hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > پرسپولیس آبادان بوی قهرمانی نمی‎داد

پرسپولیس آبادان بوی قهرمانی نمی‎داد

خبرورزشی نوشت: بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: وقتی یک تیم می‌بازد یعنی همه بازیکنان تیم دچار اشتباه شده اند. اینکه بخواهیم همه تقصیرها را گردن حامد لک بیندازیم تا حدی بی انصافی در حق این دروازه بان است.

مصطفی قنبرپور بازیکن، مربی و سرپرست اسبق تیم پرسپولیس درباره شکست پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان و شرایط این روزهای دروازه‌بان این تیم که خیلی‌ها او را مقصر این شکست می‌دانند اظهاراتی را مطرح کرد.

شکست پرسپولیس مقابل صنعت نفت را چطور ارزیابی کردید؟

به نظر من بازی پرسپولیس آن تیم همیشگی نبود. نفرات در برخی پست‌ها تغییر کرده بودند، برخی هم در اختیار کادر فنی نبودند و بازیکنان تاثیرگذاری مثل وحید امیری یا ترابی آن فوتبال همیشگی را نشان نمی‌دادند. البته کادر فنی باید بهتر از هر کسی در این باره نظر بدهد. در واقع می‌خواهم بگویم این پرسپولیسی که در آبادان بازی کرد بوی قهرمانی نمی‌داد.

حریفش را چطور دیدید؟

منصوریان و تیم فنی اش به خوبی پرسپولیس را آنالیز کرده بودند. آنها با دوندگی زیاد در دفاع منطقی بودند و در فاز حمله خوب عمل می‌کردند و بارها خودشان را تا محوطه جریمه پرسپولیس جلو کشیدند.

درباره گل اول صنعت صحبت می‌کنید؟

گل اول صنعت نفت باعث شد فضا کمی‌برای پرسپولیس سخت‌تر شود. در واقع حامد لک با آن گلی که خورد به این موضوع کمک کرد. البته نباید فراموش کنیم که او در آسیا جانفشانی‌های زیادی برای پرسپولیس کرده و توپ‌های خطرناکی را به قول قدیمی‌ها خریده. قطعاً او این روزها به لحاظ روحی روانی نیاز به ریکاوری دارد که کادر محترم فنی پرسپولیس بهتر از هر کسی می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

بیشتر توضیح می‌دهید؟

بعد از گل اول، وضعیت روحی پرسپولیس کمی‌به هم ریخت اما در ادامه آنها دوباره خوب کار کردند اما با به ثمر رسیدن گل دوم تمرکز پرسپولیس کاملا از هم پاشید. پاس به بیرون فاخر تهامی‌و بغل پای مطلق زاده شیرازه پرسپولیس را از هم پاشید. کمتر دیده بودیم پرسپولیس در یک بازی تا این اندازه برهم ریخته فوتبال بازی کند. لازم نیست این همه به تیم استرس بدهیم. هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و این فاصله امتیازی با رقیب سنتی را می‌توان با چند بازی خوب و یک ریکاوری مطلوب از بین برد. مثلاً مدیریت می‌تواند با بحث‌های انگیزشی مثل پاداش دادن، بازیکنان را دوباره به خودشان بیاورد.

منصوریان بعد از بازی گفت مثلث امیری، ترابی و کمال را از کار انداخته بودند. این می‌تواند راهکاری برای حریفان بعدی پرسپولیس باشد تا این تیم را متوقف کنند؟

بعید می‌دانم. همه می‌دانند که پرسپولیس با سیستم ۲-۴-۴ و استقلال با سیستم ۲-۵-۳ یا ۳-۴-۳ بازی می‌کنند. بنابراین خیلی چیز مهمی‌نیست که یک نفر بیاید چنین حرفی را بزند. ضمن اینکه بازیکنی مثل وحید امیری که می‌تواند یک دقیقه در راست، دقیقه بعد در چپ، چند دقیقه بعد نوک حمله و هر جای زمین باشد قطعاً قابل مهار نیست. هر تیمی می‌خواهد این مثلث را ببندد ولی این نفرات آنقدر توانایی دارند که غیرقابل مهار هستند و به راحتی از زیر فشار حریف خارج می‌شوند. همانطور که گفتم پرسپولیس در آبادان آن پرسپولیس همیشگی نبود.

برگزاری بازیهای پرسپولیس بعد از استقلال تا چه اندازه به لحاظ روحی روانی فشار روی این تیم را زیاد می‌کند؟ عده‌ای می‌گویند چون پرسپولیسی‌ها شنیدند استقلال، گل گهر را برده تحت فشار بازی کردند و استرس داشتند؟

من در پرسپولیس هم در کادر فنی بوده ام و هم در کادرسرپرستی. البته که بازیکنان تیم‌های استقلال و پرسپولیس قبل از ورود به زمین از نتایج رقیبشان خبردار می‌شوند. ولی بازیکنی که در تیم پرسپولیس بازی می‌کند قطعاً این قدر بزرگ و با تجربه هست که تحت تاثیر چنین مسائلی قرار نگیرد. شاید اگر استقلال به گل گهر می‌باخت هم پرسپولیس همین نتیجه را می‌گرفت. به هر حال هر دو تیم دنبال قهرمانی هستند و تحت فشار مسابقه می‌دهند.

نکته باقی مانده ای دارید؟

باز هم در رابطه با حامد لک می‌گویم که وقتی یک تیم شکست می‌خورد حتما همه نفرات آن تیم اشتباه کرده‌اند. مطمئن باشید حامد لک با یک ریکاوری دوباره همان حامد لک قبل می‌شود.

لک روی گل دوم هم تقصیر داشت؟

خیر! بغل پایی که مطلق زاده زد کاملاً برخلاف جهت حرکت حامد لک بود. البته مربی گلرها بهتر می‌تواند در این باره نظر بدهد. لک به سمت راست خودش رفت ولی مطلق زاده توپ را به سمت چپ او زد و حامد چاره‌ای جز نشستن و نگاه کردن به توپ نداشت.

۲۵۷ ۲۵۶

منبع: khabaronline-1610684

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد