید. نکته عجیب بازی این بود که تعداد نفرات ذخیره‌ ماشین‌سازی به جای 7 نفر، 5 نفر بود و به 2 نفر از بازیکنان این تیم مجوز بازی داده نشد. هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی گفت: «من ۲۰ دقیقه قبل بازی دیدم که اسامی بازیکنان در رسانه‌ها منتشر شده و جای 2 بازیکن در نفرات ذخیره خالی است ولی نماینده فدراسیون گفت درنیم ساعت قبل بازی این اجازه داده نمی‌شود. نمی‌دانم این مسأله وجود دارد یا نه ولی ما این اتفاق را پذیرفتیم و با
5 ذخیره بازی کردیم.»
پیروزی بزرگ تراکتور
در یکی از مهم‌ترین دیدارهای فصل، از ساعت 17:45 دیروز تراکتور و پرسپولیس در ورزشگاه مملو از تماشاگر یادگار امام (ره) تبریز به مصاف هم رفتند. در نیمه اول بازی بی کیفیت دو تیم همراه با پاس‌های اشتباه پیاپی و دریبل‌های ناموفق و بازی فیزیکی در میانه میدان در جریان بود تا اینکه احسان حاج‌صفی بود که در دقیقه 46 روی ارسال شجاعی و حرکت فوق‌العاده‌اش ضربه نهایی را وارد کرد و تیمش را برنده به رختکن فرستاد. پرسپولیس نیمه دوم را با یک تغییر آغاز کرد و بشار رسن به جای عالیشاه به میدان آمد. در نیمه دوم بازی در میانه میدان در جریان بود و کالدرون هم برای اینکه تیمش را هجومی‌تر کند، امیر روستایی را جایگزین شیری کرد. در این میان، چند موقعیت نصیب پرسپولیسی‌ها شد که آنها را از دست دادند و در نهایت با همان یک گل بازنده شدند تا مصطفی دنیزلی برابر تیم سابق خود برنده شود و مرد طلایی هفته دوم لقب بگیرد. ضمن اینکه پرسپولیس که آخرین بار در هفته هفدهم لیگ قبل باخته بود، پس از شش ماه و نیم شکست دیگری را تجربه کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد